Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční design. V technice se však zase přiblížila limuzíně A8.

"Čtyřdveřové kupé" na pomezí vyšší střední a luxusní třídy se dočkalo druhé generace. Nová A7 je součástí modelové ofenzivy čtyř kruhů v nejvyšších třídách, následuje totiž novou A8.

S předchůdcem podle očekávání sdílí designový styl. Přední maska je však o poznání mohutnější. Zatímco silueta zůstává, zadní část překvapí spojenými svítilnami. Zadní spoiler se elektricky vysouvá při 120 km/h. Vnější délka činí 4969 milimetrů, rozvor 2926 mm, šířka 1908 mm a výška 1422 milimetrů.

V interiéru dominují dvě dotykové obrazovky infotainmentu. Horní má úhlopříčku 10,1 palců a slouží pro ovládání navigace a zábavně-informativních funkcí. Pod ní se nachází menší osmipalcová obrazovka pro ovládání klimatizace a dalších podružných funkcí. Stejně jako u A8 disponuje dotykové ovládání haptickou vazbou - prst při potvrzení "zmáčknutí" zabrní. Za příplatek lze mít i třetí obrazovku, a to již známý digitální přístrojový štít.

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

A7 dostala i řízení všech kol a progresivní řízení. Obě nápravy jsou nově vyvinuty. Na výběr jsou čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky.

Samozřejmostí jsou i jízdní asistenty, taktéž sdílené s A8. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.

Všechny motorizace nové A7 budou mild-hybridní. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 Nm. Obchodní název zní 55 TFSI. Čtyřdveřové kupé může jet
v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h setrvačností s deaktivovaným motorem. Opětovný start motoru je prováděn alternátorem BAS.

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové vznětové a zážehové agregáty. Na český trh novinka dorazí v únoru příštího roku, ceny zatím nejsou známé.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků