Nová Xsara: Sport i luxus.

Nová Xsara nabízí výrazný design, nové vybavení a modernizované motory. Xsara přichází jako kupé, hatchback a kombi. Už na první pohled upoutá design nové Xsary. Ten se vyznačuje přední mřížkou chladiče ve tvaru písmene V.
Nová Xsara: Sport i luxus.
Nová Xsara nabízí výrazný design, nové vybavení a modernizované motory. Xsara přichází jako kupé, hatchback a kombi.

Už na první pohled upoutá design nové Xsary. Ten se vyznačuje přední mřížkou chladiče ve tvaru písmene V. Nové jsou i obdélníkové světlomety s čirými krycími skly, které nabízejí cca o 20% více světla než tomu bylo u současného modelu Xsary. V zadu najdeme nově profilovaný nárazník uzavírající nové pojetí designu Xsary.

Původní tlačítko na otevírání zavazadlového prostoru bylo nahrazeno madlem, které lépe koresponduje s pojetím nové Xsary.

V interiéru najdeme také mnoho nového. Vybavení interiéru se odlišuje od zvolené verze, každý zákazník může vybírat z verzí X, SX, VTR, Exclusive a VTS. Konstruktéři nové Xsary kladli velký důraz na luxusní pojetí interiéru. Svědčí o tom nové potahové látky pro provedení X a SX. Provedení Exclusive dostala nově obložení z imitace dřeva, které najdeme kolem ovládání oken, zapalovače cigaret, na předním panelu popelníku, na přihrádce před spolujezdcem a na hlavici řadící páky.

Charakter obou sportovních verzí (VTR a VTS) zvýrazňuje použití karbonového obložení na všech výše zmíněných místech a navíc také na střední konzole.

Jak již bylo řečeno všechny úpravy Xsary se snaží zvýšit pohodlí cestujících. Svědčí o tom i přemístění elektrického ovládání stahování oken do nižších partií konzoly mezi předními sedadly, protože tam je lépe dosažitelné. Další změnou je zvětšení centrálního displeje, který nyní nabízí u veze X informace o datu a čase a verzí Exclusive a VTS pak informace o datu, čase, venkovní teplotu, varovné zprávy (tj. o případných poruchách) a zprávy z palubního počítače.

Nabídka motorů pro novou Xsaru zahrnuje čtyři benzínové a dva dieselové motory. Prvním benzínovým motorem je 1.4 nabízející výkon 75 koní při 5 500 ot./min a točivým momentem 120 Nm při 3 400 ot./min. Tento základní motor je možné kombinovat se stupni výbavy X, SK a VTR.

Druhým v pořadí je šestnáctiventilová 1.6 s výkonem 110 koní při a 5 750 ot./min a 147 Nm při 4 000 ot./min. Tento nový motor nahrazuje v nabídce staré motory 1.6, 1.8 a 1.8 16V. Tento motor je možné kombinovat se stupni výbavy VTR, VTS, SX A Exclusive.

Třetím a předposledním benzínovým motorem je šestnáctiventilový motor 2.0 s výkem 137 koní při 6 000 ot./min a točivým momentem 170 Nm při 1 800 ot./min. Tento motor je možné kombinovat s výbavou VTS nebo Exclusive.

Posledním benzínovým motorem v nabídce je šestnáctiventilový 2.0 s výkonem 167 koní při 6 500 ot./min a točivým momentem 193 Nm při 5 500 ot./min. Tento motor, který činí Xsaru jedním z nejsportovnějších vozů segmentu, je možné kombinovat pouze s výbavou VTS.

Zmíněné dva dieselové motory mají objem 1.9 a 2.0 litru. 1.9 nabízí výkon 71 koní a silnější 2.0 HDI pak 90 koní..

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků