Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Aston Martin nám ukazuje, jak si u nově vyrobených DB5 z bondovky Goldfinger poradil s tradičními vychytávkami slavného filmového auta.

Výrobu dodatečných 28 kusů filmového Astonu Martin DB5 z bondovky Goldfinger nám britská automobilka oznámila už minulý rok v létě. Ke všemu bylo řečeno, že novým exemplářům nebudou chybět ani funkční vychytávky a zařízení, které ve svém autě James Bond používal.

Nové video od divize Aston Martin Works, které má stavbu nových vozů na starosti, tak nyní předvádí, jak si inženýři poradili s výrobou některým známých funkcí bondova auta. Kromě vcelku snadných zařízení jako otočné registrační značky nebo výbavy ve formě neprůstřelných oken, však došlo i na ikonické kulomety schované za směrovými světly DB5 na přídi.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Zpoza blinkrů se tedy novým exemplářům filmové DB5 opravdu vysunou hlavně kulometů, v tomto případě ale půjde o falešné kusy simulující efekt palby pohybem hlavní a blikajícím osvětlením uvnitř hlavně. Do auta mimochodem inženýři nainstalují i opravdové zařízení pro vytvoření kouřové clony a trysku pro vypuštění oleje (v tomto případě zřejmě vody) na silnici.

Ve voze se zřejmě objeví i další zajímavosti. Těžko ale říct, zda tlačítko na řadičce opravdu aktivuje vystřelovací sedačku. Každopádně, všechny tyto hračky si budou moci sběratelé užít maximálně na vlastním pozemku, jelikož nové kusy filmové DB5 nebudou homologovány pro využití na veřejných komunikacích.

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Aston Martin Vantage AMR dostal třetí pedál. Chtějte ho, i když je pomalejší

Tahle hračka pro dospělé samozřejmě nevyjde levně. Aston Martin za bondovu DB5 požaduje 2,75 milionu liber bez daně (asi 82 milionů korun). Bezpochyby už má ale zájemce pro každý kus. Dva exempláře pak zůstanou v rukách Aston Martinu a produkční společnosti EON Productions, zatímco jeden další kus bude vydražen pro charitu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků