Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Po nedávném představení nové generace hatchbacku A3 Sportback pouští Audi do světa také karosářskou variantu Sedan.

Rovněž nová generace Audi A3 Sportback, kterou jsme si už rozebrali do detailu, se nyní dočkala karosářské verze Sedan. Z minulé generace zůstává to nejdůležitější, zatímco po vzoru nového hatchbacku je i nový sedan digitální až po střechu, o pár centimetrů vyrostl a na základě koncernové techniky přijíždí s mild-hybridní technikou pod kapotou.

Design novinky asi netřeba rozebírat. Hlavní je, že nové Audi A3 Sedan je nyní o 4 cm delší (4,5 m), zatímco rozvor zůstal nezměněn (2,6 m). Také je širší o 2 cm (1,82 m) a o 1 cm vyšší (1,43 m). Audi dodává, že cestující vpředu tak mají více místa nad hlavou, a to rovněž díky níže uloženým sedačkám. Objem kufru sedanu poté zůstává stejný jako u předchozí generace, tedy 425 litrů. Pro srovnání, Sportback disponuje objemem 380 litrů.

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

V rámci interiéru stačí krátce zopakovat novinky uvedené na novém hatchbacku. Nová palubní deska pak zaujme standardně digitálním přístrojovým štítem a 10,1palcovým infotainmentem, jehož nejnovější systém přináší rychlé připojení k internetu LTE, integrovaný hotspot WLAN, podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, digitální příjem rádia DAB+ a podobně jako v Golfu nechybí systém Car-to-X pro komunikaci s ostatními vozy nebo inteligentní infrastrukturou.

S uvedením na trh bude A3 Sedan nabízeno se třemi motorizacemi. Verze 35 TFSI nabídne ze svého čtyřválce 1.5 TFSI 110 kW (150 k), přičemž se zvolením automatické převodovky S tronic je motor výhradně nabízen v mild-hybridní specifikaci s 48V systémem. Výkon zůstává identický. Naftovým motorem v nabídce pak bude 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k). Stejně jako u hatchbacku však bude docházet k postupnému rozšiřování nabídky motorizací.

DMD čipy změní automobily v soukromá autokina. V Audi e-tron SB je už najdete

DMD čipy změní automobily v soukromá autokina. V Audi e-tron SB je už najdete

Nové Audi A3 Sedan se dostane k českým zákazníkům během tohoto léta. Prozatím známe německé cenovky. Zaváděcí verze 35 TFSI vyjde na 29.800 eur (asi 813.000 Kč), později ale nastoupí do prodeje zcela základní benzinová varianta s cenovkou od 27.700 eur (asi 756.000 Kč). Na české ceny hatchbacku Sportback jsme se už dříve podívali

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků