Nové Audi RS 5 Coupé a Sportback do posledního detailu. Teď už nic neskrývají

K představení modernizace rychlých modelů Audi došlo už na konci minulého roku. Teď se však značka podělila o dodatečné fotky.

Co taky dělat v karanténě, než koukat na fotky nových aut, se kterými se zatím nemůžeme projet? Dynamickou prezentaci nového Audi A3 Sportback nám překazila pandemie koronaviru a také v případě vylepšeného Coupé i Sportbacku RS 5 zatím nemáme ponětí, kdy se nám tato dvě nová Audi dostanou do redakčního testu.

Výrobce tak alespoň zveřejňuje již kompletní tiskovou zprávu s velkou fotogalerií a technickými údaji, které se nicméně – jak už víme – u modernizace obou ostrých modelů v jádru nemění. Pod kapotou Coupé i Sportbacku tak najdete stále 2,9litrový zážehový šestiválec TFSI o výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m.

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Hnaná jsou samozřejmě všechna čtyři kola a řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka Tiptronic s většími hliníkovými páčkami pro manuální řazení pod volantem. Nezměnila se ani dynamika – akcelerace z nuly na 100 km/h zabere oběma karosářským provedením 3,9 sekundy a maximální rychlost je 280 km/h.

Sportovní podvozek s adaptivními tlumiči je standardem, za příplatek dostanete sportovní podvozek Plus s vinutými pružinami a tlumiči nastavitelnými ve třech stupních, které jsou spojeny diagonálním olejovým vedením. Při rychlých průjezdech zatáček je díky tomu možné regulovat tok oleje v tlumičích tak, aby byly potlačeny náklony karoserie. V nabídce příplatků zůstává i zadní sportovní diferenciál quattro.

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Stejně jako u A4 a A5 Sportback proběhla řada změn i uvnitř. Středová konzola se zbavila touchpadu a hlavní 10,1palcový displej přešel na dotykové ovládání. Digitální přístrojový štít má specifický režim pro RS modely (zobrazuje přetížení či aktuální využití výkonu) a po vzoru nových ostrých modelů přibylo na volantu tlačítko RS Mode, díky kterému můžete rychle vyvolat jeden ze dvou plně individualizovaných jízdních režimů.

Po stránce designu přinesla modernizace širší a nižší masku chladiče, světlomety dostaly laserovou techniku, přepracován byl zadní nárazník s dvojicí karbonem obalených koncovek výfuku a nezapomnělo se ani na prahové nástavce. Střecha je z karbonu a snižuje hmotnost vozu asi o 4 kila.

Porsche 911 Turbo S už koupíte i v ČR. Audi R8 je proti němu z levného kraje

Porsche 911 Turbo S už koupíte i v ČR. Audi R8 je proti němu z levného kraje

Českých cenovek a spuštění konfigurátoru modernizovaných Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback jsme se zatím nedočkali. V německém konfigurátoru ale najdete oba vozy už nyní za shodnou cenu 83.500 eur, což je v přepočtu asi 2.130.000 Kč.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků