Automobilka Audi přechází na novou kapitolu svého zástupce ve střední třídě. Fanoušky určitě potěší zachování šestiválce.
Čekání je u konce a nová generace Audi A4 je tady. Teď už se jmenuje A5, protože automobilka se rozhodla pojmenovávat modely se spalovacími motory lichými čísly.
Tím vlastně můžeme rovnou začít. Při vstupu na trh bude Audi A5 vybaveno motorem 2.0 TFSI s turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek ve dvou výkonových verzích. Základní nabídne výkon 110 kW (150 koní) při kombinované spotřebě 6,6 až 7,6 l/100 km a pohonem předních kol. V případě silnější varianty o výkonu 150 kW (204 koní) mohou zákazníci zvolit i pohon všech kol quattro ultra.
Fleetové zákazníky jistě potěší motor 2.0 TDI EA288 evo o výkonu 150 kW (204 koní) a s točivým momentem 400 N.m dostupným v rozmezí 1750 až 3250 otáček. Také tento motor je možné mít s pohonem či všech kol a slibuje tabulkovou spotřebu 4,7 až 5,6 l/100 km. Na vrcholu žebříčku najdeme verzi S5, která disponuje vidlicovým šestiválcem o výkonu 270 kW (367 koní) a sériově dodávaným sportovním diferenciálem quattro v kombinaci s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou.
Motory 2.0 TDI a 3.0 V6 jsou spojeny s novým systémem MHEV plus. Opět 48voltový hybrid má nový generátor PTG, který umí krátkodobě podporovat spalovací motor dodatečným výkonem až 18 kW (25 koní) a taktéž umí při zpomalování rekuperovat výkonem až 25 kW. Je tak možná velmi krátkodobá jízda na elektřinu a elektrický kompresor klimatizace umožní její účinek i při stání s vypnutým motorem. Všechny motorizace používají dvouspojkovou převodovku S tronic.
Nová A5 stojí jako první model na platformě PPC (Premium Platform Combustion) a bude dostupná ve variantách A5 a A5 Avant, a to i jako sportovní verze S. Design nové A5 není pouze evolucí předchozí A4, ale je tu vidět mnohem více práce. A5 je elegantnější a čistší. Pro Audi typický silný světelný podpis zajišťuje digitální denní svícení, které je možné doplnit druhou generací OLED zadních svítilen, kdy každý panel je osazený 60 segmenty. To má podpořit funkci Car-to-X pro komunikaci s ostatními vozy v provozu pomocí světel.
Interiér má nový panoramatický displej Audi MMI se zakřiveným displejem a technologií OLED, jakou má třeba i nové Mini. Sdružuje virtuální kokpit s úhlopříčkou 11,9 palce a infotainment MMI touch displej s úhlopříčkou 14,5 palce. Pokud vám to přijde málo, můžete si zvolit i 10,9palcový displej pro spolujezdce, který bude začleněný do palubní desky.
Předchozí A4 jsme měli rádi za to, že se oproti mercedesu i BMW ovládala ještě tak nějak postaru a tlačítka dominovala nad displeji. Nyní se situace otočila. Nicméně abyste minimalizovali zkoumání displejů za jízdy, máte k dispozici zdokonalený head-up displej, který je konfigurovatelný a lze přes něj určité funkce vozu ovládat.
Audi A5 bude mít výhradně progresivní řízení a na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči. Uvedení na trh je plánováno na letošní listopad, v České republice budete moct objednávat už v průběhu léta. Základní varianta vyjde na 45.200 eur, tedy 1,15 milionu korun za benzinový dvoulitr. Další karosářské varianty nejsou oficiálně potvrzené.