Nové Audi S4 vyjíždí s osmiválcem

Stejně jako RS6 je sportovní verze A6, je Audi S4 sportovní úprava nové A4; a stejně jako RS6 i S4 se bude nabízet jako sedan a kombi.

Jaké jsou hlavní přednosti S4? Především je to osmiválcový benzíňák o objemu 4,2 litru s výkonem 253 kW; stará S4 měla „jen“ šestiválec s výkonem 195 kW. Točivý moment osmiválce bude 410 Nm při 3500 otáčkách a s těmito parametry zrychlí S4 z nuly na sto za 5,6 sekundy, spotřeba činí 13,4 litru a maximálka je omezena na 250 km/h. Převodovka bude pouze šestistupňová manuální a motor přes ni bude pohánět všechna čtyři kola. Mimochodem, tento motor má A8.

Ačkoliv mezi S4 a A4 není mnoho vnějších rozdílů, nějaké odlišnosti přece jen najdete. S4 bude mít 18palcová kola či odlišné spoilery. Zkrátka S4 není tak výrazné jako RS6, ale to je ostatně patrné už z názvu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků