Už i Audi Q5 může být do zásuvky. Nový hybrid má 367 koní a spotřebu 2,1 l/100 km

Motorová nabídka automobilky Audi aktuálně prochází významnými změnami. Opravdu se zdá, že v budoucnu budeme hledat výkon hlavně u hybridních verzí.

Možná nebudu sám, koho nedávné zprávy o modernizaci nabídky vybraných „eskových“ modelů značky Audi trochu rozesmutnily. Třílitrový naftový šestiválec je sice fajn a vedle vysokého výkonu má i mamutí točivý moment, jenže benzin je benzin a tyhle motory mají nenahraditelný charakter. Své o tom ví také BMW, které vrátilo do nabídky osmiválcovou verzi M550i xDrive pětkové řady, a ještě s pořádnou porcí koní navíc.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

Ale zpátky k Audi. To totiž právě dnes přišlo s informací o doplnění nabídky pohonných jednotek modelu Q5 a podle očekává šlape do elektrifikace. Střední SUV zatím plně elektrifikováno nebylo a novinka v podobě verze 55 TFSI e quattro stran dostupných oficiálních údajů nevypadá špatně.

Jde o plug-in hybrid, který kombinuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW a točivém momentu 370 N.m s elektromotorem o 105 kW a 350 N.m. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je umístěn v kufru, chladicí okruh je napojen na oběh chladiva klimatizace, dojezd čistě na elektřinu činí dle metodiky WLTP 40 km a kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 2,1 až 2,4 l/100 km podle výbavy.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Benzino-elektrický pohon dohromady generuje 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m je k dispozici už ve 1250 otáčkách za minutu, tedy lehce nad volnoběhem. Zrychlení z nuly na stovku zabere 5,3 sekundy a maximální rychlost činí 239 km/h. Pokud však budete k jízdě využívat pouze elektřinu, musíte se spokojit se 135 km/h.

Jak název vypovídá, nechybí pohon všech kol quattro, v tomto případě se však bavíme o hospodárnější verzi ultra, která to s poháněním zadních kol nepřehání, nejsou-li potřeba. Systém umí odpojit pohon zadních kol při jízdě pod nízkou zátěží a při dostatečné adhezi pneumatik, stejně tak je ale neustále připraven poskytnout plnou oporu. Více se dozvíme ve třetím čtvrtletí letošního roku, kdy bude vůz uveden na náš trh. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků