Nové Audi Q5 má české ceny. Navzdory hybridnímu pohonu téměř nepodražilo

Nedlouho po premiéře se už dostává vylepšená Q5 do českého konfigurátoru. Zatím si však moc nevyberete.

Modernizovaná druhá generace Audi Q5 se nám ukázala teprve minulý týden. Vedle kosmetických změn jsou novinkou například zbrusu nové OLED zadní svítilny, možnost dodatečného objednání výbavy on-line (třeba lepší navigaci) a mezi motorizacemi zůstává loni představený plug-in hybrid a dnes už samozřejmě také mild-hybridní motorizace.

Právě s mild-hybridem, který můžeme znát třeba z Audi A6, pak vylepšená Q5 přijíždí do nabídky v Česku. S uvedením na trh je tedy zatím v konfigurátoru dostupná pouze verze Q5 40 TDI, jejíž dvoulitrový elektrifikovaný diesel zajišťuje výkon 150 kW (204 koní) a je standardně spojen se sedmistupňovým automatem S tronic a pohonem všech kol quattro.

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Nové Audi Q5 oficiálně: Facelift přinesl revoluční svítilny a pouze hybridní motor

Cenovka Q5 40 TDI začíná na 1.323.900 Kč, standardem je střešní spoiler S line, 18palcová litá kola, LED osvětlení vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dvouzónová klimatizace, infotainment MMI radio plus s 10,1palcovou obrazovkou a 8 reproduktory, multifunkční kožený volant a taky systém Audi drive select s řadou jízdních režimů.

Nabízí se přitom srovnání s odchozí verzí Q5 a nejbližší porovnatelnou, starší motorizací 40 TDI bez elektrifikace, která zajišťuje trochu nižších 140 kW (190 koní). Výběhová Q5 se ještě stále drží v nabídce a začíná na 1.309.900 Kč. Pár koníků a lepší dynamika nové verze tedy nevyjdou o tolik dráž.

Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Další SUV-kupé od Audi je na obzoru. Q4 Sportback e-tron bude pouze na baterky

Novější Q5 je každopádně nabízena i ve dvou vyšších výbavách Advanced (od 1.338.900 Kč) a S line (1.379.900 Kč) přičemž motorizace zůstává stejná. Obě výbavy se pak standardními prvky zaměřují hlavně na styling karoserie a interiéru.

Další motorizace budou nepochybně v nabídce modernizovaného Audi Q5 přibývat, a to včetně zmíněného plug-in hybridu TFSI e, u kterého už čekejte standardně právě zmíněné OLED zadní svítilny a další nutnosti. Nakonec dojde i na nejsilnější variantu SQ5 s třílitrovým mild-hybridním dieselem.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků