Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Vrchol „šestkových“ modelů od Audi byl opět spatřen na Nürburgringu a nynější spekulace mluví o palebné síle až 650 koní.

Po uvedení nové generace přiostřenějších Audi S6 a S6 Avant, která nabídkou svých motorizací zvedla jistou vlnu kontroverze, se samozřejmě pozornost rychle přesouvá na vůbec nejvýkonnější variantu modelové řady A6. Nové Audi RS 6 Avant bylo nedávno zachyceno při testech na Nürburgringu a jeho mocnou sílu si tak můžeme konečně i poslechnout.

Maskovaný prototyp pochopitelně schovává ještě agresivnější vzezření, přičemž opět máme čekat RS 6 pouze ve variantě kombi Avant, aby model nepřekážel chystanému Sportbacku RS 7. Podle dřívějších informací britského Autocaru pak máme pod kapotou RS 6 Avant nové generace C8 znovu čekat dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Spekulace ovšem padají na výkonnostní hodnoty novinky a diskutovaný příchod elektrické výpomoci motoru. Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 Avant nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.

Mluví se však o dvojici nabízených motorizací. Standardně by tedy osmiválec produkoval asi 445 kW (605 koní) a 800 N.m točivého momentu, zatímco s hybridním ústrojím je očekáván výkon až kolem 478 kW (650 koní). Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.

Premiéry nového Audi RS 6 Avant bychom se mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by tak možná nastoupilo ještě před koncem roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků