Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční design. V technice se však zase přiblížila limuzíně A8.

"Čtyřdveřové kupé" na pomezí vyšší střední a luxusní třídy se dočkalo druhé generace. Nová A7 je součástí modelové ofenzivy čtyř kruhů v nejvyšších třídách, následuje totiž novou A8.

S předchůdcem podle očekávání sdílí designový styl. Přední maska je však o poznání mohutnější. Zatímco silueta zůstává, zadní část překvapí spojenými svítilnami. Zadní spoiler se elektricky vysouvá při 120 km/h. Vnější délka činí 4969 milimetrů, rozvor 2926 mm, šířka 1908 mm a výška 1422 milimetrů.

V interiéru dominují dvě dotykové obrazovky infotainmentu. Horní má úhlopříčku 10,1 palců a slouží pro ovládání navigace a zábavně-informativních funkcí. Pod ní se nachází menší osmipalcová obrazovka pro ovládání klimatizace a dalších podružných funkcí. Stejně jako u A8 disponuje dotykové ovládání haptickou vazbou - prst při potvrzení "zmáčknutí" zabrní. Za příplatek lze mít i třetí obrazovku, a to již známý digitální přístrojový štít.

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

A7 dostala i řízení všech kol a progresivní řízení. Obě nápravy jsou nově vyvinuty. Na výběr jsou čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky.

Samozřejmostí jsou i jízdní asistenty, taktéž sdílené s A8. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.

Všechny motorizace nové A7 budou mild-hybridní. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 Nm. Obchodní název zní 55 TFSI. Čtyřdveřové kupé může jet
v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h setrvačností s deaktivovaným motorem. Opětovný start motoru je prováděn alternátorem BAS.

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové vznětové a zážehové agregáty. Na český trh novinka dorazí v únoru příštího roku, ceny zatím nejsou známé.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků