Nové Audi A6: větší v každém ohledu (představení)

Německá automobilka Audi uvedla nový model vyšší střední třídy A6, který bude mít výstavní premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Nové fotografie ve velkém rozlišení, plakáty, srovnání se starší generací, motory, ceny
Nové Audi A6: větší v každém ohledu (představení)
Seznam kapitol
  1. Základní technické parametry, motory, ceny
  2. Fotografie nové A6 a studie Nuvolari

Předlohou je Nuvolari

Nové Audi A6, které automobilka představila poněkud netypicky večer 16. února, jde ve stylu A8 L 6.0 W12 a studie Nuvolari (fotogalerie v druhé kapitole); ostatně o tom jsme na AutoRevue.cz psali několikrát. Nová generace je v podstatě už třetí v pořadí, první byl přejmenovaný model A100 (pokud se nepletu v roce 1994), druhá se začala prodávat v roce 1997 a třetí přijde na trh 24. dubna.

Přední maska má jednodílnou mřížku chladiče s chromovaným okrajem stejně jako A8 L, zde se žádná revoluce nekoná. Invenci vývojáři přenesli na záď, která je oproti druhé generaci atraktivnější, přesto se liší od nové A3 či A8. Názory na design se samozřejmě liší, naše názory nechceme nikomu vnucovat, nicméně A3 i A8 považujeme za povedenější.

Tip: Stáhněte si plakáty nové A6!

Rozměry

Audi A6 je dlouhé 4,92 m (+13 cm), široké 1,86 m (+5 cm) a vysoké 1,46 m (+1 cm), rozvor činí slušných 2,84 m (+83 mm). Zavazadlový prostor má velikost 546 l.

Audi A6  Nový model  Současný model
Délka (mm) 4916 4796
Šířka (mm) 1855 1810
Výška (mm) 1459 1453
Rozvor (mm) 2843 2760
Zavazadlový prostor (l) 546 551/434 (quattro)
Palivová nádrž (l) 80 82

Zprvu čtyři motory

Základním motorem je benzíňák 2.4 V6 o výkonu 130 kW, následuje 3.2 V6 FSI 188 kW, 4.2 V8 246 kW. Nejslabším nafťákem bude v druhé polovině roku 2.0 TDI-PD 103 kW, A6 se začne prodávat nejprve jen s motorem 3.0 TDI V6 165 kW (vstřikování common-rail). Oba naftové agregáty splňují emisní normu EU4. Modely s motory 4.2 V8 a 3.0 TDI jsou standardně vybaveny systémem pohonu všech kol quattro, motorizace 3.2 V6 ji může mít za příplatek. Od roku 2005 si budete moci připlatit také za pneumatický podvozek. Cena A6 začíná na 33 tisíc eurech.

Audi A6

2.4 V6

3.2 V6 FSI

4.2 V8
quattro

3.0 V6 TDI
quattro

Objem (ccm) 2393 3123 4163 2967
Výkon (kW/k/ot.) 130 kW (177k)/6000 188 kW (255 k)/6500 246 kW (335 k)/6600 165 kW (224 k)/4000
Točivý moment (Nm/ot.) 230/3000-5000 330/3250 420/3500 450/1400-3250
Maximální
rychlost (km/h)
231 250 250 243
Zrychlení na 100 km/h (s) 8,9 6,9/7,1 6,1 7,3
Kombinovaná
spotřeba (l)
14,3/7,1/9,7 14,3/7,1/9,7 
15,7/8,1/10,9
16,5/8,8/11,6 11,8/6,3/8,3

Poznámka: Podrobnější údaje k motoru 2.0 TDI zatím nejsou k dispozici, protože Audi k němu zatím žádné podrobnější informace nezveřejnila.

Německý ceník

Model Válců Objem Cena (eur)
A6 2.4 6 2.4 33000 1 072 500
A6 3,2 FSI 6 3.2 40700 1 322 750
A6 3,2 FSI quattro 6 3.2 45400 1 475 500
A6 4,2 quatrro 8 4.2 60000 1 950 000
A6 3.0 TDI quattro 6 3.0 42900 1 394 250

Poznámka: Ceny v Kč jsou přepočítány dle aktuálního kurzu z německých cen.

Základní prvky výbavy: posilovač řízení, přední, boční a hlavové airbagy, ABS s EBV, elektronický stabilizační systém ESP, protiprokluz (ASR), brzdový asistent, přední a zadní elektricky ovládaná elektrická okna, elektricky ovládaná zrcátka, dešťový senzor, 16/17" kola, pneumatiky 205/60 R16 (4.2 V8 225/50 R17), elektromagnetická parkovací brzda, dvouzónová automatická klimatizace, tříbodové pásy pro všech pět míst, natáčecí světlomety, MMI apod.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní technické parametry, motory, ceny
  2. Fotografie nové A6 a studie Nuvolari
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků