Nové Audi A8: první fotografie a informace

Nová A8 přichází. Audi uvolnilo první fotografie a základní informace ke svému největšímu modelu. Je sportovní nebo luxusní?
Nové Audi A8: první fotografie a informace

Nová A8 kombinuje špičkové technologie s výjimečným, jemně sportovním designem své karoserie. Konstruktéři automobilky Audi se při vývoji nového modelu A8 soustředili především na čtyři faktory: design, nízkou hmotnost, dynamiku a palubní elektroniku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Design karoserie řadí nové Audi A8 okamžitě mezi modely prestižní německé značky, celkově vůz působí velmi elegantně. Nízká příď a zřetelně stoupající křivka boků spolu s malými převisy karoserie vypovídají o dynamických ambicích tohoto modelu.

Audi A8 se na automobilovém trhu objeví na podzim tohoto roku. Zákazníci budou moci nejprve volit ze dvou osmiválcových motorů. První bude mít objem 3,7 litru , výkon 206 kW (280 ks) a maximální točivý 360 Nm při 3750 ot./min. Druhý bude mít objem 4,2 litru, jeho výkon bude 246 kW (335 ks) a nejvyšší točivý moment 430 Nm při 3 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Výkon obou motorů bude přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím nové šestistupňové automatické převodovky s možností manuálního řazení rychlostních stupňů. Na přání ji bude možné doplnit o ovládáním na volantu.

Výkony obou motorů propůjčují Audi A8 nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena), z 0 na 100 km/h zrychluje model s motorem 3,7 V8 během 7,3 s, silnější verze s motorem 4,2 V8 za 6,3 s.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nový model navazuje na velmi úspěšné předchůdce, kterých bylo od uvedení na trh v roce 1994 vyrobeno více než 100 000 kusů a novému Audi A8 nezbývá než popřát, aby od podzimu, kdy přijde na trh, bylo stejně úspěšné.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků