Nové Audi A4 se představí ve Frankfurtu (doplněno první foto)

Německá automobilka Audi představí ve Frankfurtu zcela novou generaci svého modelu střední třídy Audi A4. Nová generace bude konečně opravdu nová a od minulé se bude výrazně lišit téměř po všech stránkách.

Automobilka prozatím úzkostlivě tají všechny podstatné technické parametry a zatím zveřejnila jedinou fotografii. Přesto jsou některé parametry novinky zřejmé i bez oficiálního zveřejnění ze strany Audi.

Nová Audi A4 by měla hlavně pořádně povyrůst. Na střední třídu bude měřit opravdu hodně. Na délku 4 700 mm a na šířku 1 830 mm. Dá se tedy očekávat i razantnější nárůst hmotnosti, což může patřičně, ve spoluprácí s délkou, degradovat sportovní ambice.

Audi A4 bude koncepčně vycházet z nového kupé S5. Audi i u modelu A4 použije nové umístění motoru více směrem ke středu vozu, což zlepší celkové rozložení hmotnosti a ve výsledu pomůže jízdním vlastnostem. I u nové generace se počítá s náhonem na všechna kola quattro s asymetrickým rozdělením točivého momentu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Po stránce motorů se odehrají poměrně výrazné změny. Audi nasadí do nové generace Audi A4 novou generaci čtyřválcových naftových agregátů se vstřikováním common-rail o objemech 1,6 a 2,0 litru. Ty doplní šestiválec 3,0 CR.

Benzín pak bude zastoupen hlavně přeplňovanými motory 1,8 a 2,0 TFSI. Ty doplní šestiválce o objemech 2,8 a 3,2 litru a samozřejmě ve vrcholné verzi i osmiválec 4,2 V8.

S modelem A5 by měla nová Audi A4 sdílet i interiér, který by měl být novému kupé velmi podobný. Dá se tedy očekávat instalace palubní desky, sedadel a dalších části, které se budou lišit jen v detailech.

Klepněte pro větší obrázek
První oficiální snímek nového Audi A4
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků