Nové Audi RS 6 Avant nabídne přes 600 koní. Chce držet krok s konkurencí

Výkonové války pokračují a Audi chce u nové generace RS 6 pochopitelně držet krok s domácími rivaly. U siláckého kombíku se tak očekává osmiválec naladěný přes hranici šesti stovek koní.

Současný Mercedes-AMG E 63 S nabízí tučných 450 kW (612 koní) pod kapotou, nejnovější BMW M5 zase 441 kW (600 koní), respektive 460 kW (625 koní) ve verzi Competition. Není tedy divu, že ani Audi se u nástupce křižníku RS 6 nespokojí s palebnou silou pod číselnou řadou 600.

Nová RS 6 opět přijede jen v praktičtější kombi verzi Avant (nebude tak lézt do zelí modelu RS 7) a podle britského Autocaru najde pod kapotou znovu dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů. Tedy stejně aktuální jednotku, kterou dnes používá i Porsche Panamera Turbo či Lamborghini Urus.

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

Již odchozí verze RS 6 Avant přitom v nejsilnější verzi Performance nabízela 445 kW (605 koní), tudíž lze u nástupce čekat ještě vyšší výkon – možná převyšující zmíněnou M5 a E 63.

Nesmíme taky zapomenout na limitovanou edici Nogaro Edition k ukončení produkce RS 6 v Německu, která ještě letos v únoru dostala v rámci posledních 150 kusů mocných 519 kW (705 koní). Problém s navyšováním síly u svého nového pekelného kombíku tak Audi zřejmě mít nebude.

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Jak jinak, překalibrován bude určitě pohon všech kol quattro a samozřejmostí bude osmistupňová automatická převodovka. Novinka má také díky použití druhé generace platformy MLB a jiným lehčím dílům zhubnout o dalších 80 kg.

Nakonec nebude chybět ani systém kontroly startu, tedy „launch control“, který by macatému kombi pomohl v rozjezdu z nuly na 100 km/h pod 3,6 vteřiny. O nějakou tu setinu rychleji než předchůdce. Maximální rychlost 310 km/h pak zní jako celkem dostačující.

Nového Audi RS 6 Avant se nicméně dočkáme až po uvedení zlaté střední cesty ve formě Audi S6 na konci letoška či začátku příštího roku. Pak už bude konečně čas na zbrusu novou RS 6.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků