Nové Audi RS3 Sportback je lehčí, silnější, rychlejší a stále používá pětiválec

Audi představuje novou generaci modelu RS 3 Sportback. Dobrou zprávou hned na úvod je to, že pod kapotou zůstal pětiválcový motor. Ten nabízí vyšší výkon než dříve, auto je zároveň celkově lehčí a to samozřejmě znamená, že je nová generace rychlejší než ta starší. První zákazníci by se svého exempláře měli dočkat v létě příštího roku.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opět pětiválcový motor disponující výkonem 270 kW (367 koní) a točivým  momentem 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pro srovnání, starší verze nabízela 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je také o 55 kg lehčí a díky tomu zvládne stovku za 4,3 s. Mezigeneračně tak došlo k vylepšení této disciplíny o 0,3 s.

Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, pokud si to budete přát, dostanete omezovač nastavený na 280 km/h. Oproti standardní A3 Sportback je RS posazeno o 25 mm blíže k vozovce a přepracovaný je i kompletně celý podvozek. Na přední nápravě najdeme kotouče o velikosti 370 mm, vzadu pak mají 310 mm. Na přání si můžete nechat vyměnit standardní brzdy za keramické.

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Změny designu i interiéru jsou už tradiční. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difuzor, sportovní výfuk a standardně devatenáctipalcová litá kola. Uvnitř očekávejte kožené sportovní sedačky, kovové pedály, sportovně tvarovaný volant nebo karbonové dekory. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků