Nové Audi A8: limuzína v temné noci (spy photos)

Současná generace Audi A8 je na trhu od roku 2003 a od té doby se dočkala pouze menšího faceliftu, který jí pomohl udržet se na výsluní po boku Mercedesu třídy S, BMW 7 nebo Lexusu LS. V této podobě bude muset vůz vydržet už jen chvíli, protože nová generace, která je zachycena na špionážních fotografiích, dorazí na trh již v příštím roce.

Nová generace s označením D4 bude postavena na modulární platformě, kterou používá i model A4 - bude však pochopitelně prodloužena a ponese několik „exkluzivnějších“ materiálů jakými jsou hliník nebo magnézium.

Pod kapotou se objeví zážehové i vznětové jednotky, základem bude šestiválec 2,8 l, náročnější sáhnou po osmiválci 4,2 l FSI a s velkou pravděpodobností se v nabídce ukáže i třílitr TFSI. Vyznavači nafty budou mít na výběr ze stávajících agregátů TDI, vrcholem pak bude monstrózní dvanáctiválec V12 TDI s objemem šest litrů.

Základní verze budou disponovat pohonem pouze předních kol, u jiných bude Quattro standardem. Systém bude schopen plynule distribuovat výkon mezi přední i zadní nápravu nebo dokonce individuálně mezi jednotlivá kola, to vše pro zlepšení trakce a stability za zhoršených trakčních podmínek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi A8 nové generace, těšte se již v příštím roce

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků