Nové Audi A8 má české ceny. Na základní hybrid si připravte 2.449.900 Kč

Nejpokrokovější a nejluxusnější Audi dneška je zatím na českém trhu nabízeno se dvěma motory. Vedle toho si můžete vybrat ze dvou délek rozvoru náprav.

Dostupné motory jsou zatím pouze dva, a na rozdíl od dřívějších zvyklostí si budou muset zákazníci zvyknout na jejich nové označování. Zatímco dříve byl třílitrový vznětový šestiválec označován prostě 3.0 TDI, dnes jej automobilka značí 50 TDI, což může v některých budit dojem pětilitrového objemu. Druhý z nabízených motorů – třílitrový zážehový šestiválec– najdete v ceníku pod označením 55 TFSI.

Oba agregáty jsou kombinované výhradně s osmistupňovým automatem a síla jde na všechna kola prostřednictvím systému quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Technickou zajímavostí je 48voltová mild-hybridní soustava, díky které může vůz do rychlosti až 160 kilometrů v hodině odpojit spalovací motor a systém stop/startu funguje už v rychlostech pod 22 km/h.

Nová Audi A8 nabídne až 23 reproduktorů. Kde všude je najdeme?

Nová Audi A8 nabídne až 23 reproduktorů. Kde všude je najdeme?

Turbodiesel je z nabízených motorů ten levnější. Za 210 kW (286 koní) dáte přinejmenším 2.449.900 korun, na šestiválcové benzinové turbo (250 kW/340 koní) si připravte nejméně 2.558.900 korun. To se nicméně bavíme o provedení se standardním rozvorem náprav o délce 2998 milimetrů, což není konečná.

Audi tradičně nabízí i verzi Long s rozvorem dlouhým 3128 milimetrů, přičemž ceny jsou pochopitelně vyšší. V případě turbodieselu 50 TDI quattro se bavíme o 2.585.900 korunách, agregát 55 TFSI se dostáváme na téměř 2,7 milionu korun (2.694.900 Kč).

Standardní výbava je pro oba agregáty a rozvory stejná. Zahrnuje například 18palcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu, ambientní osvětlení interiéru, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, dva USB sloty pro nabíjení a datový přenos, phone box, kožené čalounění sedadel, 12,3palcový digitální přístrojový štít, audio s deseti reproduktory, diodové přední světlomety, navigaci MMI, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, progresivní řízení, adaptivní pneumatický podvozek a spoustu dalšího.

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Dvojici zmíněných agregátů později doplní čtyřlitrové osmiválce TDI a TFSI (320 a 338 kW), šestilitrový dvanáctiválec W12, a chybět nebude plug-in hybrid e-tron s kombinovaným výkonem 330 kW a točivým momentem 700 N.m. Podle našich informací je možné vůz objednávat do výroby od pondělí 13.11. První zákaznické kusy by se měly začít vyrábět v 51. kalendářním týdnu letošního roku.

Audi A8 - technická data a české ceny nabízených motorů
Verze 50 TDI quattro 55 TFSI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2995
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/3750-4000 250/5000-6400
Točivý moment [N.m/min] 600/1250-3250 500/1370-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 5,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 7,5
Základní cena [Kč] 2.449.900 2.558.900
Základní cena Long [Kč] 2.585.900 2.694.900

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků