Nové Audi A8 ode dneška oficiálně v ČR, začíná na dvou milionech

Audi dnes představilo médiím modernizovanou verzi svého největšího sedanu. Vylepšená A8 se chlubí vyspělejší asistenční elektronikou, lepším odhlučněním, úspornějšími motory a superchytrými Matrix LED světlomety.
Seznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogalerie

K českým zákazníkům už brzy zamíří nové Audi A8, vlajková loď značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Jak možná víte už z oficiální premiéry, přídavné jméno „nové“ je v tomto případě nutno brát se značnou rezervou. Ve skutečnosti se jedná o dílčí modernizaci – lehčí facelift, chcete-li.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední i zadní část Audi A8 jsou kompletně nové, do kufru se vejde o 10 litrů víc

Změny však nejsou zdaleka jen kosmetické. Audi A8 modelového roku 2014 přichází s novými předními světly, vyspělejšími asistenčními systémy, dílčími zlepšeními v oblasti vnímaného komfortu a nabídkou motorů, které nyní dosahují nižší nominální spotřeby.

Ačkoliv na první pohled byste to nepoznali, změnila se celá příď včetně nárazníku a kapoty motorového prostoru. Pro šestiválce za příplatek a pro osmiválce sériově jsou nově k dispozici takzvané Matrix LED světlomety.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Umějí svítit do zatáček, reagovat na vertikální profil silnice a také zabránit oslňování ostatních účastníků provozu. Systém přitom dokáže „vystínovat“ pouze prostor, ve kterém se nachází jiné auto nebo třeba cyklista – zbytek plochy před vozem zůstává nadále osvícen dálkovými světly. Nejlépe si to představíte podle videa v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Matrix LED světloměty (sériově pro osmiválce) umí svítit právě tam, kam je zapotřebí

Dosavadní Audi A8 nezvládala zcela izolovat prostor pro cestující od valivého hluku pneumatik, zejména na některých druzích povrchu vozovky. Modernizovaný model slibuje v tomto směru citelné zlepšení. Ke vnímanému cestovnímu komfortu by měla přispět i příplatková kovaná kola, jimž u Audi říkají „technologická“.

Ve jménu neodpružené hmotnosti

Vlastní konstrukce ráfku zde slouží pouze jako nosič, na kterém je zvenku nalepen plastový dekorační kryt. Prostor mezi plastem a ráfkem je vyplněn vakuem. Audi nabízí tato kola v rozměru 20 palců pod obchodním označením Iridium a slibuje úsporu neodpružené hmotnosti 4,4 kg v každém rohu. To by se mělo v komfortu odpružení odrazit velmi citelně.

Díky novému elektromechanickému řízení může Audi konečně nabízet aktivní asistenční systém pro udržování v jízdním pruhu. Systém nočního vidění umí nově označovat chodce a zvířata a v bezpečnostní výbavě A8 přibyla takzvaná multikolizní brzda. Účelem tohoto systému, představeného ve Volkswagenu Golf VII, je automaticky zastavit auto, pokud se dá do pohybu po nárazu zezadu. A konečně, do zavazadlového prostoru nyní naložíte o 10 litrů zlatých kreditních karet víc než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem konstrukce A8 je hliníkový prostorový rám Audi ASF; všechny aktuální motorizace mají pohon všech kol quattro

Nabídku motorů tvoří šestiválce 3.0 TFSI 228 kW a 3.0 TDI 190 kW a osmiválce 4.0 TFSI 320 kW a 4.2 TDI 282 kW. Díky softwarovým úpravám mají všechny jednotky nižší kombinovanou spotřebu i emise CO2, diesely navíc plní Euro 6.

Během listopadu bude možné objednávat také 2.0 TFSI hybrid, dvanáctiválec 6.3 FSI a sportovní verzi S8 s výkonnější verzí osmiválce 4.0 TFSI (382 kW). Na S8 připadá asi desetina všech v ČR prodaných A8.

Audi S6, S7 a S8: prohlédněte si ostré nováčky (video)

Audi S6, S7 a S8: prohlédněte si ostré nováčky (video)

Od roku 1994, kdy na český trh vstoupilo Audi A8 první generace, eviduje importér 1670 prodaných vozů tohoto typu. Thomas Otter, nový vedoucí divize Audi v importérské organizaci Porsche Česká republika, odhaduje, že v roce 2014 se u nás prodá něco přes sedmdesát nových „á-osmiček“.

Pokračujte na kapitolu s cenami, videem a fotogalerií:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků