Také do nejnovější A6 míří pokročilá verze plug-in hybridního ústrojí, na kterém Audi zapracovalo ve všech ohledech.
Nové Audi A6 se během březnové premiéry uvedlo na trh zprvu s mild-hybridní technikou pod kapotou. Nyní už však automobilka dle plánu pro sedan i kombi Avant rozšiřuje paletu motorizací, a to konkrétně o nové plug-in hybridní ústrojí e-hybrid quattro ve dvou úrovních naladění. Identická technika mimochodem nedávno doplnila i nabídku nejnovějšího Audi A5.
Základem plug-in hybridů je zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k), kterému pomáhá elektromotor o výkonu až 105 kW integrovaný do skříně sedmistupňové převodovky S tronic. Ve výsledku tak A6 e-hybrid quattro posílá standardně na všechna kola systémových 220 kW (299 koní) a 450 N.m točivého momentu, nebo 270 kW (367 koní) a 500 N.m v silnějším provedení.
Obě verze ústrojí pracují s novou baterií o kapacitě 25,9 kWh (využitelných 20,7 kWh), což představuje nárůst o zhruba 45 % vůči předchůdci. Povýšen byl rovněž maximální výkon střídavého nabíjení na 11 kW – z nuly na 100 % kapacity je energie obnovena za zhruba 2,5 hodiny. Nakonec Audi zapracovalo také na efektivitě rekuperačního brzdění, díky čemuž A6 ujede přes 100 km v čistě elektrickém režimu.
Výchozí verze plug-in hybridu zajistí sedanu i kombi Avant zrychlení z nuly na 100 km/h za 6 sekund, u výkonnějšího provedení jde o 5,3 sekundy. Maximální rychlost je pro obě verze identických 250 km/h, zatímco v elektrickém režimu lze cestovat rychlostí až 140 km/h.
Uvedení nových plug-in hybridů na trh je plánováno již na květen. České ceny zatím neznáme, v Německu však A6 Sedan e-hybrid quattro ve výchozí úrovni výkonu startuje na částce 65.800 eur (cca 1,64 milionu korun), výkonnější verze posune cenovku na základních 75.050 eur (cca 1,87 milionu korun).
Zdroj: Audi |
Zdroj videa: Audi