Podobná pitomost jako start-stop systém, který si raději všichni deaktivují, aby jim neničil motor. Ve finále to nic neušetří, motor je komplikovaný, servis bude neuvěřitelně drahý a auto ještě víc poruchovější než teď. Výborně.Ještě má člověk na výběr z jiných značek.
Takovej pitchovin a ušetřej jen 1 litr.
....a teraz si predstav ako zaplavy tychto aut zachrania zachrania zisk, o, pardon, vlastne planetu
....a teraz vytiahnite tie vsetky sr.cky a zistite, ze auto bez nich s tym istym motorm bude uspornejsie a paradoxne ekologickejsie. Preco asi, na to staci fyzika vseobecneho gymnazia.Cim to je, ze s nasim osemventilom 1.6 BFQ, co je konstrukcne bezmala 40 rokov stara pre-kambricka vec, viem bez problemov predpisovo (+10kmh) zajazdit okresku do 6l/100? Na dialnici pri 130-140kmh je to 7, pri nalozeni som sa cez 7.5 nikdy nedostal. Zvyseny podvozok, zla aerodynamika velkej skrine na malom sasi /ano O1/ s tymi jazdny odpormi v pohonnom ustrojenstve, ktore v dobe uvedenia pamata este Leonida Brezneva. Plus, po dobu svojej zivotnosti ma mensi dopad na zivotne prostredie, pretoze:a/ ma dlhy zivotny cyklus (ak to nerozmlatim a dam tam ten s-p-r-a-v-n-y olej v tych s-p-r-a-v-n-y-c-h intervaloch), uz teraz preskocila v plnom zdravi dve (!) modelove generacie.b/ ma mensi dopad na zivotne prostredie co je skratka technicky dane. Ano, este z toho vykopnut uplne zbytocny system privadzania WC odpadu do kychynskeho drezu (EGR) a zase by sa efektivita a tym aj potrebny input, zlepsil. No ale co uz.Chapem ze body 'a+b' su ekobruselsky neodpustitelne. No, ved z coho by ta sk.rvena podplatena fasokapitalisticka banda mala zit, ze.
Predpokladam, ze pouzivas Nokiu 3210, pretoze na jedno nabitie vydrzala tyzden a to si mohol telefonovat az do zblbnutia.Paska do pisacieho stroja mozno nevydrzi tolko, co toner do lejzrovky, ale tej elektriny kolko usetris.A kua, mam chut zobrat do ruky motorovu pilu zakazdym, ked nejaky blb, sorry, inak sa to nazvat neda, zacne mat plnu hubu bruselskych ekoteroristov (a podobne).To je Brusel zodpovedny aj za americke (a kalifornske) a japonske emisne normy? Ktore su v mnohom prisnejsie nez europske?A nezabudaj, ze 'Brusel' neexistuje, pretoze za kazdym jednym rozhodnutim stoja bud VSETKY alebo prinajmensom VACSINA clenskych statov EU, cize ludia, ktorych si si TY SAM zvolil.
V principe s tebou zvacsa suhlasim, ale pre ten tvoj bolsevicky styl ti plus zase nedam...
Fasizmus znamena doslovne diktaturu financneho kapitalu, skratka to, co tu mame dnes.S bolsevizmom /co je zase uplne ina vec/, nemam nic spolocne. Neznamkujte ma nalepkou, ktorej nerozumiete. Pretoze presne toto robili nacisti v Nemecku. Vdaka.
Ale mas, si bolsan jak vysity, ten tvoj triedny boj za kazdu cenu. Uz ten nick naznacuje viac ako dost. Nikto normalny si neda do mena negativ....
ak niekto ma pochybnosti, nech si porovna situaciu s hrozbami francuzskej vlady (!) v r.1938 na odovzdanie Sudiet so sucasnym vydieranim ohladom kvot, rozumej zaludnenim cudzim zivlom: skratka arizaciou v modernom ponati. Menovatel je stale spolocny: nadnarodny financfasizmus, minukari nazvite si to ako chcete, realita je skratka taka aka je. Ak o tomto neviete nic, mlcte.
Ale no antiautomat, predviedol si presne chybu uvazovania, ktora je bezna - porovnavas neporovnatelne. musis porovnat - maximalny vykon a priebeh vykonu motorov. hmotnost oboch generacii aut. jazdu dynamiku, teda ako ta jazda prebieha. a nasledne komfort - co vsetko mas v dnesnom aute voci Octavia 1. ked toto spocitas, tak zistis nasledovne - plus minus - vykon - 90 koni voci 180priebeh - z nula na sto - 10 voci 7 sekundhmotnost - 1200 voci 1400 kgkomfort - 10x viac elektroniky na palube, bezpecnost neporovnatelna. a potom na spotrebe? ano, tvoja stara octavia ide okresku za 6 litrov. Nova octavia ju ide za 6,5.. ale pri vsetkom vyssie vypisanom, teda jednotkovo -. prepocet na rovnaku mierku - ju ide napr za 4,5 litra. chapes?Ja mam 340 konovy benzin a jazdim za 10-11 litrov priemer. je to nieco uzasne.... technika je uzasna...
...ja navrhujem nabuduce dotiahnut rychlikovu lokomotivu, nech je to porovnanie naozaj korektne a spravne. Predstav si akym komfortom a vykonom ta lokomotiva oplyva!
S tim prepoctem bych nesouhlasím, limity na silnicích jsou porad stejne a jízdní styl se take moc nemění. Pri standardní jízdě tvym 340konovym autem využíváš plus minus stejný vykon jako on na octavce. Jedine, s čím bych s nim nesouhlasím je, ze ma o1 spatnou aerodynamiku. I na dnešní dobu ji ma docela slušnou.
Na to je jednoduchá odpověď.Jakým výkonem disponuje (a kolik váží to auto oproti dnešním) ten tvůj osmiventil 1.6?
Ano, ale 80 % jízdy potřebuješ podobny vykon jako na te 1,6. Kolikrát za cestu zrychlujes za pomoci maxialniho výkonu? Minimálně. Mas jen vykonovou rezervu, za kterou platíš vetsimi ztratami, proto je spotřeba vyšší pri stejném stylu jízdy.
Recepcny v horskom hoteli: ''Pane, mam pre Vas jednu zlu a jednu dobru spravu. Ta zla: Vase nespravne zaparkovane auto sa rozbehlo, v prvej zakrute prerazilo zvodidla a spadlo do priepasti. Ta dobra: po ceste malo nulovu spotrebu''.
Taky nechápu, proč by majitelé A8 potřebovali za jízdy vypínat motor. Bohužel, toto je diktát zelenorudé levice, která dnes vládne ve většině Evropy a své zvláštní ekologické představy tlačí všem.
Možná bych tu měl jeden důvod, proč si někteří jedinci (možná spíše zvětšující se skupina :-( ) myslí, že účinnost čehokoli se zvyšuje byrokratickým nařízením od stolu. Tím důvodem je selhávání vzdělávacího systému, třeba. Onehdy jsem od "JPP" zaslechl toto: Dotaz zní kolik je 1 + 1. Matematik odpoví 2, právník se zeptá: A kolik to má vyjít?P.S. Každé malé dítě přece ví, že když motor nepracuje, tak se nespotřebovává palivo, ne ;-).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.