Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Druhá generace populárního luxusního SUV přijede s výrazně nižší hmotností a ostřejším designem. Radikální změna koncepce se ale nechystá.
Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Nová generace velkého SUV značky Audi si dává načas. Zatímco technicky příbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayennezrají pro facelift, Audi Q7 je stále na trhu ve své první generaci. Ta byla přitom představena už v září 2005.

Audi Q7 druhé generace si teď můžete prohlédnout na videu zveřejněném německým Auto Bildem. Novinka se bude řídit pozitivním příkladem svých sourozenců a pořádně zhubne – údajně až o 350 kilogramů. To znamená, že Q7 s motorem 3.0 TDI by mohla vážit těsně pod dvě tuny (nyní 2345 kg).

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Pomoci k tomu má nejen vysoký podíl hliníku v konstrukci, ale také poněkud méně opulentní vnější rozměry. Na rozdíl od Caynenne a Touaregu však bude Q7 nadále k dostání v sedmimístném provedení. Technika bude opět přizpůsobena provozu na zpevněných silnicích, redukci či uzávěry diferenciálu bychom v jeho výbavě hledali marně – alespoň podle zatím neoficiálních informací.

Pod kapotou se objeví motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, oba samozřejmě ve verzi Euro 6, stejně jako dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l. Audi údajně počítá i se dvěma hybridními variantami. V tento okamžik ale není zcela zřejmé, jestli budou obě dostupné hned po uvedení druhé generace na trh a zda budou nabízeny i v Evropě.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Pro majitele současné Q7 tak bude nejvýraznější změnou design s ostře řezanými rysy, díky kterým bude novinka vypadat postatně vyrýsovanější než poněkud odulý model první generace. Vzhled by měl vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé. 

Světová výstavní premiéra by měla proběhnout na podzimním autosalonu v Paříži. Je však docela pravděpodobné, že první fotografie nového Audi Q7 uvidíme ještě předtím.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků