Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Audi rovněž u nového S5 Coupé a jeho čtyřdveřové varianty sází možná trochu překvapivě všechny své peníze na naftové motorizace. Pokud tedy mluvíme o evropském trhu.

Jakkoliv kontroverzní mohlo být nedávné uvedení přiostřených modelů S6, S6 Avant a S7 Sportback pouze s naftovými motory pro evropský trh, Audi v tomto trendu pokračuje také v případě nižší řady S5 Coupé a S5 Sportback. Dvojice novinek si totiž na starém kontinentu rovněž vystačí pouze naftovým šestiválcem 3.0 TDI, jemuž pomáhá 48V hybridní technika s elektrickým kompresorem.

Jedná se tedy o stejnou motorizaci jako ve zmíněném S6, S6 Avant a S7 Sportback nebo SUV SQ5. Pro S5 Coupé a S5 Sportback je přitom naladěna na 255 kW (347 koní) a točivý moment 700 N.m. Hodnotami výkonu se nicméně všechny modely liší jen nepatrně o pár koní. Samozřejmostí je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Identický scénář pokračuje v případě trhů mimo Evropu. Zde bude totiž Audi nabízet S5 Coupé a S5 Sportback s přeplňovaným benzinovým šestiválcem TFSI o výkonu 260 kW (354 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Po stránce dynamiky zajistí naftový motor v S5 Coupé zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. V případě většího S5 Sportback jde o 4,9 sekundy. Maximální rychlost je u obou modelů tradičně elektronicky limitována na 250 km/h. Pokud hledíte na spotřebu, Audi tvrdí, že hybridním ústrojím zvládá nové S5 Coupé ušetřit až 0,4 litru nafty na 100 km, kombinovaně tak udává spotřebu 6,2 l/100 km.

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

V příplatcích se u těchto „eskových“ modelů Audi objevuje sportovní diferenciál, podvozek s adaptivními tlumiči či nabídka 19- až 20palcových kol. Lehce přiostřenému exteriéru pak sekunduje standardní výbava interiéru ve formě sportovních sedaček, pedálů nebo koženého multifunkčního volantu.

Evropské a tedy naftové varianty S5 Coupé a S5 Sportback se začnou prodávat během května. České ceny zatím neznáme, v Německu budou ale modely startovat na částce 65.300 euro (asi 1,7 milionu korun).

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 142 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků