Nové Audi RS6 Avant zvládne stovku za 3,9 s

Audi oficiálně představilo nový model RS6 Avant. Nebudeme se zabývat zbytečnostmi typu loga quattro roztáhnutého na velikost klasické SPZ, jak asi správně tušíte, to nejpodstatnější se skrývá pod kapotou. Na místo původního pětilitrového desetiválce o výkonu 579 koní (650 Nm) se nastěhoval přeplňovaný osmiválec, který se už představil třeba v Audi S8.

Nová RS6 tak nabídne výkon 560 koní v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 700 Nm, přičemž jej řidič má k dispozici od 1750 do 5500 ot./min. Stokilometrovou rychlost pokoří tato raketa za 3,9 s. Základní maximální rychlost má omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Pokud si připlatíte za paket Dynamic, posunou vám jej inženýři od Audi na 280 km/h a kdyby náhodou ani to nebylo dost, je tu ještě Dynamic Plus, což znamená maximální rychlost 305 km/h.

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Audi zároveň slibuje velmi nízkou spotřebu. Ta se má v kombinovaném cyklu pohybovat pod hranicí deseti litrů, a to díky systému, který dokáže při nízkém zatížení deaktivovat polovinu válců. Kromě toho je nová RS6 v porovnání s tou předchozí lehčí. Celkem činí rozdíl oproti předchůdci přibližně 100 kg.

Samozřejmostí je sportovně naladěný podvozek. Patřičnou jistotu dodají také kotouče o velikosti 390 mm. Pro gurmány je připravena příplatková karbon-keramická a ještě o 30 mm větší alternativa. Auto stojí standardně na dvacetipalcových kolech, dokoupit lze disky o palec větší. Prodej odstartuje příští rok.  

Foto: Audi
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků