Nové Audi A3 Sportback je digitální až po střechu. Čalounění má z PET lahví

Nová generace hatchbacku A3 přichází nabitá digitálními technologiemi a později dojde i na elektrifikaci motorů pod kapotou.

Z rodiny technicky příbuzných vozů, mezi které patří nová Škoda Octavia, VW Golf a Seat Leon, přichází v pořadí již čtvrtá generace Audi A3 jako poslední. To však neznamená, že by nějak zůstala pozadu. Už po stránce designu jsou novinky na hatchbacku patrné – přepracována byla celá přední maska s novými Matrix LED světlomety a širokou mřížkou chladiče. Výrazem se teď A3 přibližuje například elektrickému e-tronu, což lze říct také o zádi.

Levnější Audi e-tron má české ceny. Nabízí i ostrý paket, příplatek skoro nepoznáte

Levnější Audi e-tron má české ceny. Nabízí i ostrý paket, příplatek skoro nepoznáte

A3 Sportback v porovnání s předchůdcem povyrostlo na délku 4,34 m a šířku 1,82 m, tedy v obou rozměrech o zhruba 3 cm. Výška 1,43 m a rozvor náprav 2,64 m zůstávají beze změny. Také objem zavazadlového prostoru má nadále 380 litrů, v případě složení zadních sedaček až 1200 litrů. Ve výbavě nechybí elektrické ovládání víka kufru s reakcí na mávnutí nohou pod nárazníkem.

Uvnitř hraje A3 Sportback na téma ekologie s uplatněním materiálů čalounění sedadel z recyklovaných PET lahví. Nová palubní deska pak zaujme standardně digitálním přístrojovým štítem a 10,1palcovým infotainmentem, jehož nejnovější systém přináší rychlé připojení k internetu LTE, integrovaný hotspot WLAN, podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, digitální příjem rádia DAB+ a podobně jak v Golfu nechybí systém Car-to-X pro komunikaci s ostatními vozy nebo inteligentní infrastrukturou.

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Technologická nálož pokračuje elektronickým klíčem vozu v rámci mobilní aplikace nebo osobním asistentem Amazon Alexa. A co se týče asistentů, nové A3 Sportback samozřejmě dostává kompletní armádu s funkcemi úhybných manévrů při detekci překážek, upozornění na vyjetí z pruhu, upozorňování na nebezpečí při vystupování, adaptivním asistentem řízení s udržováním jízdy v pruhu nebo chytrým parkovacím asistentem.

V Evropě bude A3 Sportback uvedeno se třemi motorizacemi – zážehovým čtyřválcem 1.5 TFSI (110 kW/150 k) a vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI ve dvou naladěních (85 kW/116k a 110 kW/150 k). Při uvedení na trh budou všechny varianty nabízeny s pohonem předních kol. Na výběr bude šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická převodovka. Později se však máme dočkat dalších motorizací, včetně elektrifikovaných pohonů a verzí s pohonem všech kol quattro.

Minitest Audi SQ8 TDI quattro: Hot-hatch v obřím balení

Minitest Audi SQ8 TDI quattro: Hot-hatch v obřím balení

Hatchback přichází také s upraveným podvozkem – se čtyřprvkovou zadní nápravou pro motory s výkonem od 110 kW (150 k). Vyznačovat se má sportovnějším naladěním, avšak bez ztráty jízdního komfortu. Příplatkově bude k mání adaptivní podvozek se sníženou výškou o 10 mm, přičemž sportovní podvozek bude standardem u výbavy S line (nižší o 15 mm).

Předprodej nového Audi A3 Sportback bude spuštěn již v průběhu března, první vozy se dostanou k zájemcům v květnu. Prozatím Audi zmiňuje českou cenovku 705.900 Kč pro verzi s motorem 1.5 TFSI. S uvedením na trh se ale objeví i speciální verze edition one s exkluzivní výbavou.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků