Nové Audi Q4 e-tron ve velké galerii: Sází na virtuální realitu a velkorysý prostor

Automobilka Audi představuje téměř finální verzi elektromobilu Q4 e-tron, který se jako koncept představil na ženevském autosalonu před dvěma lety.

Vůz stojí na platformě MEB a nabídne rozvor 2,76 metru a vnější prostor 1,83 metru na délku. Audi u tohoto vozu sází především na obrovský vnitřní prostor, který se prý vyrovná i větším SUV. Na délku pak vůz měří 4590 mm a na šířku má 1865 mm.

Q4 e-tron má fungovat i jako jediné auto v rodině. Vedle velkorysého prostoru pro posádku se tak může pochlubit zavazadelníkem o objemu 520 litrů, který lze ještě zvětšit zadní lavicí sklopnou v poměru 40:20:40 na 1490 litrů. Posádka má k dispozici úložné prostory o celkovém objemu 24,8 litru a do dveří se vejde litrová plastová lahev.

Nové Audi e-tron GT oficiálně: Taycan od Audi má až 646 koní, známe i české ceny

Nové Audi e-tron GT oficiálně: Taycan od Audi má až 646 koní, známe i české ceny

Řidič bude získávat informace skrze digitální přístrojový štít a velký středový displej. Na přání ale bude k mání i průhledový displej s podporou rozšířené reality. Nad informacemi o jízdě se tedy na čelní sklo mohou zobrazovat i digitální pokyny navigace pomocí animované šipky. Řidič má pokyny vnímat, jako kdyby se vznášely nad vozovkou ve vzdálenosti zhruba deseti metrů.

Zdrojem těchto systémů jsou PGU (Picture Generation Unit) a předvídavý generátor obrazu AR Creator. Druhý zmíněný je výpočetní generátor platformy MIB 3, který vizualizuje digitálně zobrazované symboly ve frekvenci šedesáti snímků za sekundu. Jednoduše řečeno vám AR Creator vizualizuje pokyny a PGU je přenáší na čelní sklo. Jen AR Creator má dvakrát více řádků programovacího kódu než první raketoplán.

TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Rozšířená realita umí i varovat při opouštění jízdního pruhu a hlídat bezpečnou vzdálenost vozu před vámi. Digitální přístrojový štít vozu má úhlopříčku 10,25“. Infotainmenty budou ve dvou velikostech: 10,1“ a 11,6“. Druhý nabídne vysoké rozlišení 1764 x 824 pixelů. Q4 e-tron nabízí i třetí úroveň hlasového ovládání s rozpoznáváním hovorového jazyka.

Elektromobil dostal i novou generaci čtyřramenného volantu s dotykovým ovládáním. Audio, vyhřívání volantu či funkce digitálního přístrojového štítu tedy opět ovládáte na volantu, ale místo tlačítek mačkáte dotykové plochy s haptickou odezvou. Podobně to má třeba nový Volkswagen Golf.

Takto vypadá nejlevnější Audi e-tron GT. Přidat výbavu za milion není problém

Takto vypadá nejlevnější Audi e-tron GT. Přidat výbavu za milion není problém

Sedačky mohou být potažené kůží umělou, pravou či ušlechtilou Nappa. I v tomto voze však můžete zvolit čalounění z kombinace umělé kůže a tkaniny Dinamica, která se z 45 procent skládá z recyklovaného polyesteru, tedy třeba z PET lahví. Při výrobě jednoho sedadla recykluje Audi 26 PET lahví o objemu 1,5 litru.

Q4 e-tron bude vstupem do světa prémiové elektromobility. V přiložené fotogalerii můžete vedle odhaleného interiéru vidět i ještě zamaskovaný exteriér. Pohonnou soustavu vozu jsme rozebírali již při uvedení konceptu. Více zde.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků