Nové Audi A8: první fotografie a informace

Nová A8 přichází. Audi uvolnilo první fotografie a základní informace ke svému největšímu modelu. Je sportovní nebo luxusní?
Nové Audi A8: první fotografie a informace

Nová A8 kombinuje špičkové technologie s výjimečným, jemně sportovním designem své karoserie. Konstruktéři automobilky Audi se při vývoji nového modelu A8 soustředili především na čtyři faktory: design, nízkou hmotnost, dynamiku a palubní elektroniku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Design karoserie řadí nové Audi A8 okamžitě mezi modely prestižní německé značky, celkově vůz působí velmi elegantně. Nízká příď a zřetelně stoupající křivka boků spolu s malými převisy karoserie vypovídají o dynamických ambicích tohoto modelu.

Audi A8 se na automobilovém trhu objeví na podzim tohoto roku. Zákazníci budou moci nejprve volit ze dvou osmiválcových motorů. První bude mít objem 3,7 litru , výkon 206 kW (280 ks) a maximální točivý 360 Nm při 3750 ot./min. Druhý bude mít objem 4,2 litru, jeho výkon bude 246 kW (335 ks) a nejvyšší točivý moment 430 Nm při 3 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Výkon obou motorů bude přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím nové šestistupňové automatické převodovky s možností manuálního řazení rychlostních stupňů. Na přání ji bude možné doplnit o ovládáním na volantu.

Výkony obou motorů propůjčují Audi A8 nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena), z 0 na 100 km/h zrychluje model s motorem 3,7 V8 během 7,3 s, silnější verze s motorem 4,2 V8 za 6,3 s.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nový model navazuje na velmi úspěšné předchůdce, kterých bylo od uvedení na trh v roce 1994 vyrobeno více než 100 000 kusů a novému Audi A8 nezbývá než popřát, aby od podzimu, kdy přijde na trh, bylo stejně úspěšné.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků