Inženýři Audi postupovali při vývoji Q5 opatrně. Žádná revoluce se nekoná, tedy až na interiér.
Jedno z nejoblíbenějších SUV v prémiovém segmentu se představuje ve třetí generaci. Audi Q5 stojí nově na platformě PPC (Premium Platform Combustion) a není překvapením, že je designem hodně blízké nedávno představeným Audi A5 a A5 Avant. Mezi klíčové a na první pohled rozeznatelné změny patří tenčí světlomety, spojené zadní svítilny s technologií OLED nebo širší maska singleframe.
Interiér zrcadlí elektrické Audi Q6 e-tron, je tu tedy zcela nový architektura se spojeným infotainmentem a přístrojovým štítem v jednom panelu, šišatým volantem a ovládáním převodovky pomocí té malé posuvné věcičky. K dispozici je také třetí displej pro spolujezdce a konfigurovatelný head-up displej. Systém běží na Androidu a podporuje třeba aplikace Youtube a Spotify.
K mání budou tři výbavy, a to základní, advanced a S line, které navíc doplní sportovní verze SQ5. Motory startují benzinovým dvoulitrem 2.0 TFSI o výkonu 150 kW (204 koní), točivým momentem 340 N.m a pohonem předních kol. Dále tu máme motor 2.0 TDI (EA288 evo) o stejném výkonu, ale s točivým momentem 400 N.m. Diesel je k mání jako předokolka i jako čtyřkolka quattro.
Vrcholnou motorizací je tedy SQ5, které má pod kapotou zážehový třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 koní) s točivým momentem 550 N.m a čtyřkolkou quattro. Motory mají systém mild-hybrid s 1,7kWh akumulátorem. Základní benzin má cenovku 54.650 eur (1.367.600 Kč), naftové quattro 57.100 eur (1.428.950 Kč) a SQ5 startuje na 82.900 eurech (2.074.600 Kč). České ceny zatím nebyly oznámeny. Tyto motorizace bude následovat ještě plug-in hybrid Q5 TFSIe, ale k tomu by mělo dojít až v příštím roce.
Klasický podvozek lze za příplatek vyměnit za sportovní, SQ5 ho má ale samozřejmě ve standardu. Nová Q5 je také k mání se vzduchovým podvozkem. Vůz se bude vyrábět v Mexiku, konkrétně v obci San José Chiapa, kde se vyráběla už i předchozí Q5.