Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nová generace ingolstadtského supersportu se chlubí exotickými materiály i špičkovými parametry. Její desetiválec nabízí až 610 koní – a zůstal atmosférický!

Po úniku první fotografie zveřejňuje Audi první oficiální informace ke druhé generaci sportovního modelu Audi R8. 

Základní koncepce zůstává stejná: i nové Audi R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale nyní částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Audi udává „suchou“ hmotnost 1454 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi R8 V10 měří 4,42 m na délku, 1,94 m na šířku a 1,24 m na výšku; rozvor náprav činí 2,65 m; karoserie z hliníku a plastu vyztuženého karbonem je o 15 % lehčí než dříve a má o 40 procent vyšší torzní tuhost

Osmiválec už v nabídce motorizací nefiguruje, alespoň prozatím. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, ovšem ve dvou variantách: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnější provedení R8 V10 Plus zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,2 s a vyvine rychlost až 330 km/h. Ke zrychlení na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda přeplňování se mu vyhnula, i silnější verze má atmosférické sání. 

„Základní“ motorizace má zrychlení z nuly na sto za 3,5 s a maximální rychlost 323 km/h. 

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Přenos výkonu zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze V10 Plus je nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi všech dob

Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. V základním provedení mají pneumatiky rozměr 245/35 R19 vpředu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. Za příplatek bude k dispozici řízení s proměnným převodem nebo adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale také laserové světlomety.

Interiér prošel podobnou proměnou jako v menším Audi TT. Hlavní změnu představuje „sestěhování“ přístrojového štítu a displeje MMI na digitální panel v kapličce před řidičem. 

Světová premiéra nového Audi R8 proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Ceny v Německu byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu asi 4,52 milionu korun), respektive 187 400 € (5,14 mil. Kč).

Zobrazit tiskovou zprávu
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků