Díky hlavní elektrické síti s napětím 48 Voltů bude nové Audi A8 schopné jet bez spuštěného motoru až 40 sekund.
Všechny verze nové generace modelu A8 - vlajkové lodi automobilky Audi- budou mít elektrifikovaný pohon. Značka v tiskové zprávě informovala, že motory budou vybaveny částečně hybridním systémem typu mild hybrid.
Podmínkou k tomu bylo nasazení elektrické sítě 48 Voltů jakožto hlavní sítě vozu a montáž Li-On akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 Voltů o zavazadlového prostoru. S napětím 48 Voltů pracuje také kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter), který startuje v mnoha jízdních situacích motor. V autě je sice také klasický startér, ale ten se používá jen ke spouštění studeného motoru.
A8, která bude mít oficiální světovou premiéru v Barceloně 11. července, díky tomuto systému bude mít v reálném provozu o sedm desetin nižší spotřebu, než kdyby ho nemělo.
V praxi to bude vypadat tak, že elektronika rozhodne při sundání řidičovy nohy z plynového pedálu o zhasnutí motoru. Může tak udělat za situací, kdy je možno využívat setrvačnou jízdu v rozmezí rychlostí 55-160 kilometrů v hodině. Motor se může poté odmlčet až na dobu čtyřicet sekund. O tom, zda tato situace nastane a na jak dlouho, se rozhodne na základě informací ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.
Motor se ale nevypne tehdy, když bude zapotřebí rekuperovat kinetickou energii. K získávání elektřiny pro baterie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu
Motor rovněž vypne také klasický systém start&stop, a to již při rychlosti 22 kilometrů v hodině.