Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nová generace ingolstadtského supersportu se chlubí exotickými materiály i špičkovými parametry. Její desetiválec nabízí až 610 koní – a zůstal atmosférický!

Po úniku první fotografie zveřejňuje Audi první oficiální informace ke druhé generaci sportovního modelu Audi R8. 

Základní koncepce zůstává stejná: i nové Audi R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale nyní částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Audi udává „suchou“ hmotnost 1454 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi R8 V10 měří 4,42 m na délku, 1,94 m na šířku a 1,24 m na výšku; rozvor náprav činí 2,65 m; karoserie z hliníku a plastu vyztuženého karbonem je o 15 % lehčí než dříve a má o 40 procent vyšší torzní tuhost

Osmiválec už v nabídce motorizací nefiguruje, alespoň prozatím. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, ovšem ve dvou variantách: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnější provedení R8 V10 Plus zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,2 s a vyvine rychlost až 330 km/h. Ke zrychlení na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda přeplňování se mu vyhnula, i silnější verze má atmosférické sání. 

„Základní“ motorizace má zrychlení z nuly na sto za 3,5 s a maximální rychlost 323 km/h. 

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Přenos výkonu zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze V10 Plus je nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi všech dob

Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. V základním provedení mají pneumatiky rozměr 245/35 R19 vpředu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. Za příplatek bude k dispozici řízení s proměnným převodem nebo adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale také laserové světlomety.

Interiér prošel podobnou proměnou jako v menším Audi TT. Hlavní změnu představuje „sestěhování“ přístrojového štítu a displeje MMI na digitální panel v kapličce před řidičem. 

Světová premiéra nového Audi R8 proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Ceny v Německu byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu asi 4,52 milionu korun), respektive 187 400 € (5,14 mil. Kč).

Zobrazit tiskovou zprávu

bazar

Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 98 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků