Nové Audi A6 Allroad je tady. Robustnější klasika spoléhá na naftový mild-hybrid

Nové Audi A6 se nám ukázalo již minulý rok, přičemž nyní nám automobilka klasicky dopřává kombík Avant také ve známé robustnější verzi Allroad.

S novou generací A6 ve verzi Allroad slaví letos Audi 20. výročí. První „oplastovanou“ a zvýšenou variantu nám výrobce předvedl již v roce 1999. A rovněž u této šesté generace A6 Avant stačí říct, že recept na robustnější a mimo zpevněné silnice schopnější Allroad zůstává i po letech naprosto stejný. K oslavě výročí bude mimochodem Audi nabízet i specificky vybavenou edici „20 years allroad”.

Základ je ovšem stále stejný. Allroad přichází se zvýšeným podvozkem o 45 mm vůči standardnímu Avantu, čímž má nyní světlá výška hodnotu 139 mm. Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Zvenku je Allroad tradičně vybaven plastovými nástavci blatníků, prahů i obou nárazníků, přičemž mřížka chladiče má u této verze A6 Avant nový design. Plastové díly lze ještě volitelně odlišit prvky se vzhledem hliníku, zmíněné blatníky pak můžete mít rovněž v barvě karoserie. Nakonec má Allroad také nové příčníky střešního nosiče.

Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu off-road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Jak už uvedly standardní verze A6, také pod kapotou Allroadu se nachází nová mild-hybridní naftová jednotka, přesněji tedy přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI ve trojici možných naladění. Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. Zmíněná výroční edice pak bude nabízena pouze ve trojici laků karoserie – zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho – navíc s jinými kryty zrcátek, logy Audi a speciálními 19palcovými koly. Interiér dostane specifické polstrování sportovních sedaček kůží a Alcantarou, hliníkové doplňky a další maličkosti.

Do prodeje se má nové Audi A6 Allroad dostat již tento měsíc, ceny budou v Německu začínat na 61.500 euro (asi 1,6 milionu korun). Na české cenovky si musíme ještě počkat.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků