Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Audi rovněž u nového S5 Coupé a jeho čtyřdveřové varianty sází možná trochu překvapivě všechny své peníze na naftové motorizace. Pokud tedy mluvíme o evropském trhu.

Jakkoliv kontroverzní mohlo být nedávné uvedení přiostřených modelů S6, S6 Avant a S7 Sportback pouze s naftovými motory pro evropský trh, Audi v tomto trendu pokračuje také v případě nižší řady S5 Coupé a S5 Sportback. Dvojice novinek si totiž na starém kontinentu rovněž vystačí pouze naftovým šestiválcem 3.0 TDI, jemuž pomáhá 48V hybridní technika s elektrickým kompresorem.

Jedná se tedy o stejnou motorizaci jako ve zmíněném S6, S6 Avant a S7 Sportback nebo SUV SQ5. Pro S5 Coupé a S5 Sportback je přitom naladěna na 255 kW (347 koní) a točivý moment 700 N.m. Hodnotami výkonu se nicméně všechny modely liší jen nepatrně o pár koní. Samozřejmostí je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Identický scénář pokračuje v případě trhů mimo Evropu. Zde bude totiž Audi nabízet S5 Coupé a S5 Sportback s přeplňovaným benzinovým šestiválcem TFSI o výkonu 260 kW (354 koní) a točivém momentu 500 N.m.

Po stránce dynamiky zajistí naftový motor v S5 Coupé zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. V případě většího S5 Sportback jde o 4,9 sekundy. Maximální rychlost je u obou modelů tradičně elektronicky limitována na 250 km/h. Pokud hledíte na spotřebu, Audi tvrdí, že hybridním ústrojím zvládá nové S5 Coupé ušetřit až 0,4 litru nafty na 100 km, kombinovaně tak udává spotřebu 6,2 l/100 km.

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

V příplatcích se u těchto „eskových“ modelů Audi objevuje sportovní diferenciál, podvozek s adaptivními tlumiči či nabídka 19- až 20palcových kol. Lehce přiostřenému exteriéru pak sekunduje standardní výbava interiéru ve formě sportovních sedaček, pedálů nebo koženého multifunkčního volantu.

Evropské a tedy naftové varianty S5 Coupé a S5 Sportback se začnou prodávat během května. České ceny zatím neznáme, v Německu budou ale modely startovat na částce 65.300 euro (asi 1,7 milionu korun).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků