Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

33 komentářů

Mirek
30. června • 11:08

Pane Kadero, to je pěkná blbost, co jste napsal.

"Žhavou novinkou v nabídce Audi budou nové zadní svítilny s technologií OLED, které se svou unikátní technologií organických elektroluminiscenčních diod slaví v automobilech světovou premiéru. Tato velmi složitá technologie slaví úspěchy především v televizorech, protože je oproti LED rychlejší a má lepší pozorovací úhly. "

Běžně se žádné LED televize neprodávají, prodávají se televize s LCD zobrazovačem, kde se používá LED podsvícení. Tedy LED nemá žádný vliv na rychlost a ani na pozorovací úhly, to je vlastnost LCD zobrazovače.

Allamarein
30. června • 19:30

LG, Sony a další říkají, že nemáš pravdu... I v televizích už se používá OLED technologie, i když její doménou jsou spíš mobily a menší zařízení.

Mirek
30. června • 21:20

A abys měl pořádnou představu, tady máš například tv LED Sony, jak to funguje, a test nejlepší LED tv Sony.
https://www.sony.cz/electronics/FullArrayLEDTV...
https://avmania.zive.cz/sony-kd-85zg9-spickovy-re... ...

Mirek
30. června • 21:01

Co to píšeš za hlouposti? Já někde psal, že se OLED nepoužívá v televizorech? Sám doma mám takovou SONY tv. Pleteš si LCD (obchodní název mnohdy LED, ale jde jen o typ podsvícení LCD panelu) s OLED, což je něco naprosto jiného. Já psal, že LED tv (obraz tvořený přímo LED diodami) se neprodávají, jestli umíš číst a tak to je.
A jak vidím, tak budu muset dodat, že LED technologie se v televizorech pro domácnost objevila jen na výstavách, předváděl to Samsung, jde o Micro LED technologii. Zatím moc drahé. LED (Micro LED) má lepší vlastnosti, než OLED. OLED (Organic light-emitting diode) má kratší životnost, o řád pomalejší odezvu, trpí při nevhodném používání na vypalování a má nižší svítivost než LED.
Zatím se prodávají televize buď OLED, nebo LCD a je naprosto jedno, jak to výrobce nazve (např Samsung QLED tv, SONY používá panely Samsung, LG LED tv), používají se jen různé druhy LCD panelů (VA, IPS, TN) s "nějakým vylepšením" (filtry, lokální podsvícení LED diodami...).
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-type/qled-v... ...

Vana
30. června • 13:36

Chtít aby redaktor rozuměl technice je naprosto utopické přání

Mirek
30. června • 18:04

Jak se tak dívám, mám v hodnocení ještě další dva Kadery a možná ještě nějací přibudou.. :-D

JBojka
30. června • 9:37

Zadní svítilny mne nazjímaj..Pro mne za mne,ať jsou tam odrazky jako na treking foxu-Dúležité ja ať prední svetla stíhaj osvecovať svet prede mnou,když jedu nekompromisne vpred a zatáčim jako Carlos Sainz

Honza
30. června • 0:18

kurňa, to je hezké auto, dokonce i ta vojenská/avocado/jungle zelená je zajímavá.
jen jsem doufal, že po faceliftu zmizí ten trčící čínský aftersales-tablet a udělají to jako u Q3 a A6.

Ralf
29. června • 18:28

Málokdy jsem jel v tak komplexním a dobře postaveném autě, které je neskonale dobře vymyšlené a skvěle postavené. X3 má kouzlo, GLC ješmrncovní, ale Q5 z těch obou vzalo vše a dotáhlo to k dokonalosti. Snad ještě příjemnější je Macan, ale ten funguje na základech minulé Q5, která byla taktéž skvělá. Audi auta prostě umí.

Ffff
29. června • 20:19

A co třeba takové Stelvio? Jizdně z výše jmenovaných nejlepší. Komfort plně srovnatelný. Od MY20 dokonce i el.systemy na úrovni. Nádherný interiér exterier též. Tak proč pro boha je to auto tak opomíjené???

tk
29. června • 23:44

protoze ten, kdo mysli hlavou, nebude kupovat italsky vyrobek, jehoz vyrobce muze zitra (a nejspis to taky udela) zavrit kram. to je cele.

Ffff
30. června • 7:23

Jo takhle! Takže podle vás už dnes nelze koupit stelvio. Hm tak to je velká síla. Děkuji za váš názor

Pavel F.
29. června • 13:50

Lituji druhomajitele, co v rámci šetření si nezaplatí havarijko a pak to při couvání někde opřou. Dostanou infarkt, až jim Audi řekne cenu náhradního zadního světla. Tohle druhovýroba vyrábět nebude, jak je to složitý.
Když jsem informativně zjišťoval cenu jednoho HD Matrix reflektoru na naši Q7, tak mě to málem taky složilo.

Michal
29. června • 17:54

Kolik stojí jedno světlo na q7?pade

petr r. (petrumr)
29. června • 18:54

led matrix přes 80tkč + nějaká ta marže.

tk
29. června • 21:09

jezdit autem typu q7 bez havarijka za 1k-5k spoluucast je primocara demence.
jo a tahle svetla budou naopak levny na vyrobu - levnejsi, nez soucasna LED svetla, vzdyt jejich podstatou jsou (zjednodusene) 3 male displeje - takove ty, jak se davaji do telefonu za 2k i s DPH a marzi pro vsechny clanky retezce.

Pavel F.
29. června • 21:22

No, máš hodně zjednodušenou představu. Manžel mé sestřenice je optik-vývojář, který zrovna pro Q7 vyvíjel matrixové světlomety a takhle zjednodušeně mi to nevysvětloval.
Problém není samotná výroba, ta je vždy relativně levná. Problém je umět to vyvinout a udržet kvalitu. To je na tom světlomětu nejdražší. Druhovýroba typu Starline to jednoduše není schopna vyrobit, protože to neumí. A když by uměla, tak cenou bude hodně blízko originálu, takže to nebude mít význam vyrábět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tk
29. června • 23:43

vzdyt si neodporujeme - rikam, ze tohle bude zarucene levnejsi na vyrobu, mozna drazsi v servisu (vyssi marze audi, protoze hogofogo produkt) a cinan toho dokaze relativne kvalitne nasekat 100 kontejneru za par dolaru kus. kdyby za tim nebyly $$$, tezko do toho koncern investuje, zejo.

Freddka
1. července • 13:31

Nejak to tady nestiham - fakt se bavime o silenosti jako je “svetlomet z druhovyroby”? Fo me v zivote teda nenapadlo :-)A co je za problem, ze go svetlo stoji 100 tisic? Ja prece zaplatim jen par tisicovek spoluucast a je tam fungl novy svetlo i s blatnikem, at je to trabant nebo mercedes, ne?

Pavel F.
1. července • 16:16

Když půjdeš až nahoru, tak celá tato diskuzní větev začíná "Lituji druhomajitele, co v rámci šetření si nezaplatí havarijko" Takže když nemáš havarijko, nemáš spoluúčast. Kapišto?

Mirek
1. července • 20:44

Pánové, skoro celá tato větev je zcestná. V článku se píše o novince v zadních svítilnách, to nejsou přední světlomety, na to by technika OLED vůbec neměla. tk zjevně píše o těchto zadních světlech.

petr r. (petrumr)
29. června • 16:45

to je problém už skoro u každýho auta co je vybavené.

29. června • 14:11

Tak takové exempláře snad netřeba litovat :-)

jano
29. června • 15:08

brhliny netreba kupovať.Oled zadne svetlá malo pred 4 rokmi bmw M4 GTS.

Dix_
29. června • 13:33

Ceník bude v září 2020.B-]

29. června • 12:34

Příjemné střídmé auto. Proti čínskému cirkusu u konkurence je to přímo paráda. Diesly nemusím, snad přijde i pokrok v oblasti Tfsi. U Porsche naftu dávno zahodili a dobře udělali.

Ne321
29. června • 14:35

Jenze pro SUV moc neexistuje alternativa. Tam je diesel nejlepsi volba, obzvlaste v Evrope, ktera neumoznuje montovat jine alespon trochu rozumne motory.

iPace
29. června • 15:05

alterantiva samozrejme je a prodava se dlouho....u konkurence, jen ne u VW kde se na to vysrali a dlouha leta spolehali na silny lobbing a zadne inovace jak se to delo ve svete, ....a nakonec si sami odlobbovali ze si naftu zrusej, coz je dobre

Freddka
1. července • 13:23

Ve jmenu proc bychom jezdili za 7 s dieselem, kdyz muzeme za 10 s benzinem a mit dojezd 600km?
Nemyslim si, ze vetsina lidi to bude akceptovqt, ale muzu se plest.

iPace
1. července • 13:59

s vetsim RX450h (oproti Q5) jsem jezdil pod 10, dlouhodobej byl do 9.3 dle uctenek, kolega s obdobne velkou 3 litrovou naftovou Q7 jezdil v prumeru prez 11 naftyPHEV Q5 v hybridnim nebo udrzovacim rezimu bude mit prumer na benzin tak okolo 5-6 litru naprosto vpohode ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
1. července • 21:53

Ale tohle nesedi kamarade, protoze budto jezdite mestem a samozrejme ma hybrid vyhodu, anebo jezdite mimo mesto a s tou Q7 jezdi o 50kmh rychleji ... :-)

iPace
2. července • 13:17

obe auta rocne najezdili po cele EU po stavebnich projektech kazde prez 50 tisic km, vetsinou tedy dalnicni jizda, dnes v te firme neni ve vozovem parku jediny diesel B-]

iPace
29. června • 12:53

nafta se u koncernu ted dava vsude tam kde se da jeste ocekavat ze ji tam prodaj a vydelaji na ni predtim, nez ji uplne odepisou a prestanou nabizet, coz se da ocekavat u vetsiny modelu s jejich generacni obmenou, potom se da ocekavat ze bude vetsina tech modelu nabizena misto nafty s PHEV 1.4 motorizaci, tedy aby zase tuto motorizaci co nejvice umorili cenove

Doporučujeme

Články odjinud