Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Vlajková loď německé automobilky se poprvé neukáže na domácím autosalonu, jak se očekávalo. Audi A8 bude představeno na červencovém sjezdu v Barceloně.
Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Současné Audi A8 s interním označením D4, které bylo představeno v roce 2009, se pomalinku loučí. V ulicích největších evropských metropolí jsou stále častěji k vidění zamaskované prototypy a špionážní fotky přicházejí také z okolí severního polárního kruhu.

Předseda představenstva značky Rupert Stadler na letošní každoroční tiskové konferenci Annual Press Conference oznámil, že nástupce bude poprvé veřejně odhalen na červencovém sjezdu Audi Summit ve španělské Barceloně.

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

Audi A6, A7 a A8 projdou designovou evolucí, jak odhaluje první skica

Stadler rovněž uvedl, že vlajková loď Audi se pochlubí zcela novým ovládacím konceptem. Vůz nabídne nejvyspělejší autonomní systém řízení, jaký kdy opustil ingolstadtské vývojové centrum. Nicméně podle Stadlera se tak nestane okamžitě po uvedení nové A8, protože současná legislativa není na takovýto druh systému připravena.

Design bude spíše evoluční

Design vozů je poslední dobou terčem kritiky jak odborné veřejnosti, tak koncových zákazníků a to pro svou uniformitu. Nový vzhled však má být evoluční a revoluční současně. Podle doposud zveřejněných špionážních fotografií je nasnadě brát tato prohlášení s rezervou, protože na křivkách nové A8 rozhodně nic revolučního vidět není.

Tým designérů Audi hraje už roky na prověřenou notu. Interiér má být ale zcela jinou písničkou. V případě nové A8 automobilka vůbec poprvé nabídne druhou generaci virtuálního kokpitu Audi Virtual Cockpit. Kromě toho se prémiová limuzína pochlubí modulární infotainmentovou platformou MIB2+, kterou pohání procesor Nvidia’s Tegra K1. Dalším výrazným výbavovým prvkem bude nejpokročilejší asistent jízdy v kolonách, který bude schopen za všech okolností převzít kontrolu nad vozem.

Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

Vylepšená platforma MLB Evo přinese úsporu blíže nespecifikované hmotnosti. Vzhledem k tomu, co Audi dokázalo udělat s novou Q7, lze očekávat znatelnou úsporu kilogramů i navzdory faktu, že novinka o něco povyroste. O pohonných jednotkách nepadla ani zmínka, ovšem očekávat lze to nejlepší z kuchyně Audi.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků