Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Za volant nového A3 Sportback jsme se kvůli pandemii koronaviru zatím nedostali. Audi tak vytahuje alespoň slabou náplast ve formě velké fotogalerie a technických detailů.

Pandemie koronaviru zasáhla automobilový průmysl nejen po stránce výroby, ale také v rámci prezentací nově uvedených modelů. Kalendáře akcí byly seškrtány a první jízdy se ruší nebo zrovna probíhají za alternativních podmínek – podobně jako naše testování nové Škody Octavia. Podobný osud zrušené dynamické prezentace jako v případě Seatu Leon tak nyní zažívá i nová generace Audi A3 Sportback.

Normálně už bychom proháněli nové Audi A3 po okreskách v okolí španělské Granady, místo toho ale Audi zveřejňuje pouze dodatečnou tiskovou zprávu s podrobnějšími technickými údaji hatchbacku a kompletní galerií, zaměřující se na další detaily. Přitom české cenovky zatím dostupných motorizací v konfigurátoru jsme už také rozebrali.

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Prohlédněte si český katalog Seatu Leon nové generace. Jednou může být vzácný

Detaily motorizací teď Audi doplňuje rovněž o mild-hybridní verzi benzinového čtyřválce 1.5 TFSI, jehož variantu najdete i pod kapotou koncernových sourozenců. Nabídne identický výkon 110 kW (150 koní) a točivý moment 250 N.m jako verze bez elektrické výpomoci. Dostupný bude výhradně se sedmistupňovým automatem a na papíře zajistí o chlup nižší spotřebu.

Audi A3 Sportback nové generace: Technická data homologovaných motorů
Varianta 35 TFSI 35 TFSI MHEV 30 TDI 35 TDI
Motor 1.5 TFSI 1.5 TFSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 74,5x85,9 74,5x85,9 81,0x95,5 81,0x95,5
Největší výkon [kW/min] 110/5000-6000 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment [N.m/min] 2501500-3500 2501500-3500 300/1600-2500 360/1600-2750
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 224 224 206 224
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4 8,4 10,1 8,4
Spotřeba WLTP [l/100 km] 4,8-5,1 4,7-5,0 3,5-3,6  3,9-3,7

Hatchback přichází také s upraveným podvozkem – se čtyřprvkovou zadní nápravou pro motory s výkonem od 110 kW (150 k). Vyznačovat se má sportovnějším naladěním bez ztráty jízdního komfortu. Příplatkově je k mání adaptivní podvozek se sníženou výškou o 10 mm, přičemž sportovní podvozek (nižší o 15 mm) je u výbavy S line standardem.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Uvnitř hraje A3 Sportback na téma ekologie s uplatněním materiálů čalounění sedadel z recyklovaných PET lahví. Po vzoru sourozenců VW mu nechybí nejmodernější výbava – digitální přístrojový štít, 10,1palcový infotainment, rychlé připojení k internetu LTE, integrovaný hotspot WLAN, podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, systém Car-to-X, asisent Amazon Alexa nebo armáda asistentů a bezpečnostních funkcí.

Nabídku později rozšíří i další motorizace, přičemž současný pohon předních kol u nabízených motorů doplní i varianty s pohonem všech kol quattro.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků