Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Díky hlavní elektrické síti s napětím 48 Voltů bude nové Audi A8 schopné jet bez spuštěného motoru až 40 sekund.
Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Všechny verze nové generace modelu A8 - vlajkové lodi automobilky Audi- budou mít elektrifikovaný pohon. Značka v tiskové zprávě informovala, že motory budou vybaveny částečně hybridním systémem typu mild hybrid.

Podmínkou k tomu bylo nasazení elektrické sítě 48 Voltů jakožto hlavní sítě vozu a montáž Li-On akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 Voltů o zavazadlového prostoru. S napětím 48 Voltů pracuje také kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter), který startuje v mnoha jízdních situacích motor. V autě je sice také klasický startér, ale ten se používá jen ke spouštění studeného motoru.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

A8, která bude mít oficiální světovou premiéru v Barceloně 11. července, díky tomuto systému bude mít v reálném provozu o sedm desetin nižší spotřebu, než kdyby ho nemělo.

V praxi to bude vypadat tak, že elektronika rozhodne při sundání řidičovy nohy z plynového pedálu o zhasnutí motoru. Může tak udělat za situací, kdy je možno využívat setrvačnou jízdu v rozmezí rychlostí 55-160 kilometrů v hodině. Motor se může poté odmlčet až na dobu čtyřicet sekund. O tom, zda tato situace nastane a na jak dlouho, se rozhodne na základě informací ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Motor se ale nevypne tehdy, když bude zapotřebí rekuperovat kinetickou energii. K získávání elektřiny pro baterie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu

Motor rovněž vypne také klasický systém start&stop, a to již při rychlosti 22 kilometrů v hodině.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků