Pokud nemáte na vrcholnou RS3, nemusíte smutnit. I S3 vás parádně sveze. Je rychlejší, než kdy dříve.
Když se minulý měsíc blýskla Audi modernizovanou A3, vzbudila docela obdiv. Zejména kvůli outdoorově laděné verzi allstreet ve stylu crossoverů. Zároveň bylo jasné, že ostré provedení na sebe nenechá dlouho čekat. Popravdě, nové modely se začnou prodávat už v květnu, a že jsou tentokrát pěkně peprné.
S3 si lidé kupují zejména pro její dynamické jízdní vlastnosti, tak se vrhneme rovnou na ně. Dvoulitrový čtyřválec TFSI posílil o 23 koní a 20 N.m, takže celkem produkuje 333 koní podpořených 420 N.m točivého momentu. Díky tomu vůz zdolá stovku za 4,7 sekundy a následně pokračuje na omezenou maximální rychlost 250 km/h.
K dynamickému projevu přispívá turbodmychadlo, které zůstává roztočené i při nižší zátěži a ostře naladěná škrticí klapka. Sedmistupňová převodovka S tronic řadí v plném nasazení o polovinu rychleji a umožňuje agresivnější rozjezd díky vyššímu rozběhovému momentu.
Když se S3 pustí do boje se zatáčkami, snadněji před nimi zpomalí díky větším předním kotoučům s perforací a průměrem 357 mm. Zakusují se do nich doupístkové třmeny s většími destičkami. Ve správné stopě vůz drží standardně dodávaný podvozek S, nebo příplatková adaptivní sestava, přičemž v obou případech je vůz o 15 mm blíže k silnici. Nápravy mají tužší ložiska pro větší negativní odklon. Ten podtrhuje celkovou agilitu vozu.
Jak ostrá bude vaše S3 si upravíte volbou mezi šesti režimy. Novou posilou sestavy je zvláště dynamický mód „dynamic plus“. Ten naplno využívá potenciál pohonu quattro s inteligentním rozdělovačem točivého momentu, který ho dávkuje nejen mezi nápravy, s preferencí té zadní, ale také mezi jednotlivá kola. Výsledkem je mrštná záď s přetáčivým charakterem. Po celou dobu na vás přitom dohlíží důmyslná stabilizace, abyste se nedostali za bezpečnou hranu.
Exteriér kopíruje změny prezentované na klasické A3, zejména co se týče hladce pojaté masky bez rámu. S3 si ale s běžnou konfekcí nespletete díky agresignímu bodykitu. Ten staví image na širokém předním nárazníku s obřími bočními kapsami. Vzadu najdeme neméně výstřední difuzor a spoiler na víku kufru. Sestavu korunuje čtveřice koncovek výfuku, který nabízí i příplatkovou variantu s titanovým tlumičem. Pro karoserii jsou dostupné nové metalické laky jako zelená District, modrá Ascari a červená Progressive. Šedou Daytona si poprvé můžete koupit s matným povrchem. Druhou novinkou jsou Matrix LED světlomety s volitelným světelným podpisem.
Interiér definují tmavé materiály sladěné s hliníkovými doplňky a dekorem. Dojem luxusu umocňuje ambientní osvětlení, které se kromě palubní desky rozšířilo na výplně dveří, středovou konzoli a držáky nápojů. Anatomická sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a výrazným bočním vedením jsou potažena umělou kůží a lze je osvěžit texturovanou tkaninou nebo karbonem.
Standardní výbava dále zahrnuje virtuální kokpit, 10,1palcový infotainment, třízónovou klimatizaci, indukční nabíječku a USB C konektory. Za příplatek můžete mít multimediální systém s rozšířenými online službami a obchodem s aplikacemi.