Nové Audi Q5 e-tron na prvních fotkách. Elektrické SUV sdílí techniku s VW ID.6

Elektrická ofenziva pokračuje na čínském trhu také u Audi. Na svět míří první fotky produkčního sourozence VW ID.6.

Po dubnovém představení čínského Volkswagenu ID.6 se na tamní trh dere i jeho konstrukční sourozenec od Audi. Z Čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií tak již klasicky putují do světa vůbec první fotky produkční verze Q5 e-tron, na jehož příchod lákal na autosalonu v Šanghaji maskovaný koncept.

Audi skysphere oficiálně: Futuristický roadster se umí natáhnout o čtvrt metru!

Audi skysphere oficiálně: Futuristický roadster se umí natáhnout o čtvrt metru!

I přes označení Q5 má však čínská novinka jen málo společného s SUV známým u nás v Evropě. Na platformě MEB tak přijíždí Q5 e-tron jako SUV se třemi řadami sedadel a identickým rozvorem 2965 mm i celkovou délkou 4876 mm jako zmíněný VW ID.6. Po stránce designu novinka od Audi nepřekvapuje a pokračuje na vlně ostatních elektrických modelů značky.

Rovněž u Audi dojde na konfiguraci s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol), přičemž základní verze s pohonem zadních kol má produkovat výkon 132 kW (180 koní). Dostupná bude nicméně i výkonnější specifikace se 150 kW (204 koní). S pohonem všech kol pak nabídne Q5 e-tron systémových 225 kW (306 k).

Audi RS Q e-tron má za sebou první náročné testování. Tovární jezdci jsou nadšení

Audi RS Q e-tron má za sebou první náročné testování. Tovární jezdci jsou nadšení

Ani kapacity baterií se zřejmě u Audi lišit nebudou. Očekává se volba 58 kWh nebo 77 kWh, kdy má podle čínské NEDC metodiky SUV zvládnout ujet mezi 436 až 588 kilometry. Více se pochopitelně dozvíme, až Audi vypustí Q5 e-tron do světa oficiálně. S blížícím se autosalonem v Čcheng-tu na konci srpna zřejmě nebudeme čekat dlouho.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky