Nové Audi Q5 má stále šestiválec i vzduchový podvozek. Zvenku je klasika, uvnitř revoluční

18 komentářů (18 nových)

Jan Taraba
2. září • 20:30

"stále šestiválec" ehmmm.. s tímhle šestiválcem už jednou v SQ5 pohořeli, byl to propadák. A ten co tam pak vrátili a šel (a stále jde) skvěle na odbyt, ten tam zas teď není. Může to dopadnout jen dvěma způsoby: a) bude a zůstane to propadák a verze s vysokou marží bude opět neprodejná. b) bude to propadák a vrátí tam motor, o který zájem byl a je (například v Německu tvořil 40% prodejů všech Q5).

Lacomme
3. září • 12:40

Ja jsem casto pomalejsi - myslite naftovy V6? S tim bych souhlasil, na druhou stranu na jinem trhu muze byt ta poptavka uplne jina (typicky US nebo Asie). Tak snad automobilka umi pocitat a vi, proc tam ten motor nedala.

Jan Taraba
3. září • 14:04

Evropa, Austrálie, Kanada, Střední Amerika, Střední Asie, Část jihovýchodní Asie.
No, obávám se, že hybné síly jsou zcela jiné, než "umí počítat". Koncern VW i přes snahu tlačit EV bude v letošním roce výrazně nad limitem pro CO2 a bude ho to stát miliardy € na pokutě. A přesto pokračuje v utlumování žádaných pohonů s nízkou produkcí CO2 a nahrazuje je jednotkami, co i v laboratorních datech, podstatných pro výpočet brandových emisí, jsou o 40 až 70% horší. Protože ideologie.

Jan Čech (Honza (Jan :-D))
2. září • 11:24

Už i Q5 má šišatý volant ne jenom dole, ale i po stranách nahoře. Prosím o návod, jak se to má držet. Co je tohle za modernu?!

Axelko Poko
3. září • 8:20

Tento tvar volantu je pouze mezistupeň. Další vývoj směřuje k řízení rajčáky jako je v tanku nebo bagru 😁

Petrs77
2. září • 11:52

Asi bych odevzdal řidičák, pokud nejsem schopen přijít na to, jak držet vilant

petr r. (petrumr)
2. září • 17:54

tak si udělej autoškolu.

Alda Alda
2. září • 11:59

Já jsem na to také nepřišel. A to ho mám zkosený jen ve spodní části. Celokulatý volant mi je příjemnější, výrazně příjemnější. Ne každý uvítá módní blbosti marketérů.

SerifReborn
2. září • 12:30

To napis do Mercedesu, ze jsou to degeni, ze maji ve formuli spatny volant :D
Bavi me ty reci teoretiku.
A kdyz se presadlavalo z konu do aut, tak tu byli takovi jako ty, kteri nevedeli, jak se jezdi v aute a blahorecili kone.

Martin Motyčka
2. září • 15:15

Viděl si někdy pilota F1 na volantu ručkovat? A pochybuju, že to Audi má od středové polohy k dorazu jen 180 otočky. Takže si nech tyhle teoretické řeči od cesty a zkus si občas s nějakým autem trochu víc zajezdit, abys získal i nějaké praktické zkušenosti...

Alda Alda
2. září • 12:53

a) jen píši co se mi lépe řídí
b) ve formuli není ani cm místa na zmar, volant se po celou dobu jízdy pevně drží v jedné pozici a pro tento účel má i lepší úchop, celokruhový tvar začali všichni opouštět tuším začátkem devadesátek? Ale jen ve formuli. Nechci tu být na nikoho nepříjmený, ale nepředvedl jsi nejchytřejší reakci.

Jan Čech (Honza (Jan :-D))
2. září • 12:49

Srovnávat volant F1 s volantem Q5, to nevymyslíš. Když seš tak chytrej, proč teda v rally mají volant zcela kulatý? V rally taky bude něco na způsob progresivního řízení, co má koncern VW, kdosi tu psal, že proto může mít třeba Superb Sportline zploštělý volant díky progresivnímu... Samozřejmě nesrovnávám osobní auto s rally autem, ale když tady píšeš o volantu F1 :-D :-D :-D :-D, proč teda rally auto má zcela kulatý (třeba Rally1 auta z ms v rally), tam taky nehrozí ručkování díky převodu, vysvětli, ty chytrej. Auta mají mít zcela souměrně kulatý volant, který tě neruší ovládáním, narážením do dlaní. Co nejvíce používám v autě? Volant! Má to být zcela příjemná, kulatá věc, ne přemýšlet, jak to chytnout. Když jsi takový milovník šišatosti, tak snad se ti bude líbit tohle.. :-Dhttps://www.auto.cz/video-krizovky-ve-240-km-... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
3. září • 10:22

Souhlas, tahle dementní móda šišatých volantů je úchylná.
Za normálních podmínek se to u normálního auta s normálním převodem řízení ještě použít dá, ale v krizové situaci, kdy musíte udělat vyhýbací manévr sáhnete... a volant tam není... Vlastní zkušenost a to byl zkosený jen dole. Vybočil proti mě předjíždějící magor a měl jsem velké štěstí, že jsem se mu dokázal těsně vyhnout jen jednou rukou, ta druhá sáhla do víceméně prázdna.

Jan Čech (Honza (Jan :-D))
3. září • 11:02

Zajímavé, tak hlavně že to dobře dopadlo. :-) Já chtěl koupit Tiguana, ale jenom kvůli volantu jsem koupil Karoqa, ano, kvůli takové blbosti. Ať jsou v nabídce dole zploštělé, nebo i po stranách nahoře šišaté, ale ať dají zázazníkovi na výběr, toť vše. Proto nemohu koupit žadný vůz Volkswagen..

Jan Taraba
3. září • 14:08

Zrovna u Audi to tak až dosud bylo. Kulatý nebo dole zploštělý, na výběr oba.

Jan Čech (Honza (Jan :-D))
3. září • 14:22

Je to tak, dříve u Audi šlo vybrat, jaký volant, Seat taky měl rovné, čekám, kdy to Volkswagen nakáže i Škodě, aby i v jiných verzích než Sportline, Monte Carlo byla povinně ta seříznutost :-D či co to je..

Jan Taraba
3. září • 14:29

nejen dříve, jde o pořád. Dokonce i u nové Q6 e-tron to jde. Standardně je kulatý, za příplatek 320€ je ta šišatá divnost.

Jan Čech (Honza (Jan :-D))
3. září • 14:47

Rozumím..

Doporučujeme

Články odjinud