Nové Audi A4 spalovací motory včetně dieselu nezahodí. Elektrifikace je ale klíčová

Německá značka míří k výhradně elektrickým pohonům, nová A4 se však ještě spolehne na vcelku konvenční motorizace.

Audi před nedávnem oznámilo svou novou strategii, ve které chce od roku 2026 na světový trh uvádět nové modely již pouze s elektrickým pohonem. Ještě předtím nás nicméně čeká příchod nové generace modelu A4, o které se nyní pro britský Auto Express rozpovídal vedoucí vývoje Audi Oliver Hoffman.

Nové A4 tak bude před zásadní proměnou německé značky jednou z posledních generací modelů, které u Audi využijí spalovací motory – tedy samozřejmě, pokud půjde vše podle plánu. Elektrifikace model samozřejmě nemine, čekat máme mild-hybridní a plug-in hybridní ústrojí, která budou podle Hoffmana „tím nejlepším, co jsme kdy uvedli“.

TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

„Vývoj nové generace A4 už započal. Tento model společně s A6 nabízíme už řadu let. Produkce posledního modelu se spalovacím motorem začne v roce 2025 a skončí normálním produkčním cyklem v roce 2033,“ upřesnil časovou osu Hoffman. A příchod nové generace A4 zde zapadá na rok 2023.

Na naftovou motorizaci sice A4 údajně nezapomene, většina motorizací bude nicméně postavena okolo známé dvoulitrové zážehové jednotky EA888 koncernu VW, respektive tedy v její další vývojové formě, která má zajistit vyšší výkon, lepší odezvu a nižší spotřebu a produkci emisí. Hoffman potvrdil, že ke splnění emisních norem pomůže motorům samozřejmě elektrifikace.

Zadokolka Audi R8 RWD si polepšila. Verze performance má 570 koní, nahradila základ

Zadokolka Audi R8 RWD si polepšila. Verze performance má 570 koní, nahradila základ

Mild-hybridní verze s 48V systémem jsou tedy samozřejmostí, zatímco plug-in hybridní varianty dostanou novou generaci větších baterií pro delší dojezd čistě na elektřinu – mluví se o rovných 100 km. Očekává se, že manuální převodovka již kompletně zmizí z nabídky. Ostatně nyní je šestistupňová přímo řazená skříň dostupná pouze u základního motoru (2.0 TFSI, 110 kW/150 k).

Hoffman nakonec kompletně nevyvrací ani příchod čistě elektrické verze, nejspíš jako A4 e-tron. Tento model by nicméně do portfolia přišel asi později, buď využívající upravenou platformu PPE vyvíjenou ve spolupráci s Porsche, nebo zbrusu novou platformu SSP pro elektromobily, kterou chystá VW uvést v roce 2025.  

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků