....mě by jenom zajímalo, až se tato bláznivá mánie rozjede na plný koule, kam se vyšplhá cena za kWh,....???
Potom uz ti nezbude nic jineho nez koupit fotovoltaiku na stredu rd, pokud ho mas a velke akumulatory. Pres leto elektriny rvat do baterek auta, v zime holt budes platit raketu za kWh.
Aktuálně se v germu na rychlonabíjecích dálničních stanicích platí 20kč/1kwh. A to je jen začátek. Angela vypne v roce 2022 jádro a komedie může začít.
Angela nevypne nic. Ta už bude v propadlišti dějin.
Kočkopes ala Audi. Po zkušenostech s Etronama už nevěřim těmhle loupežníkům ani mokrej hadr. Kdo jde do těhle značek, musí bejt na lži zvyklej jako línej pes na kožich plnejch blech. Když třebas vzpomenu na dojezdy i3 a emise a dojezdy VW, tak je jasný, že je v nich dobroty jak fprdeli medu.
Co je za zkušenosti s etronama? Já mám zkušenost s Q7 e-tron a to veskrze pozitivní. 60 elektrických km na plně nabitou baterii to ujede úplně v pohodě a dálku do Itálie a zpět dala elektronaftová stodola za 4,9l/100, aniž bych cestou dobíjel, v Alpách ládovala proud do baterek docela slušným tempem i při běžných dálničních klesáních..
Jo, jeden z mála plugin hybridů, které dávají smysl. Velké SUV s naftovým šestiválcem a slušnou kapacitou baterek. Jen by mohl mít výkonnější elektromotor, 100kW je jentaktak. Model 2020 od října bude mít vyšší systémový výkon, ale bohužel zůstane bez 7místné varianty.
Tohle mi dává smysl, běžné jízdy přes týden do zaměstnání a nákupy se do 50km denně pohodlně vejdou, takže prakticky jízda na elektřinu a když je potřeba jednou týdně delší trasu, tak je k dispozici slušně výkonný spalovák.
Ta spotřeba je na 30 km při jízdě z kopce :-D
Problém je v tom, že movitější hlupáci už nakoupili, poslintaní idioti nemají peníze ani řidičské oprávnění a zbytek populace tyhle kecy o dvoulitrové spotřebu nežere.
V Audi se zřejmě rozhodli pro nějakou další mystifikaci zákazníků... Začalo to novým značením motorů, které nevychází z jejich objemů a pokračuje to úžasnou papírovou spotřebou, těchto aut. Tipuju, že reálná bude minimálně 3.5 x větší. Na druhou stranu automobilky chápu, protože na nesmyslné emise co2 asi jiná odpověď než tento nesmysl 2,1l/100km není. Je to takové win-win řešení, na které jsme si v Evropě zvykli.
V Audi pouze přistoupili na léta trvající hru Mercedesu a BMW, kteří začali "švindlovat" s nic neříkajícími čísly motorizací už dávno. Nakonec v době sociálního inženýrství a klesající inteligence populace je to i docela logické. Mercedes 350CDI není třiapůllitr, BMW 40i není čtyřlitr a Audi 50TDI není pětilitr. Obyčejný volič tak neví, jestli má nebo nemá závidět.
Jaká mystifikace? Máš jasně dané parametry měření normované spotřeby a podle nich to je takto.
Tak tohle mi smysl dává. Po městě čistě na elektriku a mimo dostatečný výkon aby člověk nebyl brzda provozu. Lepší kultura chodu než u dieselu a srovnatelná spotřeba. A s umístěním dobíjecích stanic si není třeba lámat hlavu. Ve výsledku rozhodne cena.B-]
Určitě to je supr věc , ale pokud spočítas co tě doma bude stát nabíjení + benzín tak to bude cca jako hybrid od Toyoty nebo hondy co zásuvku nepotřebuje a jezdí kolem 5-6 litrů naprosto v klidu ve velkém rodinném autě :-) čím víc couras lepší spotřeba .
Ti co kupuji tyto auta nová, to az tak moc neřeší, kolik co sziji. Spis to koupi, aby nemuseli resit kde je jsky zakaz spalovacim motorum apod..Já mám třeba elektřinu za 1.63 se vším všudy za 1kw.
Mě za spotřebovanou elektriku platěj 1,50. Tak nabíjím o 106.
vypocet bude lidem vychazt rozdilne, kdys se podivame jen do CR, tak cena za elektrinu je od cca 2 do cca 5 korun za kWh, a nasledne bude zalezet jak moc dany clovek auto pouziva v jakem rezimu, teoreticky tak nekdo s timto autem muze jezdit tak ze za celej rok treba 15-20 tisic km na elektrinu a neco malo na benzin, a naopak jinak to bude vychazet nekomu kdo s tim najezdi 15-20 tisic v hybridnim modu a par tisic na elektrinuToyota proti tomuto ma "velikostne" vesmes jediny SUV model a to Rav4 hybrid, pokud primhourime oci, tak ze staje Lexusu pak NX300h, a nejsem si tak uplne jistej ze zakaznik ktery pokukuje po Audi pujde ocumovat konkurencni nabidku do Toyoty, do toho Lexusu mozna, ale spise pujde alespon na cumendu hlavne k BMW a Mercedesu
Neni to o spotrebe ale o redukci koncernovych emisi a skoro 400 konicich pod kapotou (ty Toyota ani Honda nenabidnou, vynechavam specifika japonskeho designu a interieru). Jak napsal nekdo vyse, s timhle nebudete brzda provozu. Ze byste nebyli ani s polovicnim vykonem? Cim vic prouzku tim vic adidas ;-)
Souhlasím, někdo má tyhle auta a za den třeba nenajede po městě ani tych 20km a přes noc tu zásuvku doma najde a ten co nemá tu možnost to dobije motorem. Ale toyota to už vyrábí.
Jeje...to je ale super spotřeba na 40 km 🤣
My ujedeme na jednu 43l nádrž vždy cca 3 až 4 tisíce kilometrů.
Nezlobte se, ale tohle je argument jak od dítěte z prvního stupně ZŠ. Zrovna od Vás bych to nečekal. Zaprvé se sluší uvést typ vozu, a zadruhé charakter tras, které jezdíte. Zcela určitě to nebudou dlouhé trasy, ale spíše jen nějaké pojížďky po městě a okolí s každodenním nabíjením. Jinými slovy, Váš čistě individuální typ jízdy umožňuje dosáhnout uvedený nájezd. Informace by to byla snad i zajímavá, kdybyste ji zasadil do nějakého konkrétního rámce.
Tak je to argument nebo informace? ;-)Žádný rámec není potřeba, je to jen informace o osobní zkušenosti. Trasy jsou krátké (20-30km), pokud více a připojí se motor, pak spotřebuje nepatrné množství paliva.
Použil jste to jako argument obhajující podobné plug-in hybridy. A současně to byla i informace, proč to slovíčkaření najednou? Vzhledem k Vaší reakci je očividné, že jsem uhodil na slabé místo. :-D Zkrátka s touto logikou mohu říct, že já bych s podobným autem najel na jednu nádrž možná tak max. 500 km a moje manželka klidně přes 20 tisíc.Tedy za předpokladu, že bude každý den opakovaně nabíjet, doma i v práci. Já přitom proti hybridům nebo čistě elektrickým autům nic nemám. Jen se pokaždé musím pousmát těmto výkřikům do tmy, které sice řeknou A, ale taktně zamlčí B. Prostě jak jste to dokonale předvedl Vy. Plácnete, jak úžasný nájezd máte, ale už jste neuvedl, že jezdíte 20-30km denně a několikrát musíte nabíjet. Najednou to působí úplně jinak, co? Tohle si právě musí každý člověk uvědomit, zda se mu podobná investice vyplatí, jestli se hodlá podřídit charakteru hybridu apod. Vy jste evidentně fanoušek, což je v pořádku, ale pokud chcete dělat propagandu, tak trochu víc férově.
Proč by se měl něčemu podřizovat? Každý si volí auto podle ûčelu a osobních preferencí, samo pokud na to má. Na elektrické zásuvce narozdíl od EV závislý není. Když bude mít možnost, čas a chuť nabije a pojede eko!ogicky, kdyż ne pojede na benzín, navíc tu je možnost rekuperace energie při jízdě. Aktuálně považuji tento způsob pohonu za rozumný kompromis. Jeho dostupnost pro široké masy už je věc jiná.
Několik hybridů jsem řídil vč.např. i8 a měly společnou jednu věc. Spotřeba byla přímo úměrná tomu, jak předvídavě a ekologicky jsem jezdil. S klidnou nohou, snahou rekuperovat apod. se zásadně zvýšil dojezd.To určitě není chyba technologie. Podobně předvídavě mohu jezdit i s klasickým spalovacím motorem. Jenže jakákoliv snaha jet s hybridem dynamicky dost šíleným způsobem zvýšila i spotřebu. Nejvíc mě šokovala hybridní Toyota CH-R, která papírově jezdí i ve městě pod 4/100 a reálně se tomu lze předvídavou jízdou přiblížit. Ale stačí jen dupnout na plyn a najednou byla výhoda tohoto hybridu nevím kde. Spotřeba lezla přes 8 litrů, auto stejně nejelo a ke všemu dost příšerně hučelo. Proto jsem psal o tom, že hybridům je nutné přizpůsobit řidičský styl, alespoň u většiny z nich ano. 330e je samozřejmě jiná liga, tam nedostatek výkonu nebude. Ovšem kdo ví, jakou má auto spotřebu, pokud se na to trochu víc šlape.
S Toyotou CH-R hybrid jel kamos do Nemecka, ja jel za nim s 11 starou Q7 3tdi. On spotreba 9benalu, ja 8.1 nafty.B-]
Hehe a jak dlouho tě tam s tou fabrikou na rakovinu budou pouštět? O tom to je. Je to jako si chrochtat, že tvůj favorit s karburátorem jede líp než vstřikovací verze s katalyzátorem. Jede. Ale v Německu to máš tak na jízdu po poli.
Hele na dalnici jeste par let bude pokoj, nez auto zdechne. Nesmis mit v hlave zeleno, jako par blaznu v Nemecku. Zeleny komunisti jsou peklo na zemi.
S benzínovým šestiválcem třeba v 3er předvídavý řidič také dokáže jet za 9 litrů a když mu ztěžkne noha tak za 20. V čem je rozdíl? Na řidičském stylu je spotřeba závislá u každého auta, včetně třeba elektry. Aerodynamické odpory rostou se čtvercem rychlosti, fyziku nikdo neoj€be.
Myslím, že těch rozdílů je celkem dost. Je to nejen vyšší cena, ale obvykle také větší váha, menší nádrž, kufr apod. Tohle třeba platí pro zmíněné 330e. Člověk musí uvážit, zda se mu vůbec hybrid vyplatí, a to nejen finančně.
On se u solidních aut vyplatí. Níže je řeč o Q7 e-tron, to je dle mého názoru příklad smysluplné aplikace. Velké auto, které i bez elektropohonu funguje efektivně a elektropohon to rozšiřuje o nový rozměr. Pro běžnou denní městskou potřebu stačí jen elektro, 60km ,na dálky je to klasický hybrid, ovšem s dústojným 3,0V6 pohonem, bufferujícím do baterek. Navíc rozdíl v ceně proti klasické Q7 není žádná raketa.
Můžu se zeptat na značku auta, typ a jeho cenu. Předpokládám, že auto jezdí nejčastěji trasy do 80km s plně nabitou baterii.
Zcela určitě jezdí krátké trasy po městě. 330e, stala dost protože individual interiér. Vždycky přes den je dobito několikrát.
vynásob to třeba 1000x....... Nechápeš ty výpočty a o tom to je.
Jenže já jezdím denně 100 až 300km v kuse. Takze dobře tak na odvoz děti do školy, skolky.
Tak to bys měl změnit práci, to fakt není normální.
A co na to poví rodina?
Etika a ekologia na bodu mrazu.
Ostrava Praha - vybite baterky. Jel jsem přes Šumperk a aplikace v mobilu mi pak ukázala, ze jsem 96 kilometru z 380 jel čistě elektricky. Každé brzdění nebo sjezd z táhlého kopce generovalo další a další procenta na baterce. Co je na tom tak strašlivě neekologickeho?
330e?
Jj
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.