Nové Audi A1 zřejmě nebude k dispozici s pohonem Quattro, ani za příplatek

Připravovaný nejmenší model Ingolstadtské automobilky zřejmě nebude unikátní pouze svou velkostí, ale i omezenými možnostmi, jak si jej koncový zákazník bude moci dopřát. Nejnověji se totiž objevila informace, že se Audi s cílem zredukovat hmotnost (a jistě i zlepšit cenovou dostupnost) rozhodla do tohoto modelu nedodávat systém pohonu všech Quattro v žádné jeho podobě. Zareaguje tak zřejmě i kvůli nižší poptávce po tomto pohonu v nižším segmentu. A jelikož Audi A1 má být model levný, zní to i celkem logicky, na druhou stranu však logicky zní i protiargument, že kdo Quattro opravdu chce, nemá problém přihodit k ceně vozu pár tisíc a u vozu značky Audi by z podstaty k dispozici být měl. Tím spíše pak, když chce Audi nabídnout i ostrou verzi S1.

Spekulace se šíří i ohledem převodovky, která bude k dispozici pouze jedna a tou má být sedmistupňový S-Tronic. Kde je pravda, se dovzíme zřejmě až před ženevským autosalonem, kde se má tento prcek se čtyřmi kruhy na přídi představit veřejnosti.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A1 má disponovat širokou paletou agregtů, později se přidá i verze S1 s přeplňovaným 1,4 TSI
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků