Nové Audi RS6 Avant zvládne stovku za 3,9 s

Audi oficiálně představilo nový model RS6 Avant. Nebudeme se zabývat zbytečnostmi typu loga quattro roztáhnutého na velikost klasické SPZ, jak asi správně tušíte, to nejpodstatnější se skrývá pod kapotou. Na místo původního pětilitrového desetiválce o výkonu 579 koní (650 Nm) se nastěhoval přeplňovaný osmiválec, který se už představil třeba v Audi S8.

Nová RS6 tak nabídne výkon 560 koní v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 700 Nm, přičemž jej řidič má k dispozici od 1750 do 5500 ot./min. Stokilometrovou rychlost pokoří tato raketa za 3,9 s. Základní maximální rychlost má omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Pokud si připlatíte za paket Dynamic, posunou vám jej inženýři od Audi na 280 km/h a kdyby náhodou ani to nebylo dost, je tu ještě Dynamic Plus, což znamená maximální rychlost 305 km/h.

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Audi zároveň slibuje velmi nízkou spotřebu. Ta se má v kombinovaném cyklu pohybovat pod hranicí deseti litrů, a to díky systému, který dokáže při nízkém zatížení deaktivovat polovinu válců. Kromě toho je nová RS6 v porovnání s tou předchozí lehčí. Celkem činí rozdíl oproti předchůdci přibližně 100 kg.

Samozřejmostí je sportovně naladěný podvozek. Patřičnou jistotu dodají také kotouče o velikosti 390 mm. Pro gurmány je připravena příplatková karbon-keramická a ještě o 30 mm větší alternativa. Auto stojí standardně na dvacetipalcových kolech, dokoupit lze disky o palec větší. Prodej odstartuje příští rok.  

Foto: Audi
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků