Nové Audi A6 Allroad je tady. Robustnější klasika spoléhá na naftový mild-hybrid

Nové Audi A6 se nám ukázalo již minulý rok, přičemž nyní nám automobilka klasicky dopřává kombík Avant také ve známé robustnější verzi Allroad.

S novou generací A6 ve verzi Allroad slaví letos Audi 20. výročí. První „oplastovanou“ a zvýšenou variantu nám výrobce předvedl již v roce 1999. A rovněž u této šesté generace A6 Avant stačí říct, že recept na robustnější a mimo zpevněné silnice schopnější Allroad zůstává i po letech naprosto stejný. K oslavě výročí bude mimochodem Audi nabízet i specificky vybavenou edici „20 years allroad”.

Základ je ovšem stále stejný. Allroad přichází se zvýšeným podvozkem o 45 mm vůči standardnímu Avantu, čímž má nyní světlá výška hodnotu 139 mm. Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Zvenku je Allroad tradičně vybaven plastovými nástavci blatníků, prahů i obou nárazníků, přičemž mřížka chladiče má u této verze A6 Avant nový design. Plastové díly lze ještě volitelně odlišit prvky se vzhledem hliníku, zmíněné blatníky pak můžete mít rovněž v barvě karoserie. Nakonec má Allroad také nové příčníky střešního nosiče.

Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu off-road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Jak už uvedly standardní verze A6, také pod kapotou Allroadu se nachází nová mild-hybridní naftová jednotka, přesněji tedy přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI ve trojici možných naladění. Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. Zmíněná výroční edice pak bude nabízena pouze ve trojici laků karoserie – zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho – navíc s jinými kryty zrcátek, logy Audi a speciálními 19palcovými koly. Interiér dostane specifické polstrování sportovních sedaček kůží a Alcantarou, hliníkové doplňky a další maličkosti.

Do prodeje se má nové Audi A6 Allroad dostat již tento měsíc, ceny budou v Německu začínat na 61.500 euro (asi 1,6 milionu korun). Na české cenovky si musíme ještě počkat.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků