Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Vrchol „šestkových“ modelů od Audi byl opět spatřen na Nürburgringu a nynější spekulace mluví o palebné síle až 650 koní.

Po uvedení nové generace přiostřenějších Audi S6 a S6 Avant, která nabídkou svých motorizací zvedla jistou vlnu kontroverze, se samozřejmě pozornost rychle přesouvá na vůbec nejvýkonnější variantu modelové řady A6. Nové Audi RS 6 Avant bylo nedávno zachyceno při testech na Nürburgringu a jeho mocnou sílu si tak můžeme konečně i poslechnout.

Maskovaný prototyp pochopitelně schovává ještě agresivnější vzezření, přičemž opět máme čekat RS 6 pouze ve variantě kombi Avant, aby model nepřekážel chystanému Sportbacku RS 7. Podle dřívějších informací britského Autocaru pak máme pod kapotou RS 6 Avant nové generace C8 znovu čekat dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů.

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Spekulace ovšem padají na výkonnostní hodnoty novinky a diskutovaný příchod elektrické výpomoci motoru. Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 Avant nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.

Mluví se však o dvojici nabízených motorizací. Standardně by tedy osmiválec produkoval asi 445 kW (605 koní) a 800 N.m točivého momentu, zatímco s hybridním ústrojím je očekáván výkon až kolem 478 kW (650 koní). Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.

Premiéry nového Audi RS 6 Avant bychom se mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by tak možná nastoupilo ještě před koncem roku.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků