Nové Audi A3 Sportback je digitální až po střechu. Čalounění má z PET lahví

Twan  |  03. 03. 2020 14:22

Za 700k tříválec a sedačky z PET lahví. Aha

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  03. 03. 2020 14:39

Mít čalounění z ze spalitelného odpadu, který 6x přejel Evropu tam a zpátky v kamionu a spotřeboval hafo louhu na vyčištění, to je fakt terno.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 03. 2020 14:49

Upřímně řečeno, taky tuhle neupřímnou ekopózu naprosto nechápu.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  03. 03. 2020 14:50

Kámo zkus si zjistit co vše se dnes recykluje a jakým způsobem se tě to osobně týká, myslím že po tom tě zrovna ty sedačky budou trápit nejmíň.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 03. 2020 14:51

Petlahve v Německu se recyklují díky absurditě zvané Pfand ještě daleko složitěji, než u nás přes žluté popelnice, kámo.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 03. 2020 16:51

Co je na tom absurdní? Tam se nikde petlahve neválejí a mohem účinněji se díky tomu třídí. Ono když za týden nasbíráte třeba 20 různých lahví, plechovek a podobně tak si rozmyslíte jestli je hodíte někam do kontejneru nebo si za ně odnesete 5€ na další nákup. Tento systém je naprosto geniální a doufám že se dostane i do čech. Velice rychle jsem se tam naučil si ty lahve schovávat a při každém nákupu vracet skrz mašinu, kterou mají v každém supermarketu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 03. 2020 19:37

Tak především je na tom absurdní to, že použitý plast místo do bodu nejbližšího zpracování na technologický granulát nebo palivo vozí kamiony křížem krážem. A to ještě je lepší verze ta, kde se plastové lahve nevrací znovu do oběhu dalším plněním, kde je převozová logistika ještě složitější a navíc s chemickou zátěží.
A mimochodem, po zavedení záloh v SRN poklesla celková míra třídění plastů o 11% na 69% a již nikdy nestoupla nad tuto hodnotu. (V ČR je 81%) a má se za to, že právě zálohy PET zavinily to, že lidem se nevyplatí s ostatním plastem běhat samostatně.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 03. 2020 21:50

A ty flašky by jinak do toho nejbližšího místa dolevitovaly nebo by se teleportovaly? A že by němci tak flákali třídění asi nebude téma když anglie zvažuje zavedení podobného systému. Lidé co znám si na recyklaci věršinou potrpěli, měli doma systém co s čím, jeden známý dokonce provozuje jakýsi kompost a i zbytky potravin "přenechá červům". Kde jste tu informaci vzal?

Odpovědět  |   | 
Akro  |  03. 03. 2020 22:23

To že něco chce zavést Británie, nebo kdokoli jiný, ještě neznamená, že je to správně. Vlády činí s bohulibými proklamacemi mnoho totálních kravin. Německý systém je slabomyslný, protože zatěžuje a obtěžuje uživatele a celé to zdražuje. O tom, že to zhoršuje celkovou výtěžnost recyklace plastů nevím, ale logiku to má. navíc Němci ho původně zavedli ještě pitomější formou, kdy se muselo vracet právě a jenom tam, kde bylo koupeno. To zrušili dost rychle. Když už, tak je lepší americký bezzálohový systém, který u nápojových plechovek vrací 0,15USD z daně z obratu (obdoba naší DPH) zpět do recyklace v automatech, takže kdokoli, často děti nebo homeless vyhledávají všechny pohozené plechovky a vrací je do automatů. Nikoho to neobtěžuje a všude je čisto. Vozit petflašky stovky kilometrů do centrální umyvárny, aby se někde jinde daly znovu naplnit, nebo z nich vyrobit čistý primární granulát, to je úplná pitomost. navíć to u podstatné části z nich vůbec nejde. Například mají PP manžetu, barviva nebo zbytky etiket a tím jsou ze hry.
Cesta je ve snižování prodeje PET, zejména u pitné vody v rozvinutých zemích.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 03. 2020 13:29

A kde jste zase vzal že se vozí stovky KM?? V každé prodejně je lis, který ty pet lahve a plechovky rovnou lisuje a sype do kontejneru, který pak jede na to nejbližší "recyklační místo". A ta pohádka o tom jak nemají kde vracet....vždyť někde musí nakupovat! Mám známého který bydlí na vesnici a prostě má doma X pytlů v garáži a jednou ročně to dojede za pěknou sumu vrátit, má to dokonce jako takové malé spoření před dovolenou protože pravidelně dostává kolem 300€, což už se hodí. Je to prostě rozšířený systém vratných lahvý od piva, co na tom nechápete nebo co vás na tom obtěžuje, nechápu. Píšete jenom nesmysly které si taháte z paty...a ano, cesta je sklo, o to se němci také snaží a stále více výrobků se objevovuje ve skle....

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  04. 03. 2020 19:19

Milý pane, vy se ve své fanatické zaslepenosti už zamotáváte do vlastních omylů. Mimo to, že vám uniklo, jak se nakládá se zálohovanými plastovými lahvemi v SRN a pletete si to s tříděním plastů obecně, tak vám především uniklo to, co někdo zcela správně napsal o kousek jinde. Z lisovaných PET lahví "z lisu v supermarketu" nevyrobíte primární granulát, který by šel použít na vlákna do tkaniny v čalounění sedadel. Z těchto nečištěných směsných slisků můžete maximálně vylisovat paletu, prkno na lavičku nebo trávníkový obrubník. A ty budou i venku minimálně dva měsíce pěkně smrdět. Nic víc z toho nevyrobíte.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  04. 03. 2020 21:56

Zdar x-ko!
Ono by ještě stálo za to upozornit, že v celé A3 jsou dvě !!! (slovy dvě) recyklované lahve, které prošly specifickou recyklací s vyloučením kombinovaných obalů, specifickým čištěním, a protože nároky na odolnost tkaniny proti hoření, resp. na její samozhášivost jsou značně vysoké, víc báječně hořlavých lineárních termoplastů tam ani být nemůže, zbytek musí být především z polyesteru. Celé tohle pseudozelené divadlo je kvůli švihlým aktivistům, kteří se dostávají nejen k mikrofonu, ale i k moci, což je globální neštěstí.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 03. 2020 22:04

Netuším jakou fanatickou zaslepenost myslíte, ale opravdu se tedy varianta žlutých kontejnerů zabývá tak rozsáhlým procesem třídění, že na granulát dosáhne? Prostě a jednoduše prezentuji realitu z pohledu běžného člověka, na kterém celý systém stojí a padá. Ty věci kolem je již záležitost k zamyšlení pro jiné lidi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  04. 03. 2020 22:13

Ze žlutého kontejneru do žádného auta nepoužijete nic. Ani gram.
Nejvyšší podíl recyklátu je v protihlukové izolaci střechy, kde lze pro výrobu izolačních panelů omezeně použít materiál vyrobený z ručně tříděných textilií. A pak samozřejmě některé hutní materiály.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  04. 03. 2020 22:24

Těpic jogurt!
Ještě doplním malou, ale podstatnou informaci: V těch stropních panelech jsou slisovaná vlákna z nepoužitých odstřižků z jiné výroby, v žádném případě nic, co by někdo dříve nosil nebo tím leštil nádobí.
A totéž se týká recyklace plastů, jakmile v té lahvi někdy něco bylo, už se pro primár nedá použít. Takže recyklované nepoužité zmetky jo, flašky po Cole ani Mineralwasser v žádném případě.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 03. 2020 15:26

Poněkud odbíháte od tématu, s vámi se nemá cenu bavit...vy máte svojí pravdu a přes tu vlak nejede, informace doložit schopni nejse, no dobrý šašky ze sebe děláte :D

Odpovědět  |   | 
Akro  |  05. 03. 2020 18:15

Na tvou snahu zdokonalit další demagogií tvůj status místního blba ti mohu sdělit skvělou zpràvu: podařilo se.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 03. 2020 23:34

a když už není co říct, tak se řekne nějaká osobní urážka...gratuluju

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Twan  |  04. 03. 2020 14:03

Ono se vás to asi týká, co...a budete z toho mít náklady, co....to je lepší pseudoekologie, co...

Odpovědět  |   | 
Chacha  |  03. 03. 2020 14:43

Kde si vzal ten tříválec, nějaká spešl verze pro tebe?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  03. 03. 2020 16:52

Jo, popletl jsem to s 1.5 od BMW...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 03. 2020 14:28

Nevěřil bych že to řeknu, ale pro mě nezajímavé auto. Jezdící jedničky a nuly...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 03. 2020 21:52

... říká majitel SQ7, která by se jedniček a nul nedala ovládat.

Odpovědět  |   | 
Akro  |  03. 03. 2020 22:07

A na tom je něco špatně? ... se ptá jiný majitel SQ7, která by se bez jedniček a nul nedala ovládat, nová A3 se mu docela líbí, ale zase ho nechávaji zcela chladným současné Q3, A4 a Q5.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 03. 2020 14:09

Možná to že se to bez 1 a 0 nedá ovládat, tím pádem to není odraz řidičových schopností ale jen "hraní si"?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  04. 03. 2020 22:01

Nikdo vás nenutí to neovládat. Když chcete, a většinou to tak je, jinak byste nevyhazoval 3,5 mega za SQ7, tak to ovládáte plně sám a je to bezva zábava. Když nechcete, necháte jedničky a nuly makat, a jen to kontrolujete či lehce korigujete, ve Stau ani to ne, tam to umí jet úplně samo a nechce to po vás ani držet volant.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 03. 2020 17:12

Tam se dá opravdu veškerá elektronika vypnout?

Odpovědět  |   | 
Akro  |  05. 03. 2020 19:09

To nic, tvoje děti asi po tatínkovi chytrý nebudou, no. I zedníky a popeláře potřebujeme.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 03. 2020 20:04

Zednik by mel byt chytry a sikovny.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 03. 2020 23:46

mysli si co chceš, vyvracet ti to nebudu a říkat ti co jsem také ne, je velice zábavné být za blbce, člověk pak jednoduše zjistí s kým má tu čest....ještě nějakou urážku můžeš přidat, to je všechno na co se zmůžeš a rád ten tvůj falešný pocit nadřazenosti budu živit....

BTW.: Elektroniku v SQ7 nejde vypnout, jde jen udělat dojem toho že je vyplá a pustí vás o trochu dál. Jinak "velký bratr" stále hlídá...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 03. 2020 14:41

Budu doufat, že fotky interiéru jsou dílem špatné práce grafika. Protože z fotky vypadá interiér značně nepřehledně a bez jakéhokoliv rozeznatelného osobitého stylu. Exteriér, to je dáno rozměry, jakmile začnou pokusy o design, okamžitě není místo na hlavu. Minimalismus předcházející generaci slušel více.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  03. 03. 2020 14:47

Uvnitř je to v pohodě, na rozdíl od přeplácaných mercedesovských megadisplejů s milionem nesmyslů jako sedm barev ručiček, podložených šploucháním moře, to vše ovládané patnácti chaotickými rozesetými ovladači, knoflíky a ploškami si BMW a Audi drží zdravý rozum a decentní střízlivost, přitom všechny potřebné a smysluplné funkce mají a zachovávají jasnou logiku ovládání. Jiné téma je ohmataný dotyk v lesku, ale to vyřešíte za 300 matnou fólií na míru.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 03. 2020 14:50

Souhlas. Mercedes je chaos, Audi a BMW logika a ergonomie. Sice každý jinou cestou, ale oba dobře.

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  03. 03. 2020 14:54

Vypadá to lépe než kulaťoučké Áčko nebo 1 er ala MPV.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 03. 2020 21:55

Něco na tom je, jisté kouzlo. Ve srovnání s novinkami ostatních prémiovek rozhodně nejlepší design, venku i uvnitř. Záď auta je sice vůči přídi trošku nudná, ale pořád z konkurence to nejlepší.
Interiér... takové hezké sci-fi šílenství. Líbí se mi výdechy pod volantem.

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  04. 03. 2020 12:14

Dříve krásné a kvalitní interiéry ... dnes i ta Octavia vypadá uvnitř hodnotněji. Vnější design je celkem v pořádku, je to spíše evoluce než revoluce a je tomu tak v případě Audi dobře. Ale změna a snížení kvality plastových povrchů a obkladů je oproti minulým generacím až zarážející. Nová doba.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  04. 03. 2020 12:36

A viděl jste, jak zprasený je proti minulé verzi interiér M-B GLS?

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  04. 03. 2020 16:54

Ty úspory v interiérech jsou patrné u všech automobilek, BMW nikdy nehýřilo zrovna hezkými interiéry, ale v současné době je mají nejlepší (kvalitativně) jakkoliv je interiér nové A7, A8 pro oko i hmat přitažlivější a více Bauhaus, je to dnes k pláči, dveřní výplně u nové Q3 jsou jak ze škody Kamiq, kde jen ten rozdíl v ohmatu? Nová doba.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  04. 03. 2020 17:42

Když si tu digitalizaci a elektrifikaci strčí do řiti, tak to má šanci být mým příštím autem.
Ideálně benzínový turbo dvoulitr, čtyřkolka, manuál, klasická přístrojovka a knoflíkové ovladače.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  04. 03. 2020 19:23

Jo tak těch je po bazarech pár k mání. Nebo stovky na www.mobile.de

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry