Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Druhá generace populárního luxusního SUV přijede s výrazně nižší hmotností a ostřejším designem. Radikální změna koncepce se ale nechystá.
Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Nová generace velkého SUV značky Audi si dává načas. Zatímco technicky příbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayennezrají pro facelift, Audi Q7 je stále na trhu ve své první generaci. Ta byla přitom představena už v září 2005.

Audi Q7 druhé generace si teď můžete prohlédnout na videu zveřejněném německým Auto Bildem. Novinka se bude řídit pozitivním příkladem svých sourozenců a pořádně zhubne – údajně až o 350 kilogramů. To znamená, že Q7 s motorem 3.0 TDI by mohla vážit těsně pod dvě tuny (nyní 2345 kg).

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Pomoci k tomu má nejen vysoký podíl hliníku v konstrukci, ale také poněkud méně opulentní vnější rozměry. Na rozdíl od Caynenne a Touaregu však bude Q7 nadále k dostání v sedmimístném provedení. Technika bude opět přizpůsobena provozu na zpevněných silnicích, redukci či uzávěry diferenciálu bychom v jeho výbavě hledali marně – alespoň podle zatím neoficiálních informací.

Pod kapotou se objeví motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, oba samozřejmě ve verzi Euro 6, stejně jako dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l. Audi údajně počítá i se dvěma hybridními variantami. V tento okamžik ale není zcela zřejmé, jestli budou obě dostupné hned po uvedení druhé generace na trh a zda budou nabízeny i v Evropě.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Pro majitele současné Q7 tak bude nejvýraznější změnou design s ostře řezanými rysy, díky kterým bude novinka vypadat postatně vyrýsovanější než poněkud odulý model první generace. Vzhled by měl vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé. 

Světová výstavní premiéra by měla proběhnout na podzimním autosalonu v Paříži. Je však docela pravděpodobné, že první fotografie nového Audi Q7 uvidíme ještě předtím.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků