Nová generace ingolstadtského supersportu se chlubí exotickými materiály i špičkovými parametry. Její desetiválec nabízí až 610 koní – a zůstal atmosférický!
Po úniku první fotografie zveřejňuje Audi první oficiální informace ke druhé generaci sportovního modelu Audi R8.
Základní koncepce zůstává stejná: i nové Audi R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale nyní částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Audi udává „suchou“ hmotnost 1454 kg.
Nové Audi R8 V10 měří 4,42 m na délku, 1,94 m na šířku a 1,24 m na výšku; rozvor náprav činí 2,65 m; karoserie z hliníku a plastu vyztuženého karbonem je o 15 % lehčí než dříve a má o 40 procent vyšší torzní tuhost
Osmiválec už v nabídce motorizací nefiguruje, alespoň prozatím. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, ovšem ve dvou variantách: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnější provedení R8 V10 Plus zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,2 s a vyvine rychlost až 330 km/h. Ke zrychlení na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda přeplňování se mu vyhnula, i silnější verze má atmosférické sání.
„Základní“ motorizace má zrychlení z nuly na sto za 3,5 s a maximální rychlost 323 km/h.
Přenos výkonu zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál.
Verze V10 Plus je nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi všech dob
Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. V základním provedení mají pneumatiky rozměr 245/35 R19 vpředu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. Za příplatek bude k dispozici řízení s proměnným převodem nebo adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale také laserové světlomety.
Interiér prošel podobnou proměnou jako v menším Audi TT. Hlavní změnu představuje „sestěhování“ přístrojového štítu a displeje MMI na digitální panel v kapličce před řidičem.
Světová premiéra nového Audi R8 proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Ceny v Německu byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu asi 4,52 milionu korun), respektive 187 400 € (5,14 mil. Kč).
Audi představuje nový model R8: Sportovní vlajková loď je ještě ostřejší