Nové Audi S3 má české ceny. Jak si stojí proti ostatním kompaktním dravcům?

Audi S3 je další ostrý hatchback se silným motorem a pohonem všech kol. Jednou z jeho výhod je i možnost elegantnější karoserie, která míří proti Mercedesu-AMG A 35 4MATIC sedan.

Po srpnové premiéře se Audi S3 dostalo do českého konfigurátoru v obou karosářských verzích - sportback a limuzína. Za kratší model zaplatíte minimálně 1.268.900 Kč, za delší potom 28 tisíc korun připlatíte. V obou případech dostanete 18palcová kola, hliníkovou optiku v interiéru, sportovní sedadla, přední LED světlomety a zadní svítilny nebo decentní zadní křídlo.

Bez příplatku dostanete jen bílou barvu, metalíza je za 24.700 Kč. Za 19palcová kola se připlácí minimálně 29.400 Kč. Uvnitř si můžete připlatit třeba za sedadla potažená Alcantarou, za digitální přístrojový štít, velký infotainment či dvouzónovou automatickou klimatizaci připlácet nemusíte.

Nové Audi A3 už umí jezdit na bobky a starou zeleninu. Příplatek není tak vysoký

Nové Audi A3 už umí jezdit na bobky a starou zeleninu. Příplatek není tak vysoký

Pobyt na palubě si ale můžete vylepšit bezdrátovým nabíjením telefonu, rozhraním infotainmentu pro chytré telefony, lepším audiem, navigací MMI plus, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu, head-up displejem, paketem asistenčních systémů či panoramatickým střešním oknem. Dostat se přes milion a půl za finální kousek je prostě hračka.

Standardně dostanete sportovní podvozek snížený o 15 milimetrů, za adaptivní řešení se připlácí. Lepší je ve standardu i brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením. Samozřejmostí je pak agresivnější vzhled s velkými nasávacími otvory v předním nárazníku či s černou maskou Singleframe.

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

O pohon se v Audi S3 stará přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI naladěný na 228 kW (310 koní), se kterým obě karosářské verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhnou elektricky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka S tronic.

I přesto, že základní model sdílí základy se Škodou Octavia IV a VW Golf VIII, je tedy ostrá verze zaměřená na prémiové konkurenty, mezi které se řadí třeba BMW M135i xDrive, čemuž ostatně odpovídá i cena. Konkurent z Mnichova startuje na částce 1.203.800 Kč. Mercedes-AMG A 35 4MATIC sedan vyjde na 1.219.680 Kč.

Audi S3: Srovnání s konkurencí
Model Audi S3 BMW M135i  Mercedes-AMG A35 
Motor R4 R4 R4
Objem [cm3] 1984 1998 1991
Výkon [kW/ot.min] 228/5450-6500 225/4500-6250 225/5800
T.moment [N.m/it.min] 400/2000-5450 450/1750-5000 400/3000-4000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8 4,8 4,8
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Převodovka 7A 7A 7A
Pohon quattro xDrive 4Matic
Základní cena [Kč] 1.268.900 1.203.800 1.219.680
*pro Audi S3 a Mercedes-AMG A35 jsou hodnoty dynamiky shodné pro obě varianty karoserie

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků