Nové Audi A6 Allroad je tady. Robustnější klasika spoléhá na naftový mild-hybrid

Nové Audi A6 se nám ukázalo již minulý rok, přičemž nyní nám automobilka klasicky dopřává kombík Avant také ve známé robustnější verzi Allroad.

S novou generací A6 ve verzi Allroad slaví letos Audi 20. výročí. První „oplastovanou“ a zvýšenou variantu nám výrobce předvedl již v roce 1999. A rovněž u této šesté generace A6 Avant stačí říct, že recept na robustnější a mimo zpevněné silnice schopnější Allroad zůstává i po letech naprosto stejný. K oslavě výročí bude mimochodem Audi nabízet i specificky vybavenou edici „20 years allroad”.

Základ je ovšem stále stejný. Allroad přichází se zvýšeným podvozkem o 45 mm vůči standardnímu Avantu, čímž má nyní světlá výška hodnotu 139 mm. Standardně je zde adaptivní vzduchové odpružení, které přichází u Allroadu s novým nastavením a samozřejmě nechybí funkce zvýšení či snížení podvozku dle vašich preferencí či v závislosti na rychlosti.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Zvenku je Allroad tradičně vybaven plastovými nástavci blatníků, prahů i obou nárazníků, přičemž mřížka chladiče má u této verze A6 Avant nový design. Plastové díly lze ještě volitelně odlišit prvky se vzhledem hliníku, zmíněné blatníky pak můžete mít rovněž v barvě karoserie. Nakonec má Allroad také nové příčníky střešního nosiče.

Po stránce jízdních vlastností mimo zpevněné silnice dostal Allroad asistenta pro sjíždění svahů s rychlostí do 30 km/h, systém nezávislého přibrzďování jednotlivých kol na základě dostupné trakce a pochopitelně nechybí ani senzory náklonu vozu s grafikou na displeji infotainmentu. Stabilizační systémy jsou poté v případě jízdního režimu off-road speciálně nastaveny pro jízdu v terénu.  

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Jak už uvedly standardní verze A6, také pod kapotou Allroadu se nachází nová mild-hybridní naftová jednotka, přesněji tedy přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI ve trojici možných naladění. Základní motorizací je verze 45 TDI o výkonu 170 kW (231 koní) a točivém momentu 500 N.m. Střední cestou je 50 TDI s hodnotami 210 kW (286 koní) a 620 N.m, zatímco vrchol představuje 55 TDI o síle 257 kW (349 koní) a 700 N.m.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a pohonem všech kol quattro. Zmíněná výroční edice pak bude nabízena pouze ve trojici laků karoserie – zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho – navíc s jinými kryty zrcátek, logy Audi a speciálními 19palcovými koly. Interiér dostane specifické polstrování sportovních sedaček kůží a Alcantarou, hliníkové doplňky a další maličkosti.

Do prodeje se má nové Audi A6 Allroad dostat již tento měsíc, ceny budou v Německu začínat na 61.500 euro (asi 1,6 milionu korun). Na české cenovky si musíme ještě počkat.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků