Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Audi rovněž u nového S5 Coupé a jeho čtyřdveřové varianty sází možná trochu překvapivě všechny své peníze na naftové motorizace. Pokud tedy mluvíme o evropském trhu.

Jakkoliv kontroverzní mohlo být nedávné uvedení přiostřených modelů S6, S6 Avant a S7 Sportback pouze s naftovými motory pro evropský trh, Audi v tomto trendu pokračuje také v případě nižší řady S5 Coupé a S5 Sportback. Dvojice novinek si totiž na starém kontinentu rovněž vystačí pouze naftovým šestiválcem 3.0 TDI, jemuž pomáhá 48V hybridní technika s elektrickým kompresorem.

Jedná se tedy o stejnou motorizaci jako ve zmíněném S6, S6 Avant a S7 Sportback nebo SUV SQ5. Pro S5 Coupé a S5 Sportback je přitom naladěna na 255 kW (347 koní) a točivý moment 700 N.m. Hodnotami výkonu se nicméně všechny modely liší jen nepatrně o pár koní. Samozřejmostí je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Identický scénář pokračuje v případě trhů mimo Evropu. Zde bude totiž Audi nabízet S5 Coupé a S5 Sportback s přeplňovaným benzinovým šestiválcem TFSI o výkonu 260 kW (354 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Po stránce dynamiky zajistí naftový motor v S5 Coupé zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. V případě většího S5 Sportback jde o 4,9 sekundy. Maximální rychlost je u obou modelů tradičně elektronicky limitována na 250 km/h. Pokud hledíte na spotřebu, Audi tvrdí, že hybridním ústrojím zvládá nové S5 Coupé ušetřit až 0,4 litru nafty na 100 km, kombinovaně tak udává spotřebu 6,2 l/100 km.

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

V příplatcích se u těchto „eskových“ modelů Audi objevuje sportovní diferenciál, podvozek s adaptivními tlumiči či nabídka 19- až 20palcových kol. Lehce přiostřenému exteriéru pak sekunduje standardní výbava interiéru ve formě sportovních sedaček, pedálů nebo koženého multifunkčního volantu.

Evropské a tedy naftové varianty S5 Coupé a S5 Sportback se začnou prodávat během května. České ceny zatím neznáme, v Německu budou ale modely startovat na částce 65.300 euro (asi 1,7 milionu korun).

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků