Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Vrchol „šestkových“ modelů od Audi byl opět spatřen na Nürburgringu a nynější spekulace mluví o palebné síle až 650 koní.

Po uvedení nové generace přiostřenějších Audi S6 a S6 Avant, která nabídkou svých motorizací zvedla jistou vlnu kontroverze, se samozřejmě pozornost rychle přesouvá na vůbec nejvýkonnější variantu modelové řady A6. Nové Audi RS 6 Avant bylo nedávno zachyceno při testech na Nürburgringu a jeho mocnou sílu si tak můžeme konečně i poslechnout.

Maskovaný prototyp pochopitelně schovává ještě agresivnější vzezření, přičemž opět máme čekat RS 6 pouze ve variantě kombi Avant, aby model nepřekážel chystanému Sportbacku RS 7. Podle dřívějších informací britského Autocaru pak máme pod kapotou RS 6 Avant nové generace C8 znovu čekat dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Spekulace ovšem padají na výkonnostní hodnoty novinky a diskutovaný příchod elektrické výpomoci motoru. Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 Avant nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.

Mluví se však o dvojici nabízených motorizací. Standardně by tedy osmiválec produkoval asi 445 kW (605 koní) a 800 N.m točivého momentu, zatímco s hybridním ústrojím je očekáván výkon až kolem 478 kW (650 koní). Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.

Premiéry nového Audi RS 6 Avant bychom se mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by tak možná nastoupilo ještě před koncem roku.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků