Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Díky hlavní elektrické síti s napětím 48 Voltů bude nové Audi A8 schopné jet bez spuštěného motoru až 40 sekund.
Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Všechny verze nové generace modelu A8 - vlajkové lodi automobilky Audi- budou mít elektrifikovaný pohon. Značka v tiskové zprávě informovala, že motory budou vybaveny částečně hybridním systémem typu mild hybrid.

Podmínkou k tomu bylo nasazení elektrické sítě 48 Voltů jakožto hlavní sítě vozu a montáž Li-On akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 Voltů o zavazadlového prostoru. S napětím 48 Voltů pracuje také kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter), který startuje v mnoha jízdních situacích motor. V autě je sice také klasický startér, ale ten se používá jen ke spouštění studeného motoru.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Luxusní auta | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

A8, která bude mít oficiální světovou premiéru v Barceloně 11. července, díky tomuto systému bude mít v reálném provozu o sedm desetin nižší spotřebu, než kdyby ho nemělo.

V praxi to bude vypadat tak, že elektronika rozhodne při sundání řidičovy nohy z plynového pedálu o zhasnutí motoru. Může tak udělat za situací, kdy je možno využívat setrvačnou jízdu v rozmezí rychlostí 55-160 kilometrů v hodině. Motor se může poté odmlčet až na dobu čtyřicet sekund. O tom, zda tato situace nastane a na jak dlouho, se rozhodne na základě informací ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.

Ojetiny | Audi | Sedany

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Motor se ale nevypne tehdy, když bude zapotřebí rekuperovat kinetickou energii. K získávání elektřiny pro baterie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu

Motor rovněž vypne také klasický systém start&stop, a to již při rychlosti 22 kilometrů v hodině.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků