Alfa bude další značkou, která plánuje dát zákazníkům na výběr mezi elektrickými či hybridními verzemi svých modelů.
Z dřívějších plánů Alfy Romeo stát se do roku 2027 čistě elektrickou značkou už podobně jako u dalších výrobců sešlo. Italové pod střechou koncernu Stellantis nemohou ignorovat neutuchající zájem o modely se spalovací technikou, zatímco poptávka po elektromobilech nedosahuje kdovíjak závratných čísel. V tomto ohledu se tedy mění i osud nejznámějších modelů v nabídce Alfy.
Santo Ficili, generální ředitel značek Alfa Romeo a Maserati, se na sociální síti LinkedIn podělil o první informace o nových generacích sedanu Giulia a SUV Stelvio. A zatímco pro oba modely značka stále plánuje i čistě elektrické varianty, k dispozici budou vozy dle Ficiliho také se spalovacími, přesněji hybridními jednotkami. Automobilka tedy nejspíš vykročí do obdobné éry jako Mercedes-Benz, který chce u všech nadcházejících nových modelů nabídnout zákazníkům volbu mezi elektrickým a konvenčním pohonem.
Tato strategie ostatně zapadá do potvrzeného využití platformy STLA Large pro oba modely, poskytující zástavbu čistě elektrického i hybridního ústrojí. Stejného základu a možností pohonu už mimochodem využívá koncernově příbuzný Dodge Charger – ten má v elektrické formě až 500 kW (680 koní), nebo alternativně až 410 kW (557 koní) v rámci třílitrového twin-turbo řadového šestiválce.
Nakonec Ficili prozradil, že na příchod nového Stelvia nebudeme čekat dlouho. Druhou generaci SUV plánuje značka představit ještě letos, se začátkem prodejů v roce 2026. Následovat bude nová Giulia, u které se nicméně spekuluje o odklonu od tradiční karoserie sedanu, konkrétně směrem ke stylu „fastbacku“, respektive liftbacku s vyšším podvozkem, například po vzoru Peugeotu 408 nebo DS N°8.