Nové Audi A8 s šestiválci 3,0 TDI a TFSI již zná své české ceny

Nové Audi A8 s šestiválci 3,0 TDI a TFSI již zná své české ceny

Audi A8 modelového roku 2011 nyní mohou čeští zákazníci objednávat nejen s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro, ale nově také v levnějších šestiválcových variantách 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro. Audi sází u obou novinek na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování, standardem je i v těchto případech osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic.

Tip: Přečtěte sinaše představení nového Audi A8, nepřehlédněte ani české ceny vrcholných verzí.

Velký sedan Audi si zachovává i v šestiválcových modelech většínu svých předností, ovšem při nižší spotřebě paliva a příznivější pořizovací ceně. Zážehvý agregát TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW (290 k) v rozpětí otáček 4 850 až 6 500 ot./min., zatímco maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici od 2 500 do 4 850 ot./min. Audi A8 3,0 TFSI quattro dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,1 s a posádce umožňuje cestovat rychlostí až 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 9,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 213 g/km.

Pokud však jde o ještě nižší spotřebu paliva, je pro vás připraven nový, jen 193 kg vážící šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI common-rail, který je v novém Audi A8 vyladěn na nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 4 000 až 4 500 ot./min. a v rozmezí od 1 500 do 3 000 ot./min. poskytuje řidiči maximální točivý moment 550 Nm. Přestože model 3,0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se svým silnějším zážehovým sourozencem 3,0 TFSI (vykazuje shodné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 litru nafty na 100 km (emise CO2 jsou 174 g/km). Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově s populárním systémem Start/Stop, který vypíná motor stojícího vozu a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy.

A jak na tom u nás budeme s financemi? Cena Audi A8 3,0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč s DPH, cena vznětového modelu 3,0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč s DPH. Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s výkonem sníženým na 150 kW (204 k) a pohonem pouze předních kol. Její spotřeba v kombinovaném režimu EU je rovných 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota v segmentu luxusních vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků