Nové Audi RS6 Avant zvládne stovku za 3,9 s

Audi oficiálně představilo nový model RS6 Avant. Nebudeme se zabývat zbytečnostmi typu loga quattro roztáhnutého na velikost klasické SPZ, jak asi správně tušíte, to nejpodstatnější se skrývá pod kapotou. Na místo původního pětilitrového desetiválce o výkonu 579 koní (650 Nm) se nastěhoval přeplňovaný osmiválec, který se už představil třeba v Audi S8.

Nová RS6 tak nabídne výkon 560 koní v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 700 Nm, přičemž jej řidič má k dispozici od 1750 do 5500 ot./min. Stokilometrovou rychlost pokoří tato raketa za 3,9 s. Základní maximální rychlost má omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Pokud si připlatíte za paket Dynamic, posunou vám jej inženýři od Audi na 280 km/h a kdyby náhodou ani to nebylo dost, je tu ještě Dynamic Plus, což znamená maximální rychlost 305 km/h.

Audi | Bentley

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Audi zároveň slibuje velmi nízkou spotřebu. Ta se má v kombinovaném cyklu pohybovat pod hranicí deseti litrů, a to díky systému, který dokáže při nízkém zatížení deaktivovat polovinu válců. Kromě toho je nová RS6 v porovnání s tou předchozí lehčí. Celkem činí rozdíl oproti předchůdci přibližně 100 kg.

Samozřejmostí je sportovně naladěný podvozek. Patřičnou jistotu dodají také kotouče o velikosti 390 mm. Pro gurmány je připravena příplatková karbon-keramická a ještě o 30 mm větší alternativa. Auto stojí standardně na dvacetipalcových kolech, dokoupit lze disky o palec větší. Prodej odstartuje příští rok.  

Foto: Audi
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků