Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Druhá generace populárního luxusního SUV přijede s výrazně nižší hmotností a ostřejším designem. Radikální změna koncepce se ale nechystá.
Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Nová generace velkého SUV značky Audi si dává načas. Zatímco technicky příbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayennezrají pro facelift, Audi Q7 je stále na trhu ve své první generaci. Ta byla přitom představena už v září 2005.

Audi Q7 druhé generace si teď můžete prohlédnout na videu zveřejněném německým Auto Bildem. Novinka se bude řídit pozitivním příkladem svých sourozenců a pořádně zhubne – údajně až o 350 kilogramů. To znamená, že Q7 s motorem 3.0 TDI by mohla vážit těsně pod dvě tuny (nyní 2345 kg).

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Pomoci k tomu má nejen vysoký podíl hliníku v konstrukci, ale také poněkud méně opulentní vnější rozměry. Na rozdíl od Caynenne a Touaregu však bude Q7 nadále k dostání v sedmimístném provedení. Technika bude opět přizpůsobena provozu na zpevněných silnicích, redukci či uzávěry diferenciálu bychom v jeho výbavě hledali marně – alespoň podle zatím neoficiálních informací.

Pod kapotou se objeví motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, oba samozřejmě ve verzi Euro 6, stejně jako dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l. Audi údajně počítá i se dvěma hybridními variantami. V tento okamžik ale není zcela zřejmé, jestli budou obě dostupné hned po uvedení druhé generace na trh a zda budou nabízeny i v Evropě.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Pro majitele současné Q7 tak bude nejvýraznější změnou design s ostře řezanými rysy, díky kterým bude novinka vypadat postatně vyrýsovanější než poněkud odulý model první generace. Vzhled by měl vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé. 

Světová výstavní premiéra by měla proběhnout na podzimním autosalonu v Paříži. Je však docela pravděpodobné, že první fotografie nového Audi Q7 uvidíme ještě předtím.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků