Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Vrchol „šestkových“ modelů od Audi byl opět spatřen na Nürburgringu a nynější spekulace mluví o palebné síle až 650 koní.

Po uvedení nové generace přiostřenějších Audi S6 a S6 Avant, která nabídkou svých motorizací zvedla jistou vlnu kontroverze, se samozřejmě pozornost rychle přesouvá na vůbec nejvýkonnější variantu modelové řady A6. Nové Audi RS 6 Avant bylo nedávno zachyceno při testech na Nürburgringu a jeho mocnou sílu si tak můžeme konečně i poslechnout.

Maskovaný prototyp pochopitelně schovává ještě agresivnější vzezření, přičemž opět máme čekat RS 6 pouze ve variantě kombi Avant, aby model nepřekážel chystanému Sportbacku RS 7. Podle dřívějších informací britského Autocaru pak máme pod kapotou RS 6 Avant nové generace C8 znovu čekat dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Spekulace ovšem padají na výkonnostní hodnoty novinky a diskutovaný příchod elektrické výpomoci motoru. Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 Avant nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.

Mluví se však o dvojici nabízených motorizací. Standardně by tedy osmiválec produkoval asi 445 kW (605 koní) a 800 N.m točivého momentu, zatímco s hybridním ústrojím je očekáván výkon až kolem 478 kW (650 koní). Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.

Premiéry nového Audi RS 6 Avant bychom se mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by tak možná nastoupilo ještě před koncem roku.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 102 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků