Nové Audi A3 Sportback je digitální až po střechu. Čalounění má z PET lahví

40 komentářů

Jarda
4. března • 17:42

Když si tu digitalizaci a elektrifikaci strčí do řiti, tak to má šanci být mým příštím autem.
Ideálně benzínový turbo dvoulitr, čtyřkolka, manuál, klasická přístrojovka a knoflíkové ovladače.

x12345678
4. března • 19:23

Jo tak těch je po bazarech pár k mání. Nebo stovky na www.mobile.de B-]

Ralf
4. března • 12:14

Dříve krásné a kvalitní interiéry ... dnes i ta Octavia vypadá uvnitř hodnotněji. Vnější design je celkem v pořádku, je to spíše evoluce než revoluce a je tomu tak v případě Audi dobře. Ale změna a snížení kvality plastových povrchů a obkladů je oproti minulým generacím až zarážející. Nová doba.

Nojono
4. března • 12:36

A viděl jste, jak zprasený je proti minulé verzi interiér M-B GLS?

Ralf
4. března • 16:54

Ty úspory v interiérech jsou patrné u všech automobilek, BMW nikdy nehýřilo zrovna hezkými interiéry, ale v současné době je mají nejlepší (kvalitativně) jakkoliv je interiér nové A7, A8 pro oko i hmat přitažlivější a více Bauhaus, je to dnes k pláči, dveřní výplně u nové Q3 jsou jak ze škody Kamiq, kde jen ten rozdíl v ohmatu? Nová doba.

mpolan
3. března • 21:55

Něco na tom je, jisté kouzlo. Ve srovnání s novinkami ostatních prémiovek rozhodně nejlepší design, venku i uvnitř. Záď auta je sice vůči přídi trošku nudná, ale pořád z konkurence to nejlepší.
Interiér... takové hezké sci-fi šílenství. Líbí se mi výdechy pod volantem.

Frankie
3. března • 14:54

Vypadá to lépe než kulaťoučké Áčko nebo 1 er ala MPV.

Aladin
3. března • 14:41

Budu doufat, že fotky interiéru jsou dílem špatné práce grafika. Protože z fotky vypadá interiér značně nepřehledně a bez jakéhokoliv rozeznatelného osobitého stylu. Exteriér, to je dáno rozměry, jakmile začnou pokusy o design, okamžitě není místo na hlavu. Minimalismus předcházející generaci slušel více.

Nojono
3. března • 14:47

Uvnitř je to v pohodě, na rozdíl od přeplácaných mercedesovských megadisplejů s milionem nesmyslů jako sedm barev ručiček, podložených šploucháním moře, to vše ovládané patnácti chaotickými rozesetými ovladači, knoflíky a ploškami si BMW a Audi drží zdravý rozum a decentní střízlivost, přitom všechny potřebné a smysluplné funkce mají a zachovávají jasnou logiku ovládání. Jiné téma je ohmataný dotyk v lesku, ale to vyřešíte za 300 matnou fólií na míru.

jogurt
3. března • 14:50

Souhlas. Mercedes je chaos, Audi a BMW logika a ergonomie. Sice každý jinou cestou, ale oba dobře.

stealth01
3. března • 14:28

Nevěřil bych že to řeknu, ale pro mě nezajímavé auto. Jezdící jedničky a nuly...

mpolan
3. března • 21:52

... říká majitel SQ7, která by se jedniček a nul nedala ovládat. :-D :-D

Akro
3. března • 22:07

A na tom je něco špatně? ... se ptá jiný majitel SQ7, která by se bez jedniček a nul nedala ovládat, nová A3 se mu docela líbí, ale zase ho nechávaji zcela chladným současné Q3, A4 a Q5.

Twan
4. března • 14:09

Možná to že se to bez 1 a 0 nedá ovládat, tím pádem to není odraz řidičových schopností ale jen "hraní si"?

jogurt
4. března • 22:01

Nikdo vás nenutí to neovládat. Když chcete, a většinou to tak je, jinak byste nevyhazoval 3,5 mega za SQ7, tak to ovládáte plně sám a je to bezva zábava. Když nechcete, necháte jedničky a nuly makat, a jen to kontrolujete či lehce korigujete, ve Stau ani to ne, tam to umí jet úplně samo a nechce to po vás ani držet volant.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
5. března • 17:12

Tam se dá opravdu veškerá elektronika vypnout?

Akro
5. března • 19:09

To nic, tvoje děti asi po tatínkovi chytrý nebudou, no. I zedníky a popeláře potřebujeme.

Twan
5. března • 23:46

mysli si co chceš, vyvracet ti to nebudu a říkat ti co jsem také ne, je velice zábavné být za blbce, člověk pak jednoduše zjistí s kým má tu čest....ještě nějakou urážku můžeš přidat, to je všechno na co se zmůžeš a rád ten tvůj falešný pocit nadřazenosti budu živit....BTW.: Elektroniku v SQ7 nejde vypnout, jde jen udělat dojem toho že je vyplá a pustí vás o trochu dál. Jinak "velký bratr" stále hlídá...

bzzz
5. března • 20:04

Zednik by mel byt chytry a sikovny.

Twan
3. března • 14:22

Za 700k tříválec a sedačky z PET lahví. Aha :-O

Chacha
3. března • 14:43

Kde si vzal ten tříválec, nějaká spešl verze pro tebe?B-]

Twan
3. března • 16:52

Jo, popletl jsem to s 1.5 od BMW...

Nojono
3. března • 14:39

Mít čalounění z ze spalitelného odpadu, který 6x přejel Evropu tam a zpátky v kamionu a spotřeboval hafo louhu na vyčištění, to je fakt terno.

mijunior
3. března • 14:50

Kámo zkus si zjistit co vše se dnes recykluje a jakým způsobem se tě to osobně týká, myslím že po tom tě zrovna ty sedačky budou trápit nejmíň.B-]

jogurt
3. března • 14:51

Petlahve v Německu se recyklují díky absurditě zvané Pfand ještě daleko složitěji, než u nás přes žluté popelnice, kámo.

Twan
3. března • 16:51

Co je na tom absurdní? Tam se nikde petlahve neválejí a mohem účinněji se díky tomu třídí. Ono když za týden nasbíráte třeba 20 různých lahví, plechovek a podobně tak si rozmyslíte jestli je hodíte někam do kontejneru nebo si za ně odnesete 5€ na další nákup. Tento systém je naprosto geniální a doufám že se dostane i do čech. Velice rychle jsem se tam naučil si ty lahve schovávat a při každém nákupu vracet skrz mašinu, kterou mají v každém supermarketu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
3. března • 19:37

Tak především je na tom absurdní to, že použitý plast místo do bodu nejbližšího zpracování na technologický granulát nebo palivo vozí kamiony křížem krážem. A to ještě je lepší verze ta, kde se plastové lahve nevrací znovu do oběhu dalším plněním, kde je převozová logistika ještě složitější a navíc s chemickou zátěží.
A mimochodem, po zavedení záloh v SRN poklesla celková míra třídění plastů o 11% na 69% a již nikdy nestoupla nad tuto hodnotu. (V ČR je 81%) a má se za to, že právě zálohy PET zavinily to, že lidem se nevyplatí s ostatním plastem běhat samostatně.

Twan
3. března • 21:50

A ty flašky by jinak do toho nejbližšího místa dolevitovaly nebo by se teleportovaly? A že by němci tak flákali třídění asi nebude téma když anglie zvažuje zavedení podobného systému. Lidé co znám si na recyklaci věršinou potrpěli, měli doma systém co s čím, jeden známý dokonce provozuje jakýsi kompost a i zbytky potravin "přenechá červům". Kde jste tu informaci vzal?

Akro
3. března • 22:23

To že něco chce zavést Británie, nebo kdokoli jiný, ještě neznamená, že je to správně. Vlády činí s bohulibými proklamacemi mnoho totálních kravin. Německý systém je slabomyslný, protože zatěžuje a obtěžuje uživatele a celé to zdražuje. O tom, že to zhoršuje celkovou výtěžnost recyklace plastů nevím, ale logiku to má. navíc Němci ho původně zavedli ještě pitomější formou, kdy se muselo vracet právě a jenom tam, kde bylo koupeno. To zrušili dost rychle. Když už, tak je lepší americký bezzálohový systém, který u nápojových plechovek vrací 0,15USD z daně z obratu (obdoba naší DPH) zpět do recyklace v automatech, takže kdokoli, často děti nebo homeless vyhledávají všechny pohozené plechovky a vrací je do automatů. Nikoho to neobtěžuje a všude je čisto. Vozit petflašky stovky kilometrů do centrální umyvárny, aby se někde jinde daly znovu naplnit, nebo z nich vyrobit čistý primární granulát, to je úplná pitomost. navíć to u podstatné části z nich vůbec nejde. Například mají PP manžetu, barviva nebo zbytky etiket a tím jsou ze hry.
Cesta je ve snižování prodeje PET, zejména u pitné vody v rozvinutých zemích.

Twan
4. března • 14:03

Ono se vás to asi týká, co...a budete z toho mít náklady, co....to je lepší pseudoekologie, co... :-D:-D:-D

Twan
4. března • 13:29

A kde jste zase vzal že se vozí stovky KM?? V každé prodejně je lis, který ty pet lahve a plechovky rovnou lisuje a sype do kontejneru, který pak jede na to nejbližší "recyklační místo". A ta pohádka o tom jak nemají kde vracet....vždyť někde musí nakupovat! Mám známého který bydlí na vesnici a prostě má doma X pytlů v garáži a jednou ročně to dojede za pěknou sumu vrátit, má to dokonce jako takové malé spoření před dovolenou protože pravidelně dostává kolem 300€, což už se hodí. Je to prostě rozšířený systém vratných lahvý od piva, co na tom nechápete nebo co vás na tom obtěžuje, nechápu. Píšete jenom nesmysly které si taháte z paty...a ano, cesta je sklo, o to se němci také snaží a stále více výrobků se objevovuje ve skle....

x12345678
4. března • 19:19

Milý pane, vy se ve své fanatické zaslepenosti už zamotáváte do vlastních omylů. Mimo to, že vám uniklo, jak se nakládá se zálohovanými plastovými lahvemi v SRN a pletete si to s tříděním plastů obecně, tak vám především uniklo to, co někdo zcela správně napsal o kousek jinde. Z lisovaných PET lahví "z lisu v supermarketu" nevyrobíte primární granulát, který by šel použít na vlákna do tkaniny v čalounění sedadel. Z těchto nečištěných směsných slisků můžete maximálně vylisovat paletu, prkno na lavičku nebo trávníkový obrubník. A ty budou i venku minimálně dva měsíce pěkně smrdět. Nic víc z toho nevyrobíte.

Twan
4. března • 22:04

Netuším jakou fanatickou zaslepenost myslíte, ale opravdu se tedy varianta žlutých kontejnerů zabývá tak rozsáhlým procesem třídění, že na granulát dosáhne? Prostě a jednoduše prezentuji realitu z pohledu běžného člověka, na kterém celý systém stojí a padá. Ty věci kolem je již záležitost k zamyšlení pro jiné lidi.

jogurt
4. března • 22:13

Ze žlutého kontejneru do žádného auta nepoužijete nic. Ani gram.
Nejvyšší podíl recyklátu je v protihlukové izolaci střechy, kde lze pro výrobu izolačních panelů omezeně použít materiál vyrobený z ručně tříděných textilií. A pak samozřejmě některé hutní materiály.

x12345678
4. března • 22:24

Těpic jogurt! :-D
Ještě doplním malou, ale podstatnou informaci: V těch stropních panelech jsou slisovaná vlákna z nepoužitých odstřižků z jiné výroby, v žádném případě nic, co by někdo dříve nosil nebo tím leštil nádobí.
A totéž se týká recyklace plastů, jakmile v té lahvi někdy něco bylo, už se pro primár nedá použít. Takže recyklované nepoužité zmetky jo, flašky po Cole ani Mineralwasser v žádném případě.

Twan
5. března • 15:26

Poněkud odbíháte od tématu, s vámi se nemá cenu bavit...vy máte svojí pravdu a přes tu vlak nejede, informace doložit schopni nejse, no dobrý šašky ze sebe děláte :D

Akro
5. března • 18:15

Na tvou snahu zdokonalit další demagogií tvůj status místního blba ti mohu sdělit skvělou zpràvu: podařilo se. :-D

Twan
5. března • 23:34

a když už není co říct, tak se řekne nějaká osobní urážka...gratuluju :-D

jogurt
4. března • 21:56

Zdar x-ko!
Ono by ještě stálo za to upozornit, že v celé A3 jsou dvě !!! (slovy dvě) recyklované lahve, které prošly specifickou recyklací s vyloučením kombinovaných obalů, specifickým čištěním, a protože nároky na odolnost tkaniny proti hoření, resp. na její samozhášivost jsou značně vysoké, víc báječně hořlavých lineárních termoplastů tam ani být nemůže, zbytek musí být především z polyesteru. Celé tohle pseudozelené divadlo je kvůli švihlým aktivistům, kteří se dostávají nejen k mikrofonu, ale i k moci, což je globální neštěstí.

jogurt
3. března • 14:49

Upřímně řečeno, taky tuhle neupřímnou ekopózu naprosto nechápu.

Doporučujeme

Články odjinud