Nové Audi RS3 Sportback je lehčí, silnější, rychlejší a stále používá pětiválec

Audi představuje novou generaci modelu RS 3 Sportback. Dobrou zprávou hned na úvod je to, že pod kapotou zůstal pětiválcový motor. Ten nabízí vyšší výkon než dříve, auto je zároveň celkově lehčí a to samozřejmě znamená, že je nová generace rychlejší než ta starší. První zákazníci by se svého exempláře měli dočkat v létě příštího roku.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Nové Audi RS 3 Sportback dostalo opět pětiválcový motor disponující výkonem 270 kW (367 koní) a točivým  momentem 465 Nm dostupným od 1625 do 5550 ot./min. Pro srovnání, starší verze nabízela 250 kW (340 k) a 450 Nm. Novinka je také o 55 kg lehčí a díky tomu zvládne stovku za 4,3 s. Mezigeneračně tak došlo k vylepšení této disciplíny o 0,3 s.

Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, pokud si to budete přát, dostanete omezovač nastavený na 280 km/h. Oproti standardní A3 Sportback je RS posazeno o 25 mm blíže k vozovce a přepracovaný je i kompletně celý podvozek. Na přední nápravě najdeme kotouče o velikosti 370 mm, vzadu pak mají 310 mm. Na přání si můžete nechat vyměnit standardní brzdy za keramické.

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Změny designu i interiéru jsou už tradiční. RS 3 Sportback má nové nárazníky, vzadu difuzor, sportovní výfuk a standardně devatenáctipalcová litá kola. Uvnitř očekávejte kožené sportovní sedačky, kovové pedály, sportovně tvarovaný volant nebo karbonové dekory. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky