Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nová generace ingolstadtského supersportu se chlubí exotickými materiály i špičkovými parametry. Její desetiválec nabízí až 610 koní – a zůstal atmosférický!

Po úniku první fotografie zveřejňuje Audi první oficiální informace ke druhé generaci sportovního modelu Audi R8. 

Základní koncepce zůstává stejná: i nové Audi R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale nyní částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Audi udává „suchou“ hmotnost 1454 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi R8 V10 měří 4,42 m na délku, 1,94 m na šířku a 1,24 m na výšku; rozvor náprav činí 2,65 m; karoserie z hliníku a plastu vyztuženého karbonem je o 15 % lehčí než dříve a má o 40 procent vyšší torzní tuhost

Osmiválec už v nabídce motorizací nefiguruje, alespoň prozatím. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, ovšem ve dvou variantách: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnější provedení R8 V10 Plus zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,2 s a vyvine rychlost až 330 km/h. Ke zrychlení na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda přeplňování se mu vyhnula, i silnější verze má atmosférické sání. 

„Základní“ motorizace má zrychlení z nuly na sto za 3,5 s a maximální rychlost 323 km/h. 

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Přenos výkonu zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze V10 Plus je nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi všech dob

Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. V základním provedení mají pneumatiky rozměr 245/35 R19 vpředu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. Za příplatek bude k dispozici řízení s proměnným převodem nebo adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale také laserové světlomety.

Interiér prošel podobnou proměnou jako v menším Audi TT. Hlavní změnu představuje „sestěhování“ přístrojového štítu a displeje MMI na digitální panel v kapličce před řidičem. 

Světová premiéra nového Audi R8 proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Ceny v Německu byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu asi 4,52 milionu korun), respektive 187 400 € (5,14 mil. Kč).

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 7 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků