Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Po nedávném představení nové generace hatchbacku A3 Sportback pouští Audi do světa také karosářskou variantu Sedan.

Rovněž nová generace Audi A3 Sportback, kterou jsme si už rozebrali do detailu, se nyní dočkala karosářské verze Sedan. Z minulé generace zůstává to nejdůležitější, zatímco po vzoru nového hatchbacku je i nový sedan digitální až po střechu, o pár centimetrů vyrostl a na základě koncernové techniky přijíždí s mild-hybridní technikou pod kapotou.

Design novinky asi netřeba rozebírat. Hlavní je, že nové Audi A3 Sedan je nyní o 4 cm delší (4,5 m), zatímco rozvor zůstal nezměněn (2,6 m). Také je širší o 2 cm (1,82 m) a o 1 cm vyšší (1,43 m). Audi dodává, že cestující vpředu tak mají více místa nad hlavou, a to rovněž díky níže uloženým sedačkám. Objem kufru sedanu poté zůstává stejný jako u předchozí generace, tedy 425 litrů. Pro srovnání, Sportback disponuje objemem 380 litrů.

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

V rámci interiéru stačí krátce zopakovat novinky uvedené na novém hatchbacku. Nová palubní deska pak zaujme standardně digitálním přístrojovým štítem a 10,1palcovým infotainmentem, jehož nejnovější systém přináší rychlé připojení k internetu LTE, integrovaný hotspot WLAN, podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, digitální příjem rádia DAB+ a podobně jako v Golfu nechybí systém Car-to-X pro komunikaci s ostatními vozy nebo inteligentní infrastrukturou.

S uvedením na trh bude A3 Sedan nabízeno se třemi motorizacemi. Verze 35 TFSI nabídne ze svého čtyřválce 1.5 TFSI 110 kW (150 k), přičemž se zvolením automatické převodovky S tronic je motor výhradně nabízen v mild-hybridní specifikaci s 48V systémem. Výkon zůstává identický. Naftovým motorem v nabídce pak bude 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k). Stejně jako u hatchbacku však bude docházet k postupnému rozšiřování nabídky motorizací.

DMD čipy změní automobily v soukromá autokina. V Audi e-tron SB je už najdete

DMD čipy změní automobily v soukromá autokina. V Audi e-tron SB je už najdete

Nové Audi A3 Sedan se dostane k českým zákazníkům během tohoto léta. Prozatím známe německé cenovky. Zaváděcí verze 35 TFSI vyjde na 29.800 eur (asi 813.000 Kč), později ale nastoupí do prodeje zcela základní benzinová varianta s cenovkou od 27.700 eur (asi 756.000 Kč). Na české ceny hatchbacku Sportback jsme se už dříve podívali

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků