Nové Audi A4 Avant: překvapení se nekoná

Audi se v poslední době vydalo cestou odvážnějšího designu. Nová A4 Avant je ale přesně taková, jak jsme očekávali.

Nová „á-čtyřka” se i po českých silnicích prohání již nějaký ten pátek. Prodávat se začala krátce po oficiálním představení loni ve Frankfurtu ve verzi sedan a bylo jen otázkou času, kdy výchozí karosářskou variantu doplní další alternativy. S tou první Audi přichází půl roku poté, pro ženevský autosalon si totiž chlapci z Ingolstadtu připravili jako novinku variantu kombi. Co nabídne?

Hned na úvod je třeba říci, že to nebude nic převratného. U Audi jsme zvyklí na to, že nás svými novinkami překvapuje jen velmi zřídka a nová A4 Avant skutečně není výjimkou. Překvapit by mohl doslova brutální nárůst vnějších rozměrů, ale po sedanu, který se na délku mezigeneračně „nafoukl” o 11 centimetrů, nás obdobná hodnota 120 mm u kombi nechává klidnými. Výška (1436 mm), šířka (1826 mm) i rozvor (2808 mm) jsou pochopitelně stejné jako u nového sedanu, ale mezigeneračně představují opět výrazný nárůst, kdy zejména rozvor delší o celých 160 mm představuje posun do jiné dimenze. A4 tak v rámci prémiové střední třídy zaujímá pozici jednoznačně největšího vozu, v mnoha aspektech může svou velikostí konkurovat zástupcům třídy vyšší střední.

Výrazně větší rozměry se paradoxně nemají negativně dotknout hmotnosti vozu, ta by měla naopak poklesnout o 10 procent. Velký rozvor a délka slibují i velkorysý vnitřní prostor, ale po testu sedanu již víme, že posun vpřed není tak významný jako u vnějších partií a u kombíku situace jistě nebude zasádně odlišná. Tedy krom jednoho parametru, zavazadlového prostoru. Ten je pochopitelně jedním z hlavních trumfů verze kombi a nabídne v základní konfiguraci 490 litrů prostoru pro zavazadla. Sklopení zadních sedadel pak znamená možnost naložit až 1500 litrů nejrůznějšího „harampádí”.

Pohled zvnějšku lze odbýt velmi stručně - A4 sedan s klasickou zádí všech „audikombi” a koncovými světly ve stylu sedanu. Tyto parametry dodávájí vozu obvyklou eleganci ingolstadtských kombíků kombinovanou s atraktivním designem nové A4. Nepochybujeme o tom, že se tento kombík bude líbit.

Inovace pod slušivým kabátkem jsou podle očekávání nulové. V nabídce motorů bude dostupná paleta tařka kopírovat nabídku sedanu. Benzinovým základem tak bude přeplňovaný agregát 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k), vrcholem naopak šestiválec 3,2 FSI o výkonu 195 kW (265 k).

V nabídce naftových agregátů budou jistě hrát prim naftové čtyřválce se vstřikováním common-rail. Dvě verze agregátu 2,0 TDI nabídnou 105 kW (143 k) resp. 125 kW (170 k). Čtyřválce pak doplní šestiválec 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm.

Nejslabší motor v nabídce, agregát 2,0 TDI 105 kW dostrká á-čtyřku na stovku za 9,7 s postačí ji ke zrychlení k hranici 208 km/h. Silnejší diesel 2,0 zvládne totéž za 8,6 s a skončí na metě 222 km/h., 3,0 TDI se pak pyšní hodnotami 6,3 s a 250 km/h.

Benzinová eskadra začíná na akceleraci na sto za 8,9 s a maximální rychlosti 218 km/h pro motor 1,8 TFSI a končí na hodnotách 6,4 s a 250 km/h pro motor 3,2 FSI.

V oblasti převodovek se rovněž nic nového neodehraje. V nabídce bude šestistupňový manuál a tradiční automat Tiptronic. Ty pak dopní bezstupňový automat Multitronic.

Čtyřválce půjdou zatím do prodeje jen jako předokolky, naopak šestiválce jen jako čtyřkolky. Ty nabídnou permanentní pohon všech kol s rozložením 40:60 mezi přední a zadní osu.

Vůz se na trhu objeví hned koncem března. České ceny zatím nejsou známé, ale ty německé budou začínat na 27 750 € za variantu Avant 1,8 TFSI Attraction.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků