Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Audi rovněž u nového S5 Coupé a jeho čtyřdveřové varianty sází možná trochu překvapivě všechny své peníze na naftové motorizace. Pokud tedy mluvíme o evropském trhu.

Jakkoliv kontroverzní mohlo být nedávné uvedení přiostřených modelů S6, S6 Avant a S7 Sportback pouze s naftovými motory pro evropský trh, Audi v tomto trendu pokračuje také v případě nižší řady S5 Coupé a S5 Sportback. Dvojice novinek si totiž na starém kontinentu rovněž vystačí pouze naftovým šestiválcem 3.0 TDI, jemuž pomáhá 48V hybridní technika s elektrickým kompresorem.

Jedná se tedy o stejnou motorizaci jako ve zmíněném S6, S6 Avant a S7 Sportback nebo SUV SQ5. Pro S5 Coupé a S5 Sportback je přitom naladěna na 255 kW (347 koní) a točivý moment 700 N.m. Hodnotami výkonu se nicméně všechny modely liší jen nepatrně o pár koní. Samozřejmostí je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Identický scénář pokračuje v případě trhů mimo Evropu. Zde bude totiž Audi nabízet S5 Coupé a S5 Sportback s přeplňovaným benzinovým šestiválcem TFSI o výkonu 260 kW (354 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Po stránce dynamiky zajistí naftový motor v S5 Coupé zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. V případě většího S5 Sportback jde o 4,9 sekundy. Maximální rychlost je u obou modelů tradičně elektronicky limitována na 250 km/h. Pokud hledíte na spotřebu, Audi tvrdí, že hybridním ústrojím zvládá nové S5 Coupé ušetřit až 0,4 litru nafty na 100 km, kombinovaně tak udává spotřebu 6,2 l/100 km.

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

V příplatcích se u těchto „eskových“ modelů Audi objevuje sportovní diferenciál, podvozek s adaptivními tlumiči či nabídka 19- až 20palcových kol. Lehce přiostřenému exteriéru pak sekunduje standardní výbava interiéru ve formě sportovních sedaček, pedálů nebo koženého multifunkčního volantu.

Evropské a tedy naftové varianty S5 Coupé a S5 Sportback se začnou prodávat během května. České ceny zatím neznáme, v Německu budou ale modely startovat na částce 65.300 euro (asi 1,7 milionu korun).

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků