Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční design. V technice se však zase přiblížila limuzíně A8.

"Čtyřdveřové kupé" na pomezí vyšší střední a luxusní třídy se dočkalo druhé generace. Nová A7 je součástí modelové ofenzivy čtyř kruhů v nejvyšších třídách, následuje totiž novou A8.

S předchůdcem podle očekávání sdílí designový styl. Přední maska je však o poznání mohutnější. Zatímco silueta zůstává, zadní část překvapí spojenými svítilnami. Zadní spoiler se elektricky vysouvá při 120 km/h. Vnější délka činí 4969 milimetrů, rozvor 2926 mm, šířka 1908 mm a výška 1422 milimetrů.

V interiéru dominují dvě dotykové obrazovky infotainmentu. Horní má úhlopříčku 10,1 palců a slouží pro ovládání navigace a zábavně-informativních funkcí. Pod ní se nachází menší osmipalcová obrazovka pro ovládání klimatizace a dalších podružných funkcí. Stejně jako u A8 disponuje dotykové ovládání haptickou vazbou - prst při potvrzení "zmáčknutí" zabrní. Za příplatek lze mít i třetí obrazovku, a to již známý digitální přístrojový štít.

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

A7 dostala i řízení všech kol a progresivní řízení. Obě nápravy jsou nově vyvinuty. Na výběr jsou čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky.

Samozřejmostí jsou i jízdní asistenty, taktéž sdílené s A8. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.

Všechny motorizace nové A7 budou mild-hybridní. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 Nm. Obchodní název zní 55 TFSI. Čtyřdveřové kupé může jet
v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h setrvačností s deaktivovaným motorem. Opětovný start motoru je prováděn alternátorem BAS.

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Šéf vývoje Audi: Opravdu potřebujeme V10 a W12 pro auta příští generace?

Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové vznětové a zážehové agregáty. Na český trh novinka dorazí v únoru příštího roku, ceny zatím nejsou známé.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků