Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Díky hlavní elektrické síti s napětím 48 Voltů bude nové Audi A8 schopné jet bez spuštěného motoru až 40 sekund.
Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Všechny verze nové generace modelu A8 - vlajkové lodi automobilky Audi- budou mít elektrifikovaný pohon. Značka v tiskové zprávě informovala, že motory budou vybaveny částečně hybridním systémem typu mild hybrid.

Podmínkou k tomu bylo nasazení elektrické sítě 48 Voltů jakožto hlavní sítě vozu a montáž Li-On akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 Voltů o zavazadlového prostoru. S napětím 48 Voltů pracuje také kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter), který startuje v mnoha jízdních situacích motor. V autě je sice také klasický startér, ale ten se používá jen ke spouštění studeného motoru.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

A8, která bude mít oficiální světovou premiéru v Barceloně 11. července, díky tomuto systému bude mít v reálném provozu o sedm desetin nižší spotřebu, než kdyby ho nemělo.

V praxi to bude vypadat tak, že elektronika rozhodne při sundání řidičovy nohy z plynového pedálu o zhasnutí motoru. Může tak udělat za situací, kdy je možno využívat setrvačnou jízdu v rozmezí rychlostí 55-160 kilometrů v hodině. Motor se může poté odmlčet až na dobu čtyřicet sekund. O tom, zda tato situace nastane a na jak dlouho, se rozhodne na základě informací ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Motor se ale nevypne tehdy, když bude zapotřebí rekuperovat kinetickou energii. K získávání elektřiny pro baterie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu

Motor rovněž vypne také klasický systém start&stop, a to již při rychlosti 22 kilometrů v hodině.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků