Oproti předchozí plug-in hybridní technice zapracovalo Audi především na kapacitě baterie a účinnosti systému rekuperace energie.
Během loňské červencové premiéry se nám nové Audi A5, již jako liftback a kombi nahrazující řadu A4, představilo nejprve s novými mild-hybridy a rovněž konvenčními spalovacími jednotkami včetně V6. Nyní automobilka dle plánu rozšiřuje paletu motorizací, a to konkrétně o plug-in hybridní ústrojí e-hybrid quattro ve dvou úrovních naladění.
Základem plug-in hybridů je zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k), kterému pomáhá elektromotor o výkonu až 105 kW integrovaný do skříně sedmistupňové převodovky S tronic. Ve výsledku tak A5 e-hybrid posílá standardně na všechna kola systémových 220 kW (299 koní) a 450 Nm točivého momentu, nebo 270 kW (367 koní) a 500 Nm v silnějším provedení.
Obě verze ústrojí pracují s novou baterií o kapacitě 25,9 kWh (využitelných 20,7 kWh), což představuje nárůst o zhruba 45 % vůči předchůdci. Povýšen byl rovněž maximální výkon střídavého nabíjení na 11 kW – z nuly na 100 % kapacity je energie obnovena za zhruba 2,5 hodiny. Nakonec Audi zapracovalo také na efektivitě rekuperačního brzdění, díky čemuž A5 ujede až 110 km v čistě elektrickém režimu.
Výchozí verze plug-in hybridu zajistí liftbacku (Audi označovanému jako Sedan) i kombi Avant zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy, u výkonnějšího provedení jde o 5,1 sekundy. Maximální rychlost je pro obě verze identických 250 km/h, zatímco v elektrickém režimu lze cestovat rychlostí až 140 km/h.
Uvedení nových plug-in hybridů na trh je plánováno již na duben. České ceny zatím neznáme, v Německu však bude A5 Sedan e-hybrid quattro ve výchozí úrovni výkonu startovat na částce 62.500 eur (cca 1,5 milionu korun), výkonnější verze posune cenovku na základních 70.900 eur (cca 1,8 milionu korun).