Nové Audi A8 s šestiválci 3,0 TDI a TFSI již zná své české ceny

Audi A8 modelového roku 2011 nyní mohou čeští zákazníci objednávat nejen s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro, ale nově také v levnějších šestiválcových variantách 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro. Audi sází u obou novinek na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování, standardem je i v těchto případech osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic.

Tip: Přečtěte sinaše představení nového Audi A8, nepřehlédněte ani české ceny vrcholných verzí.

Velký sedan Audi si zachovává i v šestiválcových modelech většínu svých předností, ovšem při nižší spotřebě paliva a příznivější pořizovací ceně. Zážehvý agregát TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW (290 k) v rozpětí otáček 4 850 až 6 500 ot./min., zatímco maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici od 2 500 do 4 850 ot./min. Audi A8 3,0 TFSI quattro dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,1 s a posádce umožňuje cestovat rychlostí až 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 9,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 213 g/km.

Pokud však jde o ještě nižší spotřebu paliva, je pro vás připraven nový, jen 193 kg vážící šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI common-rail, který je v novém Audi A8 vyladěn na nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 4 000 až 4 500 ot./min. a v rozmezí od 1 500 do 3 000 ot./min. poskytuje řidiči maximální točivý moment 550 Nm. Přestože model 3,0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se svým silnějším zážehovým sourozencem 3,0 TFSI (vykazuje shodné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 litru nafty na 100 km (emise CO2 jsou 174 g/km). Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově s populárním systémem Start/Stop, který vypíná motor stojícího vozu a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy.

A jak na tom u nás budeme s financemi? Cena Audi A8 3,0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč s DPH, cena vznětového modelu 3,0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč s DPH. Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s výkonem sníženým na 150 kW (204 k) a pohonem pouze předních kol. Její spotřeba v kombinovaném režimu EU je rovných 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota v segmentu luxusních vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků