Nové Audi S3 oficiálně: 310 koní a 400 N.m míří do Sportbacku i Limuzíny

Po uvedení nové generace Audi A3 již německá automobilka představuje i ostřejší S3 v obou karosářských provedeních.

Letos v březnu se nám ukázala nová generace hatchbacku Audi A3 Sportback, o něco později přijela i elegantnější Limuzína, nedávno jsme už mohli nový Sportback projet a teď Audi pokračuje v očekávaném doplňování nabídky rovněž o ostré verze obou modelů. Přivítejte nové Audi S3 Sportback a S3 Limuzína.

Přiostření nového S3 je zřetelné na první pohled s agresivnějším předním nárazníkem s většími otvory přívodu vzduchu, nižšími prahy a velkým zadním difuzorem ve spojení se čtyřmi koncovkami výfuku. Všemu kontrastují černé doplňky. Vrcholné Matrix LED světlomety dostává S3 za příplatek.

Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Novinka také sedí o něco blíže k zemi. Standardně totiž dostává nová S3 sportovní podvozek snižující světlou výšku o 15 mm, přičemž volitelně lze auto vybavit i elektronicky řízenými tlumiči. Nechybí pak sériově lepší brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením, systém progresivního řízení a 18palcová kola (volitelně 19palcová).

Srdcem menších „eskových“ modelů je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI naladěný na 228 kW (310 k) a točivý moment 400 N.m. Hnací sílu přenáší na vozovku sedmistupňová převodovka S tronic a pohon všech kol quattro. Oba modely zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. Maximálně dosáhnou elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Ostré Audi RS 7 Sportback se nestydí odhalit. Víte ale, jak ho správně používat?

Ostré Audi RS 7 Sportback se nestydí odhalit. Víte ale, jak ho správně používat?

V interiéru se S3 vyznačuje sportovními sedačkami, které mají čalounění vyrobené z velké části z recyklovaných PET lahví, obložením z hliníku nebo karbonu a rovněž kontrastním prošíváním. Standardem je digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce v kombinaci s 10,1palcovým dotykovým infotainmentem.

První vozy zamíří k prodejcům na počátku října. České ceny však ještě neznáme. Při uvedení na trh bude dostupná limitovaná zaváděcí verze Edition one. Dostane lakování v odstínu žluté Python (Sportback) nebo červené Tango (Limuzína), zmíněná větší 19palcová kola a rovněž sedačky čalouněné kůží Nappa se žlutým prošíváním.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků