Už i Audi Q5 může být do zásuvky. Nový hybrid má 367 koní a spotřebu 2,1 l/100 km

Motorová nabídka automobilky Audi aktuálně prochází významnými změnami. Opravdu se zdá, že v budoucnu budeme hledat výkon hlavně u hybridních verzí.

Možná nebudu sám, koho nedávné zprávy o modernizaci nabídky vybraných „eskových“ modelů značky Audi trochu rozesmutnily. Třílitrový naftový šestiválec je sice fajn a vedle vysokého výkonu má i mamutí točivý moment, jenže benzin je benzin a tyhle motory mají nenahraditelný charakter. Své o tom ví také BMW, které vrátilo do nabídky osmiválcovou verzi M550i xDrive pětkové řady, a ještě s pořádnou porcí koní navíc.

Ale zpátky k Audi. To totiž právě dnes přišlo s informací o doplnění nabídky pohonných jednotek modelu Q5 a podle očekává šlape do elektrifikace. Střední SUV zatím plně elektrifikováno nebylo a novinka v podobě verze 55 TFSI e quattro stran dostupných oficiálních údajů nevypadá špatně.

Jde o plug-in hybrid, který kombinuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW a točivém momentu 370 N.m s elektromotorem o 105 kW a 350 N.m. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je umístěn v kufru, chladicí okruh je napojen na oběh chladiva klimatizace, dojezd čistě na elektřinu činí dle metodiky WLTP 40 km a kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 2,1 až 2,4 l/100 km podle výbavy.

Benzino-elektrický pohon dohromady generuje 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m je k dispozici už ve 1250 otáčkách za minutu, tedy lehce nad volnoběhem. Zrychlení z nuly na stovku zabere 5,3 sekundy a maximální rychlost činí 239 km/h. Pokud však budete k jízdě využívat pouze elektřinu, musíte se spokojit se 135 km/h.

Jak název vypovídá, nechybí pohon všech kol quattro, v tomto případě se však bavíme o hospodárnější verzi ultra, která to s poháněním zadních kol nepřehání, nejsou-li potřeba. Systém umí odpojit pohon zadních kol při jízdě pod nízkou zátěží a při dostatečné adhezi pneumatik, stejně tak je ale neustále připraven poskytnout plnou oporu. Více se dozvíme ve třetím čtvrtletí letošního roku, kdy bude vůz uveden na náš trh. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Audi Q5

Audi Q5 je střední SUV od německého výrobce. V základním provedení se vyrábí s motorem 2,0 TDI s výkonem 110 kW a pohonem předních kol, ostatní verze mají pohon všech čtyř kol quattro a sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. Audi Q5 se vyrábí v Mexiku.

Ceny a výbava • Facelift 2020 • Hybridní Audi Q5 • Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro

Diskuze (43) Další článek: Velké kroky u Fordu: Automobilka propustí na 7000 zaměstnanců po celém světě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz