Nové Audi S4 vyjíždí s osmiválcem

Stejně jako RS6 je sportovní verze A6, je Audi S4 sportovní úprava nové A4; a stejně jako RS6 i S4 se bude nabízet jako sedan a kombi.

Jaké jsou hlavní přednosti S4? Především je to osmiválcový benzíňák o objemu 4,2 litru s výkonem 253 kW; stará S4 měla „jen“ šestiválec s výkonem 195 kW. Točivý moment osmiválce bude 410 Nm při 3500 otáčkách a s těmito parametry zrychlí S4 z nuly na sto za 5,6 sekundy, spotřeba činí 13,4 litru a maximálka je omezena na 250 km/h. Převodovka bude pouze šestistupňová manuální a motor přes ni bude pohánět všechna čtyři kola. Mimochodem, tento motor má A8.

Ačkoliv mezi S4 a A4 není mnoho vnějších rozdílů, nějaké odlišnosti přece jen najdete. S4 bude mít 18palcová kola či odlišné spoilery. Zkrátka S4 není tak výrazné jako RS6, ale to je ostatně patrné už z názvu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků