Nové Audi A4 se představí ve Frankfurtu (doplněno první foto)

Německá automobilka Audi představí ve Frankfurtu zcela novou generaci svého modelu střední třídy Audi A4. Nová generace bude konečně opravdu nová a od minulé se bude výrazně lišit téměř po všech stránkách.

Automobilka prozatím úzkostlivě tají všechny podstatné technické parametry a zatím zveřejnila jedinou fotografii. Přesto jsou některé parametry novinky zřejmé i bez oficiálního zveřejnění ze strany Audi.

Nová Audi A4 by měla hlavně pořádně povyrůst. Na střední třídu bude měřit opravdu hodně. Na délku 4 700 mm a na šířku 1 830 mm. Dá se tedy očekávat i razantnější nárůst hmotnosti, což může patřičně, ve spoluprácí s délkou, degradovat sportovní ambice.

Audi A4 bude koncepčně vycházet z nového kupé S5. Audi i u modelu A4 použije nové umístění motoru více směrem ke středu vozu, což zlepší celkové rozložení hmotnosti a ve výsledu pomůže jízdním vlastnostem. I u nové generace se počítá s náhonem na všechna kola quattro s asymetrickým rozdělením točivého momentu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Po stránce motorů se odehrají poměrně výrazné změny. Audi nasadí do nové generace Audi A4 novou generaci čtyřválcových naftových agregátů se vstřikováním common-rail o objemech 1,6 a 2,0 litru. Ty doplní šestiválec 3,0 CR.

Benzín pak bude zastoupen hlavně přeplňovanými motory 1,8 a 2,0 TFSI. Ty doplní šestiválce o objemech 2,8 a 3,2 litru a samozřejmě ve vrcholné verzi i osmiválec 4,2 V8.

S modelem A5 by měla nová Audi A4 sdílet i interiér, který by měl být novému kupé velmi podobný. Dá se tedy očekávat instalace palubní desky, sedadel a dalších části, které se budou lišit jen v detailech.

Klepněte pro větší obrázek
První oficiální snímek nového Audi A4
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků