Nové Audi A8 ode dneška oficiálně v ČR, začíná na dvou milionech

Audi dnes představilo médiím modernizovanou verzi svého největšího sedanu. Vylepšená A8 se chlubí vyspělejší asistenční elektronikou, lepším odhlučněním, úspornějšími motory a superchytrými Matrix LED světlomety.
Seznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogalerie

K českým zákazníkům už brzy zamíří nové Audi A8, vlajková loď značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Jak možná víte už z oficiální premiéry, přídavné jméno „nové“ je v tomto případě nutno brát se značnou rezervou. Ve skutečnosti se jedná o dílčí modernizaci – lehčí facelift, chcete-li.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední i zadní část Audi A8 jsou kompletně nové, do kufru se vejde o 10 litrů víc

Změny však nejsou zdaleka jen kosmetické. Audi A8 modelového roku 2014 přichází s novými předními světly, vyspělejšími asistenčními systémy, dílčími zlepšeními v oblasti vnímaného komfortu a nabídkou motorů, které nyní dosahují nižší nominální spotřeby.

Ačkoliv na první pohled byste to nepoznali, změnila se celá příď včetně nárazníku a kapoty motorového prostoru. Pro šestiválce za příplatek a pro osmiválce sériově jsou nově k dispozici takzvané Matrix LED světlomety.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Umějí svítit do zatáček, reagovat na vertikální profil silnice a také zabránit oslňování ostatních účastníků provozu. Systém přitom dokáže „vystínovat“ pouze prostor, ve kterém se nachází jiné auto nebo třeba cyklista – zbytek plochy před vozem zůstává nadále osvícen dálkovými světly. Nejlépe si to představíte podle videa v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Matrix LED světloměty (sériově pro osmiválce) umí svítit právě tam, kam je zapotřebí

Dosavadní Audi A8 nezvládala zcela izolovat prostor pro cestující od valivého hluku pneumatik, zejména na některých druzích povrchu vozovky. Modernizovaný model slibuje v tomto směru citelné zlepšení. Ke vnímanému cestovnímu komfortu by měla přispět i příplatková kovaná kola, jimž u Audi říkají „technologická“.

Ve jménu neodpružené hmotnosti

Vlastní konstrukce ráfku zde slouží pouze jako nosič, na kterém je zvenku nalepen plastový dekorační kryt. Prostor mezi plastem a ráfkem je vyplněn vakuem. Audi nabízí tato kola v rozměru 20 palců pod obchodním označením Iridium a slibuje úsporu neodpružené hmotnosti 4,4 kg v každém rohu. To by se mělo v komfortu odpružení odrazit velmi citelně.

Díky novému elektromechanickému řízení může Audi konečně nabízet aktivní asistenční systém pro udržování v jízdním pruhu. Systém nočního vidění umí nově označovat chodce a zvířata a v bezpečnostní výbavě A8 přibyla takzvaná multikolizní brzda. Účelem tohoto systému, představeného ve Volkswagenu Golf VII, je automaticky zastavit auto, pokud se dá do pohybu po nárazu zezadu. A konečně, do zavazadlového prostoru nyní naložíte o 10 litrů zlatých kreditních karet víc než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem konstrukce A8 je hliníkový prostorový rám Audi ASF; všechny aktuální motorizace mají pohon všech kol quattro

Nabídku motorů tvoří šestiválce 3.0 TFSI 228 kW a 3.0 TDI 190 kW a osmiválce 4.0 TFSI 320 kW a 4.2 TDI 282 kW. Díky softwarovým úpravám mají všechny jednotky nižší kombinovanou spotřebu i emise CO2, diesely navíc plní Euro 6.

Během listopadu bude možné objednávat také 2.0 TFSI hybrid, dvanáctiválec 6.3 FSI a sportovní verzi S8 s výkonnější verzí osmiválce 4.0 TFSI (382 kW). Na S8 připadá asi desetina všech v ČR prodaných A8.

Audi S6, S7 a S8: prohlédněte si ostré nováčky (video)

Audi S6, S7 a S8: prohlédněte si ostré nováčky (video)

Od roku 1994, kdy na český trh vstoupilo Audi A8 první generace, eviduje importér 1670 prodaných vozů tohoto typu. Thomas Otter, nový vedoucí divize Audi v importérské organizaci Porsche Česká republika, odhaduje, že v roce 2014 se u nás prodá něco přes sedmdesát nových „á-osmiček“.

Pokračujte na kapitolu s cenami, videem a fotogalerií:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Technika, výbava a ceny
  2. 3x Video a velká fotogalerie

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků