Nové Audi RS 3 Sedan odhaleno únikem. Falešných mřížek se značka nevzdává

Ještě Sportback a do premiéry nemá nové Audi RS 3 již co schovávat.

Zatímco nás Audi láká teprve maskovanými prototypy a novinkami na technice, nedlouho před samotnou premiérou nové generace RS 3 již utíkají do éteru první fotografie zcela odhaleného modelu, přesněji s karoserií Sedan. Snímky potvrzují ještě agresivnější vzezření než dříve, a to ve spojení s výrazným zeleným lakem karoserie.

Audi RS 3 oficiálně odhalilo techniku. Má pětiválec, 400 koní a umí driftovat

Audi RS 3 oficiálně odhalilo techniku. Má pětiválec, 400 koní a umí driftovat

Fotky sdílené facebookovou stránkou VAG Cafe dále odhalují černé kontrastní prvky karoserie, které vepředu opticky ještě zvětšují mřížku chladiče – ačkoliv lze očekávat, že tyto černé prvky budou součástí volitelného balíčku. Vzadu se pak mřížka výdechů protáhla přes celou šířku nárazníku, minimálně středová část bude ale falešná. Zahlédnout lze i dvojici oválných koncovek výfuku a malý spoiler na dveřích kufru.

K dispozici jsou také fotky digitálního přístrojového štítu, na němž lze vidět specifickou grafiku RS 3 v drift režimu RS Torque Rear včetně měření přetížení G, využití výkonu a točivého momentu. Jak už víme, díky novému diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek bude nové RS 3 schopné preferovat i pohon jen zadních kol pro jízdu bokem na okruhu.

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Od Audi už máme potvrzeno, že sedmistupňová dvouspojková převodovka a zvučný řadový pětiválec o objemu 2,5 litru v novém RS 3 zůstávají. V nové generaci bude motor opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m. Více jsme se o technice novinky již rozepsali.

Teď už stačí jen čekat na oficiální premiéru a také odhalení hatchbacku Sportback. Ke všemu má dojít příští měsíc.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků