| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant & Sedan e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant & Sedan e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro | Zdroj: Audi

| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi
| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi
| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi
| Audi A5 Avant e-hybrid quattro Zdroj: Audi
13
Fotogalerie

Nové Audi A5 přijíždí i jako plug-in hybrid. Má až 367 koní a elektrický dojezd 110 km

Oproti předchozí plug-in hybridní technice zapracovalo Audi především na kapacitě baterie a účinnosti systému rekuperace energie.

Během loňské červencové premiéry se nám nové Audi A5, již jako liftback a kombi nahrazující řadu A4, představilo nejprve s novými mild-hybridy a rovněž konvenčními spalovacími jednotkami včetně V6. Nyní automobilka dle plánu rozšiřuje paletu motorizací, a to konkrétně o plug-in hybridní ústrojí e-hybrid quattro ve dvou úrovních naladění.

Základem plug-in hybridů je zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k), kterému pomáhá elektromotor o výkonu až 105 kW integrovaný do skříně sedmistupňové převodovky S tronic. Ve výsledku tak A5 e-hybrid posílá standardně na všechna kola systémových 220 kW (299 koní) a 450 Nm točivého momentu, nebo 270 kW (367 koní) a 500 Nm v silnějším provedení.

Obě verze ústrojí pracují s novou baterií o kapacitě 25,9 kWh (využitelných 20,7 kWh), což představuje nárůst o zhruba 45 % vůči předchůdci. Povýšen byl rovněž maximální výkon střídavého nabíjení na 11 kW – z nuly na 100 % kapacity je energie obnovena za zhruba 2,5 hodiny. Nakonec Audi zapracovalo také na efektivitě rekuperačního brzdění, díky čemuž A5 ujede až 110 km v čistě elektrickém režimu.

Výchozí verze plug-in hybridu zajistí liftbacku (Audi označovanému jako Sedan) i kombi Avant zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy, u výkonnějšího provedení jde o 5,1 sekundy. Maximální rychlost je pro obě verze identických 250 km/h, zatímco v elektrickém režimu lze cestovat rychlostí až 140 km/h.

Uvedení nových plug-in hybridů na trh je plánováno již na duben. České ceny zatím neznáme, v Německu však bude A5 Sedan e-hybrid quattro ve výchozí úrovni výkonu startovat na částce 62.500 eur (cca 1,5 milionu korun), výkonnější verze posune cenovku na základních 70.900 eur (cca 1,8 milionu korun).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud