Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Díky hlavní elektrické síti s napětím 48 Voltů bude nové Audi A8 schopné jet bez spuštěného motoru až 40 sekund.
Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Všechny verze nové generace modelu A8 - vlajkové lodi automobilky Audi- budou mít elektrifikovaný pohon. Značka v tiskové zprávě informovala, že motory budou vybaveny částečně hybridním systémem typu mild hybrid.

Podmínkou k tomu bylo nasazení elektrické sítě 48 Voltů jakožto hlavní sítě vozu a montáž Li-On akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 Voltů o zavazadlového prostoru. S napětím 48 Voltů pracuje také kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter), který startuje v mnoha jízdních situacích motor. V autě je sice také klasický startér, ale ten se používá jen ke spouštění studeného motoru.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

A8, která bude mít oficiální světovou premiéru v Barceloně 11. července, díky tomuto systému bude mít v reálném provozu o sedm desetin nižší spotřebu, než kdyby ho nemělo.

V praxi to bude vypadat tak, že elektronika rozhodne při sundání řidičovy nohy z plynového pedálu o zhasnutí motoru. Může tak udělat za situací, kdy je možno využívat setrvačnou jízdu v rozmezí rychlostí 55-160 kilometrů v hodině. Motor se může poté odmlčet až na dobu čtyřicet sekund. O tom, zda tato situace nastane a na jak dlouho, se rozhodne na základě informací ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Test ojetiny Audi A8: Královský luxus dnes získáte za cenu fabie

Motor se ale nevypne tehdy, když bude zapotřebí rekuperovat kinetickou energii. K získávání elektřiny pro baterie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu

Motor rovněž vypne také klasický systém start&stop, a to již při rychlosti 22 kilometrů v hodině.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků