Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

 |  29. 06. 2020 12:34

Příjemné střídmé auto. Proti čínskému cirkusu u konkurence je to přímo paráda. Diesly nemusím, snad přijde i pokrok v oblasti Tfsi. U Porsche naftu dávno zahodili a dobře udělali.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 06. 2020 12:53

nafta se u koncernu ted dava vsude tam kde se da jeste ocekavat ze ji tam prodaj a vydelaji na ni predtim, nez ji uplne odepisou a prestanou nabizet, coz se da ocekavat u vetsiny modelu s jejich generacni obmenou, potom se da ocekavat ze bude vetsina tech modelu nabizena misto nafty s PHEV 1.4 motorizaci, tedy aby zase tuto motorizaci co nejvice umorili cenove

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  29. 06. 2020 14:35

Jenze pro SUV moc neexistuje alternativa. Tam je diesel nejlepsi volba, obzvlaste v Evrope, ktera neumoznuje montovat jine alespon trochu rozumne motory.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  29. 06. 2020 15:05

alterantiva samozrejme je a prodava se dlouho....u konkurence, jen ne u VW kde se na to vysrali a dlouha leta spolehali na silny lobbing a zadne inovace jak se to delo ve svete, ....a nakonec si sami odlobbovali ze si naftu zrusej, coz je dobre

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 07. 2020 13:23

Ve jmenu proc bychom jezdili za 7 s dieselem, kdyz muzeme za 10 s benzinem a mit dojezd 600km?
Nemyslim si, ze vetsina lidi to bude akceptovqt, ale muzu se plest.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  01. 07. 2020 13:59

s vetsim RX450h (oproti Q5) jsem jezdil pod 10, dlouhodobej byl do 9.3 dle uctenek, kolega s obdobne velkou 3 litrovou naftovou Q7 jezdil v prumeru prez 11 nafty

PHEV Q5 v hybridnim nebo udrzovacim rezimu bude mit prumer na benzin tak okolo 5-6 litru naprosto vpohode

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 07. 2020 21:53

Ale tohle nesedi kamarade, protoze budto jezdite mestem a samozrejme ma hybrid vyhodu, anebo jezdite mimo mesto a s tou Q7 jezdi o 50kmh rychleji ...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  02. 07. 2020 13:17

obe auta rocne najezdili po cele EU po stavebnich projektech kazde prez 50 tisic km, vetsinou tedy dalnicni jizda, dnes v te firme neni ve vozovem parku jediny diesel

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  29. 06. 2020 13:33

Ceník bude v září 2020.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  29. 06. 2020 13:50

Lituji druhomajitele, co v rámci šetření si nezaplatí havarijko a pak to při couvání někde opřou. Dostanou infarkt, až jim Audi řekne cenu náhradního zadního světla. Tohle druhovýroba vyrábět nebude, jak je to složitý.
Když jsem informativně zjišťoval cenu jednoho HD Matrix reflektoru na naši Q7, tak mě to málem taky složilo.

Odpovědět  |   | 
 |  29. 06. 2020 14:11

Tak takové exempláře snad netřeba litovat

Odpovědět  |   | 
jano  |  29. 06. 2020 15:08

brhliny netreba kupovať.Oled zadne svetlá malo pred 4 rokmi bmw M4 GTS.

Odpovědět  |   | 

to je problém už skoro u každýho auta co je vybavené.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 06. 2020 17:54

Kolik stojí jedno světlo na q7?pade

Odpovědět  |   | 

led matrix přes 80tkč + nějaká ta marže.

Odpovědět  |   | 
tk  |  29. 06. 2020 21:09

jezdit autem typu q7 bez havarijka za 1k-5k spoluucast je primocara demence.
jo a tahle svetla budou naopak levny na vyrobu - levnejsi, nez soucasna LED svetla, vzdyt jejich podstatou jsou (zjednodusene) 3 male displeje - takove ty, jak se davaji do telefonu za 2k i s DPH a marzi pro vsechny clanky retezce.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  29. 06. 2020 21:22

No, máš hodně zjednodušenou představu. Manžel mé sestřenice je optik-vývojář, který zrovna pro Q7 vyvíjel matrixové světlomety a takhle zjednodušeně mi to nevysvětloval.
Problém není samotná výroba, ta je vždy relativně levná. Problém je umět to vyvinout a udržet kvalitu. To je na tom světlomětu nejdražší. Druhovýroba typu Starline to jednoduše není schopna vyrobit, protože to neumí. A když by uměla, tak cenou bude hodně blízko originálu, takže to nebude mít význam vyrábět.

Odpovědět  |   | 
tk  |  29. 06. 2020 23:43

vzdyt si neodporujeme - rikam, ze tohle bude zarucene levnejsi na vyrobu, mozna drazsi v servisu (vyssi marze audi, protoze hogofogo produkt) a cinan toho dokaze relativne kvalitne nasekat 100 kontejneru za par dolaru kus. kdyby za tim nebyly $$$, tezko do toho koncern investuje, zejo.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 07. 2020 13:31

Nejak to tady nestiham - fakt se bavime o silenosti jako je “svetlomet z druhovyroby”? Fo me v zivote teda nenapadlo

A co je za problem, ze go svetlo stoji 100 tisic? Ja prece zaplatim jen par tisicovek spoluucast a je tam fungl novy svetlo i s blatnikem, at je to trabant nebo mercedes, ne?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  01. 07. 2020 16:16

Když půjdeš až nahoru, tak celá tato diskuzní větev začíná "Lituji druhomajitele, co v rámci šetření si nezaplatí havarijko" Takže když nemáš havarijko, nemáš spoluúčast. Kapišto?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 07. 2020 20:44

Pánové, skoro celá tato větev je zcestná. V článku se píše o novince v zadních svítilnách, to nejsou přední světlomety, na to by technika OLED vůbec neměla. tk zjevně píše o těchto zadních světlech.

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  29. 06. 2020 18:28

Málokdy jsem jel v tak komplexním a dobře postaveném autě, které je neskonale dobře vymyšlené a skvěle postavené. X3 má kouzlo, GLC ješmrncovní, ale Q5 z těch obou vzalo vše a dotáhlo to k dokonalosti. Snad ještě příjemnější je Macan, ale ten funguje na základech minulé Q5, která byla taktéž skvělá. Audi auta prostě umí.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  29. 06. 2020 20:19

A co třeba takové Stelvio? Jizdně z výše jmenovaných nejlepší. Komfort plně srovnatelný. Od MY20 dokonce i el.systemy na úrovni. Nádherný interiér exterier též. Tak proč pro boha je to auto tak opomíjené???

Odpovědět  |   | 
tk  |  29. 06. 2020 23:44

protoze ten, kdo mysli hlavou, nebude kupovat italsky vyrobek, jehoz vyrobce muze zitra (a nejspis to taky udela) zavrit kram. to je cele.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  30. 06. 2020 07:23

Jo takhle! Takže podle vás už dnes nelze koupit stelvio. Hm tak to je velká síla. Děkuji za váš názor

Odpovědět  |   | 
Honza  |  30. 06. 2020 00:18

kurňa, to je hezké auto, dokonce i ta vojenská/avocado/jungle zelená je zajímavá.
jen jsem doufal, že po faceliftu zmizí ten trčící čínský aftersales-tablet a udělají to jako u Q3 a A6.

Odpovědět  |   | 
JBojka  |  30. 06. 2020 09:37

Zadní svítilny mne nazjímaj..Pro mne za mne,ať jsou tam odrazky jako na treking foxu-Dúležité ja ať prední svetla stíhaj osvecovať svet prede mnou,když jedu nekompromisne vpred a zatáčim jako Carlos Sainz

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 11:08

Pane Kadero, to je pěkná blbost, co jste napsal.

"Žhavou novinkou v nabídce Audi budou nové zadní svítilny s technologií OLED, které se svou unikátní technologií organických elektroluminiscenčních diod slaví v automobilech světovou premiéru. Tato velmi složitá technologie slaví úspěchy především v televizorech, protože je oproti LED rychlejší a má lepší pozorovací úhly. "

Běžně se žádné LED televize neprodávají, prodávají se televize s LCD zobrazovačem, kde se používá LED podsvícení. Tedy LED nemá žádný vliv na rychlost a ani na pozorovací úhly, to je vlastnost LCD zobrazovače.

Odpovědět  |   | 
Vana  |  30. 06. 2020 13:36

Chtít aby redaktor rozuměl technice je naprosto utopické přání

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 18:04

Jak se tak dívám, mám v hodnocení ještě další dva Kadery a možná ještě nějací přibudou..

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 06. 2020 19:30

LG, Sony a další říkají, že nemáš pravdu... I v televizích už se používá OLED technologie, i když její doménou jsou spíš mobily a menší zařízení.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 21:01

Co to píšeš za hlouposti? Já někde psal, že se OLED nepoužívá v televizorech? Sám doma mám takovou SONY tv. Pleteš si LCD (obchodní název mnohdy LED, ale jde jen o typ podsvícení LCD panelu) s OLED, což je něco naprosto jiného. Já psal, že LED tv (obraz tvořený přímo LED diodami) se neprodávají, jestli umíš číst a tak to je.
A jak vidím, tak budu muset dodat, že LED technologie se v televizorech pro domácnost objevila jen na výstavách, předváděl to Samsung, jde o Micro LED technologii. Zatím moc drahé. LED (Micro LED) má lepší vlastnosti, než OLED. OLED (Organic light-emitting diode) má kratší životnost, o řád pomalejší odezvu, trpí při nevhodném používání na vypalování a má nižší svítivost než LED.
Zatím se prodávají televize buď OLED, nebo LCD a je naprosto jedno, jak to výrobce nazve (např Samsung QLED tv, SONY používá panely Samsung, LG LED tv), používají se jen různé druhy LCD panelů (VA, IPS, TN) s "nějakým vylepšením" (filtry, lokální podsvícení LED diodami...).
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/qled-v... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 06. 2020 21:20

A abys měl pořádnou představu, tady máš například tv LED Sony, jak to funguje, a test nejlepší LED tv Sony.
https://www.sony.cz/electronics/FullArrayLEDTV...
https://avmania.zive.cz/sony-kd-85zg9-spickovy-re... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie