Audi A6 Allroad má české ceny. Plasty dá celkem lacino, ale ještě mu něco chybí

Tradiční verze Allroad je dostupná výhradně s naftovými šestiválci. Nejvýkonnější z nich má 285 koní a dáte za něj více než 1,8 milionu korun.

Nová generace Audi A6 vstoupila na český trh loni v létě. Nejdříve jako sedan, později i jako praktičtější kombi Avant. Nedávno do nabídky přibyla ostřejší verze S6 v obou karosářských provedeních, v Evropě si však musíme vystačit s naftovým šestiválcem o výkonu 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Dříve, než se s příchodem varianty RS6 kruh uzavře, řekneme si něco o verzi Allroad určené pro dobrodružnější povahy. Už totiž známe ceny pro český trh.

Nové Audi A6 Allroad je tady. Robustnější klasika spoléhá na naftový mild-hybrid

Nové Audi A6 Allroad je tady. Robustnější klasika spoléhá na naftový mild-hybrid

Stejně jako v případě minulých generací A6 Allroad jde o oplastovanou verzi kombíku. Má větší světlou výšku, asistent pro sjíždění svahů, a moc bych se nedivil, kdyby české Audi vymyslelo v rámci uvedení na trh malou oslavu. Nový Allroad totiž přichází 20 let po uvedení první generace, a dokonce i podle kroků konkurenčních značek zájem o takové vozy neopadá.

Konkurence číhá u Volva (V90 Cross Country), Merdedesu (E All Terrain), jenom BMW vzdoruje a pětku nabízí v klasických silničních provedeních. Trh mainstreamových vozů je navíc podobnými kousky nasycen k prasknutí, a to ani kolikrát nemusejí mít pohon všech kol. Stačí plasty na karoserii a speciální výbava.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Audi A6 Allroad na našem trhu pořídíte s dvojicí mild-hybridních naftových šestiválců. Základní 45 TDI quattro má výkon 170 kW (231 koní) a začíná na 1.716.900 korunách, provedení 50 TDI quattro disponuje 210 kW (285 koní) a stojí nejméně 1.802.900 Kč. Vždy hnaná všechna kola a řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Je třeba počítat s tím, že Allroad bude vždy dražší než výchozí Avant. Ten s uvedenými motory stojí nejméně 1.631.900 Kč, respektive 1.717.900 Kč. Allroad však má vedle plastů a elektroniky navíc také lepší výbavu. Kola jsou o palec větší (18"), v základu nechybí adaptivní pneumatický podvozek, za který se běžně připlácí 58.000 Kč, a čalounění sedadel kombinuje látku a koženku.

Audi A6 u nás dostalo nový základní motor. Bude vám 150 kW stačit?

Audi A6 u nás dostalo nový základní motor. Bude vám 150 kW stačit?

Možná jste zaregistrovali, že nabídka pohonných jednotek na českém trhu zatím není kompletní. Audi A6 Allroad totiž vedle zmíněných šestiválců nabídne nejsilnější verzi 55 TDI quattro, která dispinuje výkonem 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Pokud se vrátíte na začátek tohoto článku, zjistíte, že je to tentýž motor, jaký pohání také Audi S6, respektive S7 Sportback.

Audi A6 Allroad quattro: projížďka terénem

Audi A6 Allroad quattro: projížďka terénem

I v Allroadu tak může být kousek „eska“, otázkou ale zůstává, kdy také na českém trhu. Naftový vrchol pro minulou generaci představoval šestiválec 3.0 biTDI o výkonu 235 kW a točivém momentu 650 N.m. Jak vidno, i po letech je stále na půli cesty mezi středem a vrcholem současné nabídky.

Audi A6 Allroad 2020: Technická data a české ceny
Motor 45 TDI quattro 50 TDI quatro 55 TDI quatro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2967
Válce/ventily 6/6 6/6 6/6
Největší výkon [kW/min] 170/3250 210/3500 257/3850
Točivý moment [N.m/min] 500/1750 620/3500 700/2500
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 5,9 5,2
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 7,4 7,4 neuvedena
Pohotovostní hmotnost [kg] 2020 2020 2085
Základní cena [Kč] 1.716.900 1.802.900 zatím nestanovena
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků