Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

Kompaktní crossover od Audi je tu ve své druhé generaci. Objednávat již lze ve třech výbavových stupních.

Rostoucí prodeje kompaktních SUV se týkají i prémiové třídy. Vždyť u Audiu se Q3 ve své první generaci stačilo od roku 2011 rychle propracovat mezi nejdůležitější stavební kameny nabídky. Letos se představila generace druhá, založena na nových základech modulární platformy MQB. První vozy vyrobené v maďarském Györu jsou už na cestě k českým dealerům, kteří ode dneška přijímají objednávky.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Od začátku prodejů bude na výběr ze čtyř pohonných jednotek. Vznětová varianta je tu jen jedna. A sice dvoulitr o výkonu 110 kW. Kombinován je výhradně s pohonem všech kol a manuální převodovkou, přičemž automatická doplní v tomto případě nabídku později, stejně jako výkonnější provedení o 140 kilowattech.

Nejmenším zážehovým motorem je patnáctistovka se systémem deaktivace dvou válců a výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm. Zatímco jinde ji známe jako 1.5 TSI Evo, u Audi ji říkají 35 TFSI... Tento motor je párován se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohonem předních kol, později i s manuálem.

Audi TT má po faceliftu. Změny jsou nepatrné, diesel mizí z nabídky

Audi TT má po faceliftu. Změny jsou nepatrné, diesel mizí z nabídky

Dvoulitr najdete pod označením 40 TFSI, disponuje výkonem 140 kW a 320 Nm, vrcholem je stejně objemná varianta s označením 45 TFSI. Ta nabídne 169 kW a 350 Nm. Oba motory se pojí s převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro s hydraulicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou.

Základní verze 35 TFSI je oceněna na 865.900 korun. Ve standardním provedení zahrnuje například světlomety s LED technologií, upozornění opuštění jízdního pruhu, 17“ litá kola, digitální přístrojový štít, USB rozhraní pro nabíjení externích zařízení a zadní posuvnou lavici.

Audi SQ2 oficiálně: Ostrý crossover má 300 koní a chce konkurovat BMW

Audi SQ2 oficiálně: Ostrý crossover má 300 koní a chce konkurovat BMW

Výbavy Advanced, která přidává například osmnáctipalcová kola či S-line se sportovnější vizáží se oproti standardu připlácí 34, respektive 65 tisíc korn. K dispozici je ve všech výbavách kompletní paleta motorizací. Za převodovku S-tronic se u slabších motorizací připlácí 65 tisíc korun. K dispozici už je i kompletní konfigurátor.

K mání je v rámci uvedení na trh i Edition One. Výbava vychází z verze S line. Kromě sportovního podvozku, 20“ kol a světlometů Matrix LED zahrnuje navíc také sportovní sedadla, kůží obšitý volant s dole zploštělým věncem, paket osvětlení kontur a dekoračního osvětlení. Pro karoserii jsou na výběr laky ve sportovním odstínu oranžová Puls nebo v elegantní barvě šedá Chronos.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků