Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Aston Martin nám ukazuje, jak si u nově vyrobených DB5 z bondovky Goldfinger poradil s tradičními vychytávkami slavného filmového auta.

Výrobu dodatečných 28 kusů filmového Astonu Martin DB5 z bondovky Goldfinger nám britská automobilka oznámila už minulý rok v létě. Ke všemu bylo řečeno, že novým exemplářům nebudou chybět ani funkční vychytávky a zařízení, které ve svém autě James Bond používal.

Nové video od divize Aston Martin Works, které má stavbu nových vozů na starosti, tak nyní předvádí, jak si inženýři poradili s výrobou některým známých funkcí bondova auta. Kromě vcelku snadných zařízení jako otočné registrační značky nebo výbavy ve formě neprůstřelných oken, však došlo i na ikonické kulomety schované za směrovými světly DB5 na přídi.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Zpoza blinkrů se tedy novým exemplářům filmové DB5 opravdu vysunou hlavně kulometů, v tomto případě ale půjde o falešné kusy simulující efekt palby pohybem hlavní a blikajícím osvětlením uvnitř hlavně. Do auta mimochodem inženýři nainstalují i opravdové zařízení pro vytvoření kouřové clony a trysku pro vypuštění oleje (v tomto případě zřejmě vody) na silnici.

Ve voze se zřejmě objeví i další zajímavosti. Těžko ale říct, zda tlačítko na řadičce opravdu aktivuje vystřelovací sedačku. Každopádně, všechny tyto hračky si budou moci sběratelé užít maximálně na vlastním pozemku, jelikož nové kusy filmové DB5 nebudou homologovány pro využití na veřejných komunikacích.

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Tahle hračka pro dospělé samozřejmě nevyjde levně. Aston Martin za bondovu DB5 požaduje 2,75 milionu liber bez daně (asi 82 milionů korun). Bezpochyby už má ale zájemce pro každý kus. Dva exempláře pak zůstanou v rukách Aston Martinu a produkční společnosti EON Productions, zatímco jeden další kus bude vydražen pro charitu.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků